MuscleMeat

pijn in pols na biceps curls

EZ-bar gebruiken?

Doe je het met een barbell (rechte stang) of met dumbbells?

Als je met barbell doet moet je ez-bar gebruike is betere stand voor je polsen

ik had/heb er ook last van...vooral bij het loslaten van dumbbell en met name barbell trekt er een hele pijnscheut door mn pols heen.
iemand vertelde mij dat het kan liggen aan mijn "upright rows" oefening met barbell voor schouders. De beweging die je dan zou maken zou die pijn in pols veroorzaken. Ik heb em nu 3 weken achterwege gelaten en moet zeggen dat het inderdaad al iets beter gaat met biceps trainen...

Dit heb ik ook een tijd gehad, maar is na verloop van tijd weggegaan. Geen idee waarom.

Heb er zelf ook last van. Een vriend van mij had het heel erg en was naar de dokter gegaan. Die vertelde dat hij voorlopig niet mocht trainen om het te laten genezen. Maar dat zag hij niet zitten en dan heeft hij speciale polsbanden gekregen met een versteviging in. Deze gaan van je pols tot midden je onderarm.

Ik kan je vertellen dat het niet weg gaat als je gewoon blijft trainen. Ik zou zeggen doe voorlopig even een schema als rippetoe waar je dus geen biceps curls oid moet doen. Dan kan het wat genezen. Draag ook polsbanden of handschoenen met polsbanden, dat helpt ook. Terwijl je dit rippetoe schema doet, doe je ook 2-3 keer per week oefeningen voor je pols zoals wrist curls.

Doe wrist curls om je polsen sterker te maken.

Hoi
Ik krijg vaak pijn in mijn pols na ongeveer 15 x biceps curls te doen. Ik doe het met 5 KG (totaal). Kan ik hier wat aan doen? Of moet ik misschien met wat minder KG beginnen ?
Ik ben pas een week bezig.
tnx! ;)
Bicep curls zijn tijdverspilling. Wil je ze doen, ga dan niet overdrijven. Direct arm training zie ik meer als bijvullers.

komt door de druk op pols. heb ik ook moet je gwn door trainen.

Doortrainen heb ook last van m'n polsen en onderarmen, zolang je zorgt dat je geen blessures oploopt worden ze alleen maar sterker

Doortrainen heb ook last van m'n polsen en onderarmen, zolang je zorgt dat je geen blessures oploopt worden ze alleen maar sterker

Als je ervoor kon zorgen dat je geen blessures oploopt zou het makelijk zijn. Een blessure kan zo gebeuren en zal wel oppassen bij je polsen.

In dit geval zijn ze zwak maar bij andere oefeningen kan je wel degelijk je polsen erg blesseren en dat is geen leuk geval :D

had ik in het begin ook
en nu pak ik gewoon 14 kg
gewoon je onderarmen trainen geef het de tijd het gaat niet zo 1,2,3..

Waarom zien we hier nooit topics over pijn bij squatten ofzo -.-

Goeie voornemens jeweeetooog :cool: Nog ff snel dikke biceptzz en sixpack kweken voor de zomer.

Gelukkig zijn alle nieuwjaars sporters over een paar weken weer pleite. Hebben wij weer de ruimte.

Damn man ik hoop het echt.

Bij ons komen er nu hele voetbalploegen echt hatelijk :P Maar dan kan je gewoon doen als Nicolas en tijdens het trainen roepen : ''stomme voetballers'' :D

Waarom zien we hier nooit topics over pijn bij squatten ofzo -.-

Dit is wel niet zomaar een superdude probleem... Sorry dat die vooral bij biceps oefeningen is. Als je dit zelfs erg hebt heb je ook bij andere oefeningen last zoals de bench press.

En verder doen is zeker geen goede oplossing... Precies of je met een andere blessure gewoon verder doet. Ga maar eens naar de dokter die zal je wel meteen vertellen dat het niet goed is.

mja als je geen last hebt bij rows chins etc laat je curls er gewoon even uit ...

op jou niveau moet je ook niet gaan curlen, mss 1-2 sets op het einde van je main workout

Terug
Naar boven