AndroidHealthClinic

Posering Dames Figure, WTF?

EvilAngel

Cool Novice
Waardering
0
wie is naar de laatste show geweest? De NK en de JBC. ik was zeer benieuwd naar de dames figure klasse, sinds ik ook in het najaar wil(de) meedoen.

ligt het nou aan mij of gingen die poses echt nergens over? bij ieder pose moesten ze door hun knieen zakken. als ze geroepen werden, zakken, na ieder pose, zakken. als ze terug naar de lijn gingen, zakken. het was zooo belachelijk. sorry hoor, maar als ik deze shows met die van bijv. olympia vergelijk, is het ver onder peil. en dan het liefst 3 bikini rondes, alsof de marteling van het constant zakken niet genoeg was voor één ronde. freaking DRIE!!!! wat de show super lang maakte.

en ik heb het niet over de kwaliteit van de dames. mooie meiden, mooi strak, op een paar na. maar het is BODYBUILDING, geen miss coppertone, of beach babe of whatever. noem het bikini fitness of zoiets, maar geen figure. er mocht wat massa bij. ik begrijp heus dat ze meer zachte lijnen willen, meer vrouwelijkheid. daar ga ik ook voor. maar wat als deze vrouwen in het buitenland willen mee doen? ze zullen nooit kwalificeren.
niet met een blubberbuik of uitstekende ribben!

echt jammer.

Hoe zakken dan???

krijg er ff geen beeld bij hoor:P

• Topic Starter Topic Starter
uhm. moeilijk uit te leggen. net als in de middeleeuwen. je moest buigen/zakken als je ging dansen. hahaha picture it?

Dames horen elegant te zijn daarom misschien, was er ook tijdens de JBC wel mooie dames ja.

maar dat buigen vond ik ook nergens op slaan eigenlijk :D

het lichtjes door de knieen buigen bedoel je?
tsja, is niet BODYBUILDING maar figure he, draait om elegantie, vrouwelijkheid,...

was inderdaad zwaar irritant.. snap ook niet waarom ze dat gwoon niet afschaffen..
en tis wel figure.. en je wil elegantie.. kan ook zonder die stomme hupjes..
ergerde me dr ook aan :d

Ja het is wel een klein beetje stom om daar een klasse van te maken,zijn gewone meisje die je ook vind op strand of op straat die nooit een halter hebben aangeraakt precies.
Maar het kniebuigen is normaal,straalt elegantie uit,komt goed over als je het goed doet maar mijn mening was eigenlijk hoe dat deze dames het deden omdat het moest en geen idee hadden waarom ze dit moesten doen.

wie is naar de laatste show geweest? De NK en de JBC. ik was zeer benieuwd naar de dames figure klasse, sinds ik ook in het najaar wil(de) meedoen.

ligt het nou aan mij of gingen die poses echt nergens over? bij ieder pose moesten ze door hun knieen zakken. als ze geroepen werden, zakken, na ieder pose, zakken. als ze terug naar de lijn gingen, zakken. het was zooo belachelijk. sorry hoor, maar als ik deze shows met die van bijv. olympia vergelijk, is het ver onder peil. en dan het liefst 3 bikini rondes, alsof de marteling van het constant zakken niet genoeg was voor één ronde. freaking DRIE!!!! wat de show super lang maakte.

en ik heb het niet over de kwaliteit van de dames. mooie meiden, mooi strak, op een paar na. maar het is BODYBUILDING, geen miss coppertone, of beach babe of whatever. noem het bikini fitness of zoiets, maar geen figure. er mocht wat massa bij. ik begrijp heus dat ze meer zachte lijnen willen, meer vrouwelijkheid. daar ga ik ook voor. maar wat als deze vrouwen in het buitenland willen mee doen? ze zullen nooit kwalificeren.

echt jammer.

Ja, dat is nou eenmaal FIGURE! Als je dat niet wilt, moet je aan de bodybuilding klasse of Fitness klasse mee gaan doen.

Ja, dat is nou eenmaal FIGURE! Als je dat niet wilt, moet je aan de bodybuilding klasse of Fitness klasse mee gaan doen.

En ik vind het wel goed eruit te zien heel vrouwelijk allemaal op die hoge hakken zo`n hupje. Wat een zeiktopic weer.....

echt jammer.

ik vind dat ook hoor.. 1 ronde badpak , 1 ronde bikini maar het verschil zie je bijna niet tussen een bikini en een badpak en komen ze nog een keer opgehuppeld. ik vind het ook echt overkill.. en veel mensen vinden dat.

sprak nog 2 mensen uit de jury waar je op moet letten, die wisten het zelf niet eens. ja er wordt gekozen voor het mooiste meisje.. maar daar is een miss verkiezing volgens mij voor. weg met die "klasse" zou ik zeggen.

maar van sommige meiden kan je niet eens zien dat ze uberhaupt trainen.. mij vriendin hadden ze zo in kunnen bruinen en had mss nog kunnen winnen ook. Die heeft jarenlang geturnt maar de laatste 4 jaar niets meer.

ik vond de meiden in deze klasse voorheen wel wat meer getraint eruit zien. nu liepen er echt tussen met gewoon pap benen.. er zaten uiteraard ook echt mooie meiden tussen dat zeker maar niet dat fitheid of kracht vanaf straalde.

en 3 keer opkomen is toch ook gewoon belachelijk. ja hoor daar komen ze weer hoorde je steeds in de zaal even pauze dus :D

maar van sommige meiden kan je niet eens zien dat ze uberhaupt trainen.. mij vriendin hadden ze zo in kunnen bruinen en had mss nog kunnen winnen ook. Die heeft jarenlang geturnt maar de laatste 4 jaar niets meer.

ik vond de meiden in deze klasse voorheen wel wat meer getraint eruit zien. nu liepen er echt tussen met gewoon pap benen.. er zaten uiteraard ook echt mooie meiden tussen dat zeker maar niet dat fitheid of kracht vanaf straalde.

en 3 keer opkomen is toch ook gewoon belachelijk. ja hoor daar komen ze weer hoorde je steeds in de zaal even pauze dus :D

Jullie snappen het nog steeds niet.. dit is de Figure klasse, oftewel de allernieuwste BIKINI KLASSE!!!! Jullie verwarren deze klasse met de Body Fitness klasse, welke Internationaal meestal Figure genoemd wordt. De Nederlandse Figure klasse is gewoon puur een bikini klasse en de dames worden erop afgrekend als ze te droog, of te gespierd zijn! Ieder willekeurig meisje van de straat met een slank figuur kan hierin gaan staan. Ze zien deze