Fitness Seller

Pijn schouders stoppen of verder gaan met gewichten ?

Kickboxer22

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Hey allemaal,

Laaste 3 maanden heb ik last van me schouders als ik me schouders train met barbell upright row.
Of ik ga bankdrukken of barbell curls dan heb ik 2 of 3 dagen last van me schouders .
En als ik ga sparren met kickboxen kan ik me armen niet goed bewegen met hooks krijg ik direct erge pijn aan me schouder en stop ik met kickboxen ? .Is dit gevaarlijk kan ik liever stoppen met gewichten of is dit normaal zo veel pijn als je schouders getraind hebt ? Of is er meer aan de hand met me linker schouder en rechter schouder ik maak veel gains maar deze pijn naar schouders trainen maak ik me zorgen om me rug .
Sorry voor de noob vraagje.

Mvg ,

upright row geeft mij ook een rotgevoel in mn schouders, alleen heb ik er na de oefening geen last meer van.
Als je weet dat je bij bijv upright row last krijgt van je schouders zou ik gewoon een andere oefening doen, er zijn er meer dan genoeg. Je kan lateral raise oid doen als vervanging. En bij bankdrukken moet je je schouders recht houden (niet bewegen dus). Dan even aankijken of je nog last hebt van je schouders na een training, zo ja ff naar fysio gaan

Heb je ze ook niet een beetje overbelast aangezien je nogal wat sport en je bij kickboxen ook redelijk veel van je schouders vraagt.

Upright row kan impingement (afknellen) geven aan het schoudergewricht. Het is dan sowieso aan te raden om dit soort oefeningen niet meer uit te voeren en oefeningen zoals bij het bankdrukken een hoek te zoeken waar je geen pijn voelt.
Mobilisatieoefeningen voor onder andere de schouders (allebei de schouders) kan wel helpen, net als core stability oefeningen voor de onderrug en buikspieren. Verder de doorbloeding goed stimuleren (bijvoorbeeld cardiotraining).
Misschien is het beter om een goede fysiotherapeut op te gaan zoeken..

• Topic Starter Topic Starter
Denk het ook ik doe ook fysiek zwaar werk ik werk in de bouw dus meestal fitness ik dan ga ik direct weer werken in de bouw.Me spieren rusten niet echt uit dat is denk ik ook niet echt slim .
Merk wel als ik alleen kickboks en niet meer gewichten til heb ik geen last van me rug.
De enigste blessure wat ik krijg wat pijnlijk is altijd me linker schouder en rechter schouder.
Maak grote gains maar als het zo verder gaat met me rug neem ik afstand van bodybuilden wat zeker pijn doet maar gezondheid gaat voor Helaas dan maar.

Terug
Naar boven