XXL Nutrition

Pitbull wet / RAD opgeheven

Rottweiler en Duitse Herdershond staan toch bovenaan wat in de lijn van verwachtingen ligt. Zijn dit trouwens het aantal dodelijke slachtoffers per jaar, of hoe moeten we die lijst zien? Feit blijft dat de nieuwsberichten blijkbaar bol staan van pit bull doden, beetje vreemd dat die niet terug te vinden zijn in deze 'betrouwbare lijst'?

Komop T, je weet toch hoe de media werkt? Stafford/pitjes incidenten zijn veel sensationeler dan wanneer een Golden retriever een kind bijt, want het argument "dat doe ie anders nooit" wordt dan veel aannemelijker gemaakt. En daarbij is er al een haat tegen dit soort honden vanwege hun uiterlijk en hun schaar-kaken.

Bijtincidenten zijn dus ook de normale incidenten waarbij geen doden zijn gevallen. Ik durf veel meer mijn handen in het viir te steken voor een stafford dan voor een rottweiler (eenkennige honden) en kleine hondjes. Daarbij valt een wond van een klein hondje vaak wel mee en wordt het niet eens gemeld bij de politie. Dus de lijst zou veel groter moeten zijn en dan zal je zien dat de agressief uitziende honden helemaal in het niet verdwijnen. Honden zijn niet dom, di eweten van zichzelf al dat ze dominerend over kunnen komen. Kleine hondjes weten dat ze meer moeten doen dan alleen blaffen als ze een punt willen maken.

Je moest eens weten hoeveel mensen een pitbull hebben en hoeveel mensen een labrador/golden retriever/rottweiler...

Mensen die er geen zak vanaf weten zijn bang van pitbulls en praten onzin, terwijl het gewoon honden zijn die je fout/goed kunt opvoeden.

@Yzord, welke mocro's in jouw buurt hahah ik ken er geen één ;)

Ja het zijn er idd niet veel :D maar ik kom wel van een achterstandswijk. En dan zijn staffords leuke honden om te hebben, want ze durven niks die rifigebergte mong*len.

WHoei photoshop?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mastino's zijn pas honden :D

Ik niet en de rest van mijn gezin ook niet, maar ik kende genoeg buren die er wel last van hadden. Maar daar hielpen de honden ook bij. Ze hielden maar al te graag de deur open voor ons, zodat hun achter de deur konden schuilen :roflol:

Dat is een photoshop

Even voor alle duidelijkheid aangezien ik hier voornamelijk lees dat Pitbulls nu weer wel mogen... deze wet was er inderdaad om ervoor te zorgen dat Pitbulls inbeslag genomen konden worden, MAAR OOK ALLE ANDERE HONDEN DIE OOK MAAR IETS VAN EEN PITBULL IN HUN UITERLIJK HEBBEN ZITTEN!!!

Als jij dus een Stafford had of een kruising met een Staff, dan liep je de kans dat dit onschuldige hondje in beslag genomen kon worden en worden afgemaakt! Niks geen gedragstesten oid, gewoon afmaken die hap! Het sloeg echt nergens op aangezien je een hond zelf zo vals kunt maken als je zelf wilt. Dat heeft niks met het ras te maken. Het enige nadeel is natuurlijk dat een beet van een Stafford of een Pitje iets meer schade aanricht dan een Jack Russel die je in je been grijpt!

Ik, als Stafford eigenaar, ben erg blij dat het opgeheven wordt. Op zich hadden ze mij nooit iets kunnen maken, want ik heb papieren voor m'n hond. Maar het beste vriendinnetje van mijn doggie is een kruising Am. Staff/ Bordeaux Dog en zij liep wel het risico in beslag genomen te worden. En het is zo lief beest, ik moet er niet aan denken dat het zou gebeuren. De eigenaar is dan ook heeeeeel erg blij met dit nieuws! :)

k*thonden hou ze maar van de straat

Hmz, men zegt wel altijd dat er geen 'gevaarlijke rassen' bestaan, en dat elke hond gevaarlijk kan zijn/worden. Maar toch blijf ik vinden dat bepaalde rassen gewoon te gevaarlijk zijn , en dat tenminste de aankoop ervan aan sommige mensen verboden zou moeten worden.

dat heeft meer te maken met de uitstraling van dat beest; brede kaak,gespierd etc. mensen worden dus eerder bang en tokkies willen snel een zo'n hond omdat het "stoer" is en dan word zo'n beest gewoon verwaarloosd vaak, kwa opvoeding of misschien zelfs laten vechten..

