MuscleMeat

Pitbull wet / RAD opgeheven

:roflol:

In Amerika is het volgens mij hond #1, en dan durf jij te zeggen dat die beesten niet te vertrouwen zijn ?

Zegt dat veel dan?

In Nederland is Rottweiler een érg gewilde hond, Labrador ook... Moet je eens raden op welke plek die staan als het op bijt-incidenten aankomt.

:roflol:

In Amerika is het volgens mij hond #1, en dan durf jij te zeggen dat die beesten niet te vertrouwen zijn ?
Gelieve mijn woorden niet te verdraaien, nergens staat dat ik die honden onbetrouwbaar vind. Ik stelde dat ze gevaarlijk zijn, en daarmee bedoel ik dat het zeer sterke honden zijn. Eens die zich vastbijten laten ze niet meer los, bovendien kan 1 bijt voldoende zijn om een kind te doden. Dat is niet bij alle andere rassen het geval.

Trouwens... echte pitbulls zijn hier toch niet te krijgen. :P

Ik stelde dat ze gevaarlijk zijn, en daarmee bedoel ik dat het zeer sterke honden zijn.

Je hebt gelijk dat het sterke honden zijn, en je hebt ook gelijk dat ze gevaarlijk zijn in de zin van als ze bijten ze ook redelijk wat schade kunnen aanrichten.

Maar op die manier blijven er alleen mini-rassen over...

Eens die zich vastbijten laten ze niet meer los, bovendien kan 1 bijt voldoende zijn om een kind te doden. Dat is niet bij alle andere rassen het geval.

Dat ze een 'slot' hebben is helemaal niet waar. En daarbij heeft een AST/Pitbull helemaal niet zo'n harde bijtkracht als wordt gedacht... een Herder bijt net zo hard. (alleen zal een herder waarschijnlijk eerder bijten)

Een goede pitbull moet normaal gewoon vriendelijk tegen mensen zijn. Andere honden dat is een ander verhaal. Onze reu is ook niet zo'n heel gemakkelijke met andere honden, en daar moet je gewoon extra op letten.

Je hebt gelijk dat het sterke honden zijn, en je hebt ook gelijk dat ze gevaarlijk zijn in de zin van als ze bijten ze ook redelijk wat schade kunnen aanrichten.

Maar op die manier blijven er alleen mini-rassen over...
Maar als je goed leest zeg ik ook niet dat je dit ras moet stopzetten. Ik vind wel dat men strenger moet controleren of het baasje wel geschikt is.

Dat ze een 'slot' hebben is helemaal niet waar. En daarbij heeft een AST/Pitbull helemaal niet zo'n harde bijtkracht als wordt gedacht... een Herder bijt net zo hard. (alleen zal een herder waarschijnlijk eerder bijten)
Ik weet niet wat je verstaat onder slot, ik doelde gewoon op het feit dat ze in bepaalde gevallen maar moeilijk de bijt stoppen en men het beest soms moet doden om het slachtoffer te bevrijden. Een herder heeft dat ook wel ja, maar bij die hond zeg ik dan ook precies hetzelfde: gewoon strengere regels omtrent de aankoop van zo'n beest (bijvoorbeeld enkel baasjes die echt een opleiding hebben gehad en goed weten hoe zo'n beest opgevoed/behandeld moet worden).

Een goede pitbull moet normaal gewoon vriendelijk tegen mensen zijn. Andere honden dat is een ander verhaal. Onze reu is ook niet zo'n heel gemakkelijke met andere honden, en daar moet je gewoon extra op letten.
Feit blijft dat die honden niet verkocht zouden mogen worden aan gezinnen met jonge kinderen, daar wil ik zelfs niet over discussiëren, dat is voor mij gewoon vanzelfsprekend. Je weet zelf ook goed dat er al kinderen totaal onverwacht zijn doodgebeten door deze honden en dat het vaak de eerder sterke/gevaarlijke rassen zijn waarbij het dodelijk afloopt. Geen reden om dit risico toe te staan.

Feit blijft dat die honden niet verkocht zouden mogen worden aan gezinnen met jonge kinderen, daar wil ik zelfs niet over discussiëren, dat is voor mij gewoon vanzelfsprekend. Je weet zelf ook goed dat er al kinderen totaal onverwacht zijn doodgebeten door deze honden en dat het vaak de eerder sterke/gevaarlijke rassen zijn waarbij het dodelijk afloopt. Geen reden om dit risico toe te staan.

De honden zijn juist uitstekend geschikt met kinderen. (zeer hoge pijngrens ;) ; lees verder de rasomschrijving maar eens)

(over de Pitbull zelf weet ik eigenlijk niet echt veel, maar de eerste AST's waren ook Pitbull's)

Pff, kan ik eindelijk weer met me pitje over straat, is ie bijna dood :( Beestje is nu 14 en de bulten beginnen overal te ontpoppen en echt lang op zijn ene poot blijven staan tijdens pissen lukt al niet meer.

Ow ja, nog bedankt voor het afmaken van al die andere onschuldige honden, k*t regering.

RAD = Racisme!

