- Waardering
- 167
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 100kg
Rottweiler en Duitse Herdershond staan toch bovenaan wat in de lijn van verwachtingen ligt. Zijn dit trouwens het aantal dodelijke slachtoffers per jaar, of hoe moeten we die lijst zien? Feit blijft dat de nieuwsberichten blijkbaar bol staan van pit bull doden, beetje vreemd dat die niet terug te vinden zijn in deze 'betrouwbare lijst'?
Komop T, je weet toch hoe de media werkt? Stafford/pitjes incidenten zijn veel sensationeler dan wanneer een Golden retriever een kind bijt, want het argument "dat doe ie anders nooit" wordt dan veel aannemelijker gemaakt. En daarbij is er al een haat tegen dit soort honden vanwege hun uiterlijk en hun schaar-kaken.
Bijtincidenten zijn dus ook de normale incidenten waarbij geen doden zijn gevallen. Ik durf veel meer mijn handen in het viir te steken voor een stafford dan voor een rottweiler (eenkennige honden) en kleine hondjes. Daarbij valt een wond van een klein hondje vaak wel mee en wordt het niet eens gemeld bij de politie. Dus de lijst zou veel groter moeten zijn en dan zal je zien dat de agressief uitziende honden helemaal in het niet verdwijnen. Honden zijn niet dom, di eweten van zichzelf al dat ze dominerend over kunnen komen. Kleine hondjes weten dat ze meer moeten doen dan alleen blaffen als ze een punt willen maken.

maar ik kom wel van een achterstandswijk. En dan zijn staffords leuke honden om te hebben, want ze durven niks die rifigebergte mong*len.