Fitness Seller

Pijn rond de pols

PecFlyer

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,

ik merk dat ik de laatste tijd meer last krijg van mijn pols, vooral de rechterpols, zie de foto voor de plaats. Het is niet mijn pols hoor, gewoon een foto gezocht op internet , dus die rare bult daar niks van aantrekken.

Ik voel het altijd als ik met halters gewerkt heb, of bv de standing cable fly, van die handvaten vast te nemen, of als ik dus spanning op de pols gezet heb tijdends de oefening, en ja , als je biceps of borst bv vorderingen maakt en je neemt zwaardenr dan wordt dat zo precies ook altijd erger.

Weet iemand wat er aan de hand zou zijn, of waar de oorzaak ligt?

Alvast bedankt

naamloos.JPG

Laatst bewerkt:
- of je forceert, niet doen
- je uitvoering is niet correct, ook niet doen
- of je hebt zwakke polsen, zoek eens naar bv handschoentjes die ook polsondersteuning bieden

beetje overbelasting, heb ik ook vaak last van, zeker ook dunne polsjes?

• Topic Starter Topic Starter
ja inderdaat men polsen zijn niet echt breed ik kan er ook vrij vlot rond met men duim en wijsvinger

Train je ook af en toe je voorarmen?
Maw polsflexoren en polcoïtustensoren (hier de polsflexoren)
Op die plek heb je namelijk de m brachio-radialis en de m flexor carpi radialis.

Neen, k heb de polsen eigenlijk nog nooit getraint , maar ik denk dat ze inderdaad wel wat training kunnen gebruiken...

zoals vihae al zei je onderarmen trainen heeft bij mij ook goed geholpen had er zelf eerst ook vreeselijk last van.

Neen, k heb de polsen eigenlijk nog nooit getraint , maar ik denk dat ze inderdaad wel wat training kunnen gebruiken...

Pas op. Het zijn niet je polsen dat je traint maar je voorarmen.
Dus niet gaan denken dat je polsen 1-2cm dikker gaat worden e ;D

Ik heb hetzelfde probleem in mijn linkerpols, gewoon zwakke polsen, lekker stevige handschoenen kopen en niet overdreven zwaar gewicht gaan pakken zodat je het forceert. Verder is er vrij weinig aan te doen.

Oppassen met die blessure, heb daar zelf een hele tijd last van gehad toen ik een jaar of 20 was:
1- goede warming up
2- wrist curls
3- let op je uitvoering
4- evt. intapen

Dat zou het minder pijnlijk moeten maken.

Mischien ligt de dumbbell te ver op je hand, kijk eens voor strapes?

Had er altijd last van, voor dat ik begon met trainen. Kon nog geen 10x opdrukken.

Toen ik begon met trainen in het begin licht door heen getraind, als het te erg werd tijdelijk minder belast, toch werd het minder, dus juist door trainen. Maar heb er zo nu en dan nog steeds last van, dan gebruik ik wristwraps, dus polsbandjes die ik alleen bij zwaarste set strak aanhaal

hoelang train je al?

Ook meerder maken last van gehad, klinkt raar ,maar ik heb er door heen getrained.
Paar weken was het weg en niet weer gekomen.

Bwa ik train toch al van in juni, dus een half jaar ongeveer.

Ik heb onlangs gemerkt het eigenlijk wat opgekomen is sinds ik bij de biceps de hammercurl doe. Maar of het nu daarvan is, ...

Maar de voorarmen trainen zou dus moeten helpen?

Bwa ik train toch al van in juni, dus een half jaar ongeveer.

Ik heb onlangs gemerkt het eigenlijk wat opgekomen is sinds ik bij de biceps de hammercurl doe. Maar of het nu daarvan is, ...

Maar de voorarmen trainen zou dus moeten helpen?

Ja. Je polsen hebben geen spieren maar je voorarmen zit vol met spieren die de pols verstevigen en instaan voor de beweging in de polsen.
Deze kunnen wel wat achterlopen of je kan ze wat overbelasten door teveel ijzer te pompen.
Do wat wrist curls en zie wat dat doet.
Kvind het wel raar dat je het juist daar voelt en niet aan de duimkant..

Terug
Naar boven