Wat was de RAD?

Als je hond volgens een "deskundige" op een "pitbull" leek en je had geen stamboom van je hond, ging ie naar een centrum waar ie dan zwaar verwaarloosd, mishandeld en later ook gedood werd, zonder test van karakter of wat dan ook, dus enkel op uiterlijk en papieren.

Dus volgens de wet was een Stafford MET stamboom 100% vertrouwbaar!

Ben blij dat er geen hondjes meer onnodig afgemaakt worden en ben ook blij dat men toch nog blijft tests uitvoeren, maar dan op basis van karakter en sociaalheid. Hoop dat dit de aggressieve honden er uit kan halen opdat deze rassen niet meer in een slecht daglicht komen.

Maar punt 1 op de agenda blijft: "Baasjes sensibiliseren en opvoeden!"

Nog een linkje: KLIK

En een linkje waar je kan zien hoe de honden mishandeld werden: KLIK
(geen wonder dat ze aggressief werden als ze daar zaten)

Laatst bewerkt:
De honden zijn juist uitstekend geschikt met kinderen. (zeer hoge pijngrens ;) ; lees verder de rasomschrijving maar eens)

(over de Pitbull zelf weet ik eigenlijk niet echt veel, maar de eerste AST's waren ook Pitbull's)
Liever een hond met een normale pijngrens en zwakke beet, dan een hond met hoge pijngrens maar sterke beet lijkt me. Maar goed ik ken niet zoveel van honden weet 1 ding: zo'n mormel zou nooit in de buurt van mijn eventuele kinderen mogen komen. Ik vind ouders die dat toelaten onverantwoord.

De bijtkracht van een pitbull is niet abnormaal groot hoor,
ligt in zelfde categorie als elke grotere hond...

youtube-filmpje

De vastberadenheid is in de meeste gevallen veel groter,
en als je dat combineert met onwetende en onverantwoorde
baasjes, dan gaan er zich incidenten voordoen.

Maar geef zulke baasjes een schoothondje en ze
zijn er ook niet baas over en die zullen dan ook bijten.

Ik blijf voorzichtig en mijn hond blijft aangelijnd
als we op openbaar of onomheind terrein komen!
Iedereen die hem wil aaien mag dat gerust van mij,
ook kinderen, maar dan zit ik langs hem met mijn hand
aan zijn snuit, hoewel het niet nodig lijkt.

Met mensen vertrouw ik hem voor 95% (je bent nooit zeker)
maar bij andere honden/dieren blijf ik weg.

en dat tenminste de aankoop ervan aan sommige mensen verboden zou moeten worden.

Het verschil is er wel in rassen, maar het valt me echt op dat het type mensen dat vaak bewust voor zo'n hond kiest nou niet echt zachtzinnig is.

Ik kende vroeger 1 man uit m'n wijk en die had zo'n beest, voede dat beest met liefde en speelsheid op en het was gewoon een hond die op latere leeftijd achter een bal aanrende en gewoon positief actief was. Nooit probs ofzo.

Maar daarintegen veel vaker 'figuren' tegengekomen die zo'n beest echt op een manier behandelde dat dat beest bij elk mens dat die ziet al op z'n hoede is. Kende ook een gast die sloog z'n pitbull onder 't stoeien gewoon zonder moeite met vuist op z'n harses en dan oogcontact houden e.d.

In principe zou je van veel andere rassen ook gehaktmolens kunnen maken als je maar zo'n beest agressief en onverdraagzaam opvoed/traint.

Degene die dat als idee hebben kiezen natuurlijk niet voor een goldenentriever.

Het verschil is er wel in rassen, maar het valt me echt op dat het type mensen dat vaak bewust voor zo'n hond kiest nou niet echt zachtzinnig is.

Ik kende vroeger 1 man uit m'n wijk en die had zo'n beest, voede dat beest met liefde en speelsheid op en het was gewoon een hond die op latere leeftijd achter een bal aanrende en gewoon positief actief was. Nooit probs ofzo.

Maar daarintegen veel vaker 'figuren' tegengekomen die zo'n beest echt op een manier behandelde dat dat beest bij elk mens dat die ziet al op z'n hoede is. Kende ook een gast die sloog z'n pitbull onder 't stoeien gewoon zonder moeite met vuist op z'n harses en dan oogcontact houden e.d.

In principe zou je van veel andere rassen ook gehaktmolens kunnen maken als je maar zo'n beest agressief en onverdraagzaam opvoed/traint.

Degene die dat als idee hebben kiezen natuurlijk niet voor een goldenentriever.

wij hebben, op Curacao, een pitt ( halfje) vanwege de waakzaamheid.........tegen inbrekers enz.

verder is het beest erg lief en gehoorzaam!
;)

Voor de mensen, die blijven ageren tegen pitbulls; geen enkele hond is vals, als hij geboren wordt. Een pitbull is niet gevaarlijker dan een mopshond, mits goed opgevoed. En dat laatste, daar gaat het om. Daar gaat het 9 van de 10 keer mis. Je hebt natuurlijk ook rassen, die stoornissen gaan vertonen door het doorfokken met inferieure beesten, maar dat gebeurt vaker bij de `populaire` rassen dan honden als de pitbull, die alleen maar een slechte naam hebben.

