MuscleMeat

Plasma vs LCD vs LED

Plasma.

Panasonic.

THX

\topic.

Ik heb nu viera 50 inch. Maar wil graag naar 65 inch. Bigger is better. Als je twijfelt tussem 42 en 46 inch koop dat 55+. Trust me.

Mensen die beginnen over kijkhoek, kleine kamer, jada jada hebben een zeurvrouw die hun zo gek heeft gekregen een klein toestel te kopen omdat 'zo'n grote niet past in de kamer'. Investeer die paar honderd euro extra en koop een goed toestel.

Die van mij was eerst 650,-. Nu weer 800,- volgens mij (heb hem ca. jaar geleden voor 900,- gekocht).

Fuaark, idd bro.. Heb zelf begin van het jaar 46'' Samsung D5000 gekocht en heb er eigenlijk spijt van dat ik niet groter ben gegaan.

Ben ook content van mijn 50" Panasonic Plasma die ik enkele maanden geleden gekocht heb.
Als ik een nieuwe koop binnen een vijftal jaar, zal het waarschijnlijk nog groter zijn.

Geen van 1. Nog lekker een dikke beeldbuis uit 2000. Voor een goede film ga ik wel naar bioscoop, de ervaring in een bioscoop krijg je nooit thuis.

M'n ouders, broer en vrienden hebben wel meerdere plasma's LCD en LED en toch vinden ze plasma mooier en ik ook.

Ohja en mijn vrienden hebben zo een red Camara en zei vinden het mooi, maar er gaat niks boven een prof camara van 150.000 dollar en een red camara is een stuk goedkoper.

En natuurlijk blijft film het mooist als je het ook projecteert op film.

Nee, voor een film trek ik me wel terug in mijn dedicated HT, kwaliteit in de meeste bioscopen is gewoon niet goed en projectie op film :scratch: .

Plasma met THX, geen discussie mogelijk.

THX is nogal out of date tegenwoordig.

THX is nogal out of date tegenwoordig.

Ja je ziet het steeds minder, het is echter wel een hoge standaard.
Films werden altijd al op een hogere kwaliteit geschoten dan wat wij thuis op ons beeldscherm konden reproduceren.

Ja je ziet het steeds minder, het is echter wel een hoge standaard.
Films werden altijd al op een hogere kwaliteit geschoten dan wat wij thuis op ons beeldscherm konden reproduceren.

Nee, THX bepaalt alleen de minimumvereisten m.b.t. de audio weergave "zoveel dB bij zoveel Hz", het is geen opnametechnologie.

Nee, THX bepaalt alleen de minimumvereisten m.b.t. de audio weergave "zoveel dB bij zoveel Hz", het is geen opnametechnologie.

THX is een standaard/een borm van George en Lucasfilms toch?

Het was zowel te vinden op versterkers als op Plasma schermen.

Ik heb een THX stand op mijn Plasma scherm, Beeld wordt aangepast.
Is dat dan alleen voor de show?

THX is een standaard/een borm van George en Lucasfilms toch?

Het was zowel te vinden op versterkers als op Plasma schermen.

Ik heb een THX stand op mijn Plasma scherm, Beeld wordt aangepast.
Is dat dan alleen voor de show?

THX geniet grotere bekendheid onder de minder die-hards, calibratie geschied op grond van vaste normen 'niet vastgesteld door THX' een artikel met meer diepgaande informatie ISF-calibratie. Ik weet niet of het verschil bij TV's groot is, heb alleen ervaring met projectoren. THX moet je zien als een minimumvereiste waaraan bepaalde apparatuur moet voldoen. En THX is al sinds een jaar of 10 niet meer van George, hij heeft het in 2002 verkocht.

THX geniet grotere bekendheid onder de minder die-hards, calibratie geschied op grond van vaste normen 'niet vastgesteld door THX' een artikel met meer diepgaande informatie ISF-calibratie. Ik weet niet of het verschil bij TV's groot is, heb alleen ervaring met projectoren. THX moet je zien als een minimumvereiste waaraan bepaalde apparatuur moet voldoen. En THX is al sinds een jaar of 10 niet meer van George, hij heeft het in 2002 verkocht.

George slim , op tijd cashen :)

En net riep je nog dat het alleen geluid was.

Dus?

