Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat voor herder is het dan? De meeste herders worden echt geen 60 kg.Zit ook veel waarheid in, de herder van de ouders van me vriendin is helemaal vals en wordt alleen gebruikt als waakhond, kalf van 60kg die al 3x mensen gebeten heeft...ik bedoel ook een gevaarlijke hond die ze toevallig vorige week hebben laten inslapen omdat je er niets meer mee kon, maar ook puur gekomen door slechte opvoeding
Ik zal het nog maar een keer zeggen, want mijn vorige post werd genegeerd. Retrievers en labradors zijn verantwoordelijk voor de meeste bijtincidenten per jaar. Alleen zijn er veel meer van deze honden, het aantal bijtincidenten per 1000 honden is dus minder dan bij pitbulls. Daarom is het ook niet verwonderlijk dat het aantal bijtincidenten per jaar niet sterk daalt met het verbod op pitbulls. Schofthoogte als norm nemen schiet ook niet op. Beter verplichten ze een (puppy)cursus voor álle eigenaren bij aanschaf van een hond.Rottweiler en Duitse Herdershond staan toch bovenaan wat in de lijn van verwachtingen ligt. Zijn dit trouwens het aantal dodelijke slachtoffers per jaar, of hoe moeten we die lijst zien? Feit blijft dat de nieuwsberichten blijkbaar bol staan van pit bull doden, beetje vreemd dat die niet terug te vinden zijn in deze lijst?
Dat bedoel ik. Een duitse herder, met stamboom en goedgekeurde ouders, wordt geen 60kg. Waarschijnlijk is het er één zonder stamboom van een slechte fokker.Duitse herder, ik zal es kijken voor een foto, dat beest is echt onmenselijk groot, als ie staat is makkelijk 1.80m....

Feit blijft dat de nieuwsberichten blijkbaar bol staan van pit bull doden, beetje vreemd dat die niet terug te vinden zijn in deze lijst?

Even voor alle duidelijkheid aangezien ik hier voornamelijk lees dat Pitbulls nu weer wel mogen... deze wet was er inderdaad om ervoor te zorgen dat Pitbulls inbeslag genomen konden worden, MAAR OOK ALLE ANDERE HONDEN DIE OOK MAAR IETS VAN EEN PITBULL IN HUN UITERLIJK HEBBEN ZITTEN!!!
Als jij dus een Stafford had of een kruising met een Staff, dan liep je de kans dat dit onschuldige hondje in beslag genomen kon worden en worden afgemaakt! Niks geen gedragstesten oid, gewoon afmaken die hap! Het sloeg echt nergens op aangezien je een hond zelf zo vals kunt maken als je zelf wilt. Dat heeft niks met het ras te maken. Het enige nadeel is natuurlijk dat een beet van een Stafford of een Pitje iets meer schade aanricht dan een Jack Russel die je in je been grijpt!
Ik, als Stafford eigenaar, ben erg blij dat het opgeheven wordt. Op zich hadden ze mij nooit iets kunnen maken, want ik heb papieren voor m'n hond. Maar het beste vriendinnetje van mijn doggie is een kruising Am. Staff/ Bordeaux Dog en zij liep wel het risico in beslag genomen te worden. En het is zo lief beest, ik moet er niet aan denken dat het zou gebeuren. De eigenaar is dan ook heeeeeel erg blij met dit nieuws!![]()
What the ****, dit hele topic zit vol met meningen over hoe mooi en lief die hondjes wel niet zijn, maar een afwijkende mening mag niet verwoord worden ?

Afwijkende mening? inderdaad, een afwijkende mening over pitjes en staffords door mensen die er de ballen verstand van hebben pik ik niet nee. Er worden zoveel verhalen over deze honden de wereld ingegooid, dat deze beesten systematisch ala nazi style worden afgemaakt!!! Alsof deze beesten geen recht zouden hebben om te leven.
Men moest zich schamen. Wel een afwijkende mening willen geven over deze honden, maar zich er vooral niet in willen verdiepen. Want iedereen, maar dan ook iedereen die zich erin verdiept kwakt niet die onzin op het internet over deze rassen. Een staff of pit vraagt niet om zijn uiterlijk, hij wordt zo geboren. Een staff of pit vraagt niet om zijn gedrag, dat wordt hem aangesmeerd!!!
Ik heb mijn hele leven lang al honden gehad, golden retrievers, dobermanns, mechelse herders, cocker spaniel, dalmatier en weet ik eigenlijk nog meer en op de dobermann na vertrouw ik mijn staffs het meest. Zijn zeer onderdanig en luisteren goed en beschermen hun roedel met hand en tand.
Maar goed, de meeste mensen worden nu toch de mond gesnoerd met de nieuwe wet, want een hele hoop staffs en pitjes zullen de testen doorkomen. Zal je van kleine oma hondjes echt niet kunnen zeggen.
Ik kan niks over deze dobermann zeggen want ze heeft letterlijk mijn leven gered ooit. En ze luisterde heel goed naar mij en ik was pas 10 ofzo. Vandaar dat ik haar op de eerste plaats schaar. En daarbij zijn dobermanns ook hele lieve honden. Mijn sliep naast me IN bed met haar hoofd ook op de kussen. Lief beest was dat. toen ik naar internaat ging hebben mijn ouders haar ineens weggedaan (wat ik ze nooit vergeven heb) en ik weet dus niet wat er met haar gebeurt is erna. Dat irriteert me tot op de dag van vandaag!
Als je zo goed met je hond om kon gaan en dan op zo'n manier er afscheid van moeten nemen....ik geloof je graag. Ligt bij vrijwel alle honden dus puur aan de opvoeding

wat is dat voor een beest! Terwijl het echt een lieve Engelse staff was, hij trok echt de hele tijd aan de riem en was de hele tijd aan het hijgen met die brede bek van em
Zag er opzich wel grappig uit, maar mensen gingen wel spontaan uit de weg leek wel.So dat is niet tofAls je zo goed met je hond om kon gaan en dan op zo'n manier er afscheid van moeten nemen....
heb mijn ouders toen ook 2 jaar niet meer gezien. Toen ik op een dierenasiel werkte heb ik geprobeerd nogachter haar historie te komen, maar toen was het denk ik al te laat. Ze zou dan 13 jaar zijn geweest terwijl volras dobs bijna niet ouder dan 10 worden.Zag er opzich wel grappig uit, maar mensen gingen wel spontaan uit de weg leek wel.
Ligt bij vrijwel alle honden dus puur aan de opvoeding