Voor de mensen, die blijven ageren tegen pitbulls; geen enkele hond is vals, als hij geboren wordt. Een pitbull is niet gevaarlijker dan een mopshond, mits goed opgevoed. En dat laatste, daar gaat het om. Daar gaat het 9 van de 10 keer mis. Je hebt natuurlijk ook rassen, die stoornissen gaan vertonen door het doorfokken met inferieure beesten, maar dat gebeurt vaker bij de `populaire` rassen dan honden als de pitbull, die alleen maar een slechte naam hebben.
http://www.google.be/search?hl=nl&q=pitbull+bijt+dood&btnG=Google+zoeken&meta=

Ik rust mijn koffer :cool:

Zou wel de bijtincidenten met andere honden eruit filteren,
de meeste pitbullachtigen (stafford,...) zijn vrij dominant
naar sommige andere honden toe, maar met mensen heel lief!

Kan ook niet begrijpen dat een hond de KANS krijgt om een
kind te bijten, wie laat nu z'n hond alleen met een kind of
los als hij niet goed onder appèl staat? ???

Denk dat het op een zeldzaam geval na naar de baasjes
en de opvoeding van de hond toe te schrijven valt.

Liever een hond met een normale pijngrens en zwakke beet, dan een hond met hoge pijngrens maar sterke beet lijkt me. Maar goed ik ken niet zoveel van honden weet 1 ding: zo'n mormel zou nooit in de buurt van mijn eventuele kinderen mogen komen. Ik vind ouders die dat toelaten onverantwoord.

Dank je. Ik vertrouw mijn honden meer bij mijn kleine dan welk k*tmarokkaan in de buurt dan ook. Mijn honden doen geen vlieg kwaad, maar dat ligt dan ook aan je opvoeding. Toen die kleine werd geboren heb ik meteen de roedelorde aangehouden. En dat is wat ouders vaak niet weten/kunnen. Die plaatsen een baby in het gezin en vervolgens worden de honden verwaarloosd in de zin van weinig aandacht en zodra er een hond in de buurt van de baby komt, meteen terug naar de mand sturen. Domste wat je kan doen!!
Ik heb ze er altijd bijbetrokken en op orde geroepen als ze te lomp waren, maar nooit niet afwijzend gedaan. Daarbij heb ik andersom ook mijn opvoeding gehanteerd, door wanneer de kleine aan de staart van de hond zit, hem net zo goed tot orde geroepen.

Alledrie vinden ze mekaar leuk en mijn zoontje ligt vaak te spelen bij hun in de mand. Mijn jongste staff vindt het geweldig, de oudste (14) laat het over zich heen komen.

Ik vind je zin als "Ik vind ouder die dat toelaten onverantwoord" dan ook een hele kortzichtige zin en boezemd meer angst bij jezelf in dan dat deze "mormels" het zijn. Ok, als je niet van honden houdt, ala..so be it. Maar mocht je iemand kennen met zo'n "mormel", verdiep je er dan eens in voor een half uur ofzo. Staffs en pitjes zijn hele lieve honden met hart voor het gezin. Zolang je ze beschouwd als deel van het gezin, zullen ze alles voor je doen. Ja en idd, ook iemand bijten die te dicht bij je kind in de buurt komt met kwade zin.

ps, nr 1 bijters zijn golden retrievers en labradors....maar die zien er heeeeeel lief uit, dus dat zijn niet zulke mediageile berichten, snap je?

http://www.magdademeyer.be/index.php?option=com_content&task=view&id=167&Itemid=32

En dan nu waar je koffer op rust, de lijst met verantwoordelijken:

Rottweiler

9Golden en Labrador Retriever

6Duitse Herdershond

2Mechelaar

2Engelse Cocker Spaniel

2Newfoundlander

1Berner Sennenhond

1Engelse Bulldog

1Tervuerense Herder

1Bouvier

1Bearded Collie

1Duitse Staande Hond

1Grote Münsterländer

1Dashond

1Rhodesian Ridgeback

1Akita Inu

1Samojeed

1Schnauzer

1Bull Terrier

1American Staffordshire Terrier

1Jack Russell Terrier

1Border Terrier

1Cavalier King Charles Spaniel

1Yorkshire Terrier

1

Bron: http://www.dogweb.nl/bijtincidenten.html

Zoals je ziet, stafford komt er maar met 1 incident vanaf, dogo argentino komt helemaal niet voor en vervolgens blijkt dat kleine k*ttenlikkertjes toch wel enigszins de lijst vullen.

Rottweiler en Duitse Herdershond staan toch bovenaan wat in de lijn van verwachtingen ligt. Zijn dit trouwens het aantal dodelijke slachtoffers per jaar, of hoe moeten we die lijst zien? Feit blijft dat de nieuwsberichten blijkbaar bol staan van pit bull doden, beetje vreemd dat die niet terug te vinden zijn in deze lijst?

Terug
Naar boven