---------- Post toegevoegd Mon 31 Dec 2012 om 01:47 ----------

THX geniet grotere bekendheid onder de minder die-hards

Val onder deze mindere categorie (minder die hards) met een Denon 5.1 versterker met B&W speakers en 127 cm plasma met THX
Simpel stuff that gets the job done

Laatst bewerkt:
George slim , op tijd cashen :)

En net riep je nog dat het alleen geluid was.

Dus?

---------- Post toegevoegd Mon 31 Dec 2012 om 01:47 ----------

Val onder deze mindere categorie (minder die hards) met een Denon 5.1 versterker met B&W speakers en 127 cm plasma met THX
Simpel stuff that gets the job done

Het betreft ook alleen het geluid, door een 'speciale' crossover worden alle hoge frequenties niet doorgestuurd naar de subwoofer 'low-pass' en de lage frequenties worden niet naar de overige luidsprekers 'high-pass' doorgestuurd, m.a.w. frequency separation. Iets dat tegenwoordig overbodig is, want met diverse Room-EQ kun je veel meer bereiken.

Toen ISF begon met calibreren volgens vaste normen zag THX een niche, dus dacht een sales manager - om het beestje een naam te geven - laten we hetzelfde doen onder onze eigen naam, terwijl het in principe helemaal niks met THX te maken heeft. Want volgens de 'sales manager' better branding resulting in more profit means a bigger bonus at the end of the year :P .

Het betreft ook alleen het geluid, door een 'speciale' crossover worden alle hoge frequenties niet doorgestuurd naar de subwoofer 'low-pass' en de lage frequenties worden niet naar de overige luidsprekers 'high-pass' doorgestuurd, m.a.w. frequency separation. Iets dat tegenwoordig overbodig is, want met diverse Room-EQ kun je veel meer bereiken.

Toen ISF begon met calibreren volgens vaste normen zag THX een niche, dus dacht een sales manager - om het beestje een naam te geven - laten we hetzelfde doen onder onze eigen naam, terwijl het in principe helemaal niks met THX te maken heeft. Want volgens de 'sales manager' better branding resulting in more profit means a bigger bonus at the end of the year :P .

Dus als ik op me plasma bij Beeldmodus THX Bioscoop kies dan is dit gewoon bullshit?
Een andere stand maar eigenlijk niks te maken met THX ?

Gruwelijke pixels idd bij 1080p. Ik krijg al traan ogen van die pixels bij 1080p op een 46" :trollface:

Tijd voor 4k (mijn gopro filmt het al :D)

ot: voor mij niets anders meer als led. Zeker geen plasma kachel.....

Oja, mocht je van gedownloade films kijken houden, koop geen sony. Die draait via usb vrijwel niets af omdat sony in de film wereld zit.

Moet je is wennen aan LED en dan achter zon bakbeest gaan zitten ( zo'n oude monitor ) t*ring je krijgt daar gewoon binnen 5 minuten koppijn van:o, wees dus blij met je led :p

Led is schadelijk voor je ogen. Niet aan te raden. Last bij oude monitors en tv's is vanwege een andere reden. Zelf kan ik uren achter men laptop zitten (tft-lcd) en plasma tv. Led tv vrij snel last.

Lasers and LEDs cause a thermal heating effect in proportion to the power density of the radiation, which can result in tissue damage to the retina. Shorter wavelength radiation causes a photochemical effect in the retina, changing the chemistry of the cells, and there are dual limits (thermal and photochemical) in IEC 60825-1 between 400 and 600 nm. At shorter wavelengths below 400 nm, UV light is largely absorbed by, and can cause damage to, the cornea and/or the lens.
http://ledsmagazine.com/features/2/6/4

Laatst bewerkt:
ot: voor mij niets anders meer als led. Zeker geen plasma kachel.....

Dat energieverbruik van plasma's is al sterk verbeterd. Was dacht ik ongeveer op gelijk niveau met normale LCD nu. Hangt ook af van wat voor content je bekijkt. Plasma verbruikt minder als het meer donkere/zwarte beelden laat zien omdat zwart tonen geen energie kost, terwijl bij een LCD of LED LCD de lampen altijd aan staan, maar dan weer wat zuiniger zijn.

Maar zolang je de twee niet naast elkaar hebt gezien kan je er weinig over zeggen. Ik heb bij aankoop de twee beste toestellen van elke technologie toen naast elkaar gezien en de plasma blaasde de LCD tv gewoon weg. Was overigens wel zo'n Pioneer plasma die ze niet meer maken, beeld is ongeëvenaard. LCD heeft minder diepte in beeld zeg maar, alles heeft een 'plattere' en 'fletsere' indruk. Terwijl de plasma meer doet denken aan een hoge kwaliteits beeldbuis maar dan vele malen scherper.

