AndroidHealthClinic

Pitbull wet / RAD opgeheven

Ik ben zelf niet zo van honden laat staan pitbulls, kan me echter goed inbeelden dat mensen het gave dieren vinden, ze stralen pure macht uit.
@yzord: had jij vroeger niet zo'n pitbull foto als avatar, zag er echt bruut uit.

Mooi, ik houd van pitbulls :)

Als iemand jou pijn doet, bijt je'm dan ook gelijk? En mep je ook gelijk een stoel in elkaar als je daar je teen tegenstoot? Ik zeg dat een hond kan piepen als die pijn heeft en niet per se hoeft te bijten. Ik zeg niet dat een hond maar pijn moet lijden, en trouwens of die nou bijt of niet die pijn heeft ie dan al geleden, maar dat je een hond moet leren omgaan met pijn.

Ik ben ten eerste geen puber en ten tweede valt er blijkbaar niet te discussieren met jou. Dit soort dingen doe je, geloof ik, wel vaker in andere discussies op dit forum.

Out of talk or what?

Heb je uberhaupt wel wat geleerd wat er hier is neergezet in dit topic?

Allereerst vind ik je wel een puber met je domme reactie over hoe een hond moet reageren. Alleen pubers met 0,0 inzicht in een ander kan zoiets zeggen. Maar dat zal dan ook wel een van de redenen zijn waarom je A) geen hond neemt en mocht je die wel nemen B) niet kan onderhouden.

Als je de behoefte niet hebt om te lezen wat ik heb getypt over hoe een hond reageert als hij pijn heeft, waarom zou ik het dan alsnog neerplempen? Je wilt toch maar lezen wat alleen maar jou uitkomt. Vandaar dat je die discussie niet waard bent. Je plempt maar meteen neer dat een hond het recht niet heeft om te bijten, maar waar haal jij het recht vandaan om dat te zeggen? Als een hond pijn heeft, mag hij zichzelf verdedigen, en dat geld ook voor een mens. Als een hond constant aan de staart/oor wordt getrokken door een kind/volwassenen, moet ie dat maar de hele tijd over zich heen laten gaan? En moet de hond dan maar de schuld krijgen als hij er uiteindelijk wat van "zegt" of moet je dan de baas dan maar eens flink toespreken?

Laat me raden? van jou moet de hond een doodsschop krijgen is het niet?

ps, als iemand mij pijn doet, doe ik hem pijn terug. Logisch toch? En die stoel gaat er ook aan ja.

Ik ben zelf niet zo van honden laat staan pitbulls, kan me echter goed inbeelden dat mensen het gave dieren vinden, ze stralen pure macht uit.
@yzord: had jij vroeger niet zo'n pitbull foto als avatar, zag er echt bruut uit.

Klopt, heb ik nog wel ergens...maar ava's gaan vervelen ;)

Me ouders hebben een benner senner gehad en een flatqouted retriever (exuse my french) en die beesten beten nooit als ze pijn hadden (als er iets op viel of als je per ongeluk op een poot staat of weet ik veel wat). Wel piepen, en dan meteen aaien en sorrie zeggen enzo.
Maar toch altijd goed in de gaten gehouden als me neefjes en nichtjes langs kwamen want je weet het nooit met dieren.

Me ouders hebben een benner senner gehad en een flatqouted retriever (exuse my french) en die beesten beten nooit als ze pijn hadden (als er iets op viel of als je per ongeluk op een poot staat of weet ik veel wat). Wel piepen, en dan meteen aaien en sorrie zeggen enzo.
Maar toch altijd goed in de gaten gehouden als me neefjes en nichtjes langs kwamen want je weet het nooit met dieren.

ja kijk dat is ook iets anders. Mijn honden zouden ook niet meteen bijten. Maar ik heb het over kinderen die systematisch aan de oren en staarten trekken van honden omdat de ouders niet opletten of het zelfs wel grappig vinden. Want zo gebeuren de meeste "ongelukken" in huis met honden en kinderen.

ok, misschien verkeerd omschreven, maar ik doel dus op honden die geen andere uitweg meer zien dan een snauw te geven.

Heb je uberhaupt wel wat geleerd wat er hier is neergezet in dit topic?

Allereerst vind ik je wel een puber met je domme reactie over hoe een hond moet reageren. Alleen pubers met 0,0 inzicht in een ander kan zoiets zeggen. Maar dat zal dan ook wel een van de redenen zijn waarom je A) geen hond neemt en mocht je die wel nemen B) niet kan onderhouden.