een andere hond kan je net zo goed bijten, en ik denk dat als je een pitbull goed opvoed als een gezinshond dat je dan een prima huisdier hebt

Inderdaad Cutler! Ik ken Pits die gewoon goed en streng zijn opgevoed en vreselijk lieve beesten zijn. Het zijn de rotte appels die het voor de rest verpesten. Zieke mensen die de honden zo vals mogelijk willen krijgen en er misschien zelfs mee willen gaan vechten. Ze nemen vaak zo'n hond om erbij te horen, zo van "kijk mij en mijn stoere agressieve hond!" Ze zouden eerder de mensen moeten testen die zo'n soort ras willen aanschaffen en deze moeten blijven controleren tot het beest een jaar of 2 is bijvoorbeeld. Maar dit soort dingen ga je waarschijnlijk toch niet tegen.

Ik heb sinds mijn 19ste Staffies en ik heb nog nooit zo'n leuke en lieve hond gehad, die echt geen vlieg kwaad doet. En nog zijn veel mensen bang voor m'n hond, terwijl ze juist altijd met kwispelende staart (en kwispelende kont) op mensen af gaat. Ik heb genoeg discussies gevoerd met dit soort 'hondenhaters' maar het heeft geen zin. Ik ken ook mensen die juist bang voor honden waren en mijn hond juist helemaal niet eng vinden, omdat ze zo lief overkomt. En dat vind ik hartstikke leuk.

geloof me ik hou zeker van honden, maar vind een pitbul een vreselijk hond om te zien en alle verhalen wat je erover hoort doen ook geen goed aan het beeld van zo`n hond al komt dat idd door de opvoeding maar dat terzijde

Vreselijke hond om te zien?? Ik vind ze PRACHTIG!!!

Zelf zou ik graag een Suarez Bull erbij willen hebben, de BB onder de honden:

En dit is mijn kleine kanjer:

Inderdaad Cutler! Ik ken Pits die gewoon goed en streng zijn opgevoed en vreselijk lieve beesten zijn. Het zijn de rotte appels die het voor de rest verpesten. Zieke mensen die de honden zo vals mogelijk willen krijgen en er misschien zelfs mee willen gaan vechten. Ze nemen vaak zo'n hond om erbij te horen, zo van "kijk mij en mijn stoere agressieve hond!" Ze zouden eerder de mensen moeten testen die zo'n soort ras willen aanschaffen en deze moeten blijven controleren tot het beest een jaar of 2 is bijvoorbeeld. Maar dit soort dingen ga je waarschijnlijk toch niet tegen.

Ik heb sinds mijn 19ste Staffies en ik heb nog nooit zo'n leuke en lieve hond gehad, die echt geen vlieg kwaad doet. En nog zijn veel mensen bang voor m'n hond, terwijl ze juist altijd met kwispelende staart (en kwispelende kont) op mensen af gaat. Ik heb genoeg discussies gevoerd met dit soort 'hondenhaters' maar het heeft geen zin. Ik ken ook mensen die juist bang voor honden waren en mijn hond juist helemaal niet eng vinden, omdat ze zo lief overkomt. En dat vind ik hartstikke leuk.

Zullen we dan ook maar meteen gaan testen of mensen wel geschikt zijn om kinderen te krijgen/opvoeden?

Tja.. waarom niet?! Je bekijkt het een beetje zwart wit nu..

Feit blijft..het ligt niet aan de honden dat ze zo vals worden, maar aan de opvoeding van'hun 'baasjes'. Als ze dan toch zo streng willen toezien op die rassen, laten ze dan naar de baasjes kijken ipv naar de hond. Dit kan dus dmv gedragstesten bij die honden. Mocht zo beestje namelijk doorgefokt zijn of slecht opgevoed, dan zul je dat zeker merken uit een gedragstest.

Tja.. waarom niet?! Je bekijkt het een beetje zwart wit nu..

Feit blijft..het ligt niet aan de honden dat ze zo vals worden, maar aan de opvoeding van'hun 'baasjes'. Als ze dan toch zo streng willen toezien op die rassen, laten ze dan naar de baasjes kijken ipv naar de hond. Dit kan dus dmv gedragstesten bij die honden. Mocht zo beestje namelijk doorgefokt zijn of slecht opgevoed, dan zul je dat zeker merken uit een gedragstest.

Ik vind het ook helemaal niet verkeerd hoor, maar zulke dingen gebeuren toch nooit. Het is veel makkelijker om het dan maar meteen helemaal te verbieden enzo.

Terug
Naar boven