Maar de meeste mensen kunnen prima verder met een LCD scherm, persoonlijk zou ik niet meer terug willen naar LCD.

Dat LED niet goed is voor je ogen wist ik trouwens niet eens, vreemd dat daar zo weinig aandacht naar gaat. :eek:

Moet verkopen he ;) 3D is ook slecht voor je ogen, maar dat is omdat je ogen zich constant moeten aanpassen.

A small study conducted by researchers at the University of California, Berkeley, has determined that stereo 3D can cause visual discomfort, fatigue and headaches. This is due, according to the researchers, to “vergence-accommodation”, which means that your eyes are forced by 3D to constantly and simultaneously adjust to the distance to the physical screen and the 3D content.

Moet verkopen he ;) 3D is ook slecht voor je ogen, maar dat is omdat je ogen zich constant moeten aanpassen.

A small study conducted by researchers at the University of California, Berkeley, has determined that stereo 3D can cause visual discomfort, fatigue and headaches. This is due, according to the researchers, to “vergence-accommodation”, which means that your eyes are forced by 3D to constantly and simultaneously adjust to the distance to the physical screen and the 3D content.
Ja van 3D wist ik, maar tijdelijk ongemak is wat anders dan permanente schade, of is het beiden tijdelijk?

Ja van 3D wist ik, maar tijdelijk ongemak is wat anders dan permanente schade, of is het beiden tijdelijk?

3D geeft niet alleen tijdelijk ongemak, want constante belasting op deze manier kan schade veroorzaken. Dit bij veelvuldig gebruik en voor lange tijd natuurlijk.

Led licht brengt op dezelfde manier als lasers schade toe aan je ogen (in mindere mate), dus dat zegt al genoeg.

Blauw en wit zou het schadelijkste kunnen zijn.

http://en.wikipedia.org/wiki/Blue-light_hazard#Blue-light_hazard

http://www.mdsupport.org/library/hazard.html#blue/

http://texyt.com/bright+blue+leds+annoyance+health+risks

Laatst bewerkt:
Niets gelijk een plasma. De kleuren zijn veel mooier en daar gaat het toch om.
Wat boeit het energie verbruik als de kleuren niet mooi zijn.

Panasonic plasma.
Ik heb fiberglasverbinding van Online.

Led is nepkleur, blauw is te blauw en wit is lichtblauw.

---------- Post toegevoegd Mon 31 Dec 2012 om 21:13 ----------

3d heb ik een paar dagen in huis gehad, maar ik ben 40 plus en kan het beeld niet bijhouden zogezegd. ze kunnen wel van alles uitvinden maar je mind en ogen moeten het ook kunnen volgen.

Panasonic plasma.

3d heb ik een paar dagen in huis gehad, maar ik ben 40 plus en kan het beeld niet bijhouden zogezegd. ze kunnen wel van alles uitvinden maar je mind en ogen moeten het ook kunnen volgen.

Eens!

Led is schadelijk voor je ogen. Niet aan te raden. Last bij oude monitors en tv's is vanwege een andere reden. Zelf kan ik uren achter men laptop zitten (tft-lcd) en plasma tv. Led tv vrij snel last.

Lasers and LEDs cause a thermal heating effect in proportion to the power density of the radiation, which can result in tissue damage to the retina. Shorter wavelength radiation causes a photochemical effect in the retina, changing the chemistry of the cells, and there are dual limits (thermal and photochemical) in IEC 60825-1 between 400 and 600 nm. At shorter wavelengths below 400 nm, UV light is largely absorbed by, and can cause damage to, the cornea and/or the lens.
http://ledsmagazine.com/features/2/6/4
Dat is wel weer minder dan, raar dat het nog niet ECHT bekend is als het zo slecht is.

---------- Post toegevoegd Tue 1 Jan 2013 om 04:51 ----------

Panasonic plasma.

Blauw is the blauw en wit is lichtblauw?

Wtf heb jij dan voor een LCD scherm getest? heb zelf LCD en nog nooit wit voor lichtblauw aangezien:o ( zowel een goedkoop merk LG als Sony getest )

Terug
Naar boven