Als je de behoefte niet hebt om te lezen wat ik heb getypt over hoe een hond reageert als hij pijn heeft, waarom zou ik het dan alsnog neerplempen? Je wilt toch maar lezen wat alleen maar jou uitkomt. Vandaar dat je die discussie niet waard bent. Je plempt maar meteen neer dat een hond het recht niet heeft om te bijten, maar waar haal jij het recht vandaan om dat te zeggen? Als een hond pijn heeft, mag hij zichzelf verdedigen, en dat geld ook voor een mens. Als een hond constant aan de staart/oor wordt getrokken door een kind/volwassenen, moet ie dat maar de hele tijd over zich heen laten gaan? En moet de hond dan maar de schuld krijgen als hij er uiteindelijk wat van "zegt" of moet je dan de baas dan maar eens flink toespreken?

Laat me raden? van jou moet de hond een doodsschop krijgen is het niet?

ps, als iemand mij pijn doet, doe ik hem pijn terug. Logisch toch? En die stoel gaat er ook aan ja.
Hihi, ik weet genoeg.

Was het niet deze:

2042-pitbull.jpg

Die wet was een ****ed up zaak. Godsgruwelijk walgelijk gewoon.

Maar goed, dat vind ik ook van 'handel' in honden en andere dieren eigenlijk. Dierenwinkels mijd ik als de pest bijvoorbeeld.

Maar ik vind honden te gek :D

Ja dat doen al die staffs. Zijn net randdebielen aan de riem.

Als je't niet toelaat van pup af, dan lopen ze mooi langs je,
maar sommige mensen boeit dat echt niet als ze trekken.

Net als het merendeel van Jack Russeltjes en andere -20cm hondjes
die aan de lijn lopen te trekken en te keffen op iedere hond :rolleyes:

Een staff zal nooit of te nimmer omdat er aan zijn staart getrokken wordt zijn kaken gebruiken waardoor ze op slot slaan.

Zou deze term niet gebruiken, vele mensen geloven echt dat ze dan niet KUNNEN lossen. Is "gewoon" vasthoudendheid en meestal ook gebrek aan gezag van het baasje. "Los" of "hier" of "af" zou ten alle tijde opgevolgd moeten worden.

Zou deze term niet gebruiken, vele mensen geloven echt dat ze dan niet KUNNEN lossen. Is "gewoon" vasthoudendheid en meestal ook gebrek aan gezag van het baasje. "Los" of "hier" of "af" zou ten alle tijde opgevolgd moeten worden.

Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt.

Toen onze hond hier juist was (herplaatser, hier gekomen toen hij 5,5jaar was, na een dikke maand in een asiel) was iedereen ook negatief er over, zagen de buren (allemaal oude mensen) hoofdschuddend achter het raam staan kijken en zo...

Nu, 2,5 jaar later, komen die oudjes die ZO slecht te been zijn, speciaal buiten als we met hem wandelen gaan, om hem even te aaien en een stukje te babbelen! Mijn ouders zijn ook niet zo pro-honden, maar zijn overtuigd van zijn zachtaardigheid!

Foto's:

[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt.

Hoezo? Ik ga hier wel even uit van een goed getrainde hond,
een hond die in een gevecht komt met een andere hond,
zal door de intensiteit minder of geen aandacht hebben voor
z'n omgeving, maar als baas moet je toch altijd vat op je hond hebben?

Verder ben ik uitermate tevreden dat kruisende mensen wat schrik
hebben van onze hond en van op een afstand hun hond aanlijnen.
Kan absoluut niet tegen tegemoet lopende en blaffende of grommende
honden en baasjes die ofwel er helemaal niet om geven of gewoon
te suf zijn om in te grijpen!

Nog een reactie over mensen die zeggen dat vechten in hun genen zit:
De honden die gebruikt werden voor gevechten mochten GEEN ENKEL
aggressief gedrag naar mensen vertonen, dan werden ze afgemaakt!

Pitjes en Staffies zijn onder normale omstandigheden heel menslievend,
maar tegenover sommige andere honden kunnen ze best dominant zijn.

Vele hondentrainers gebruiken staffords/pitjes als voorbeeldhond
(denk aan o.a. aan Cesar Milan)

Terug
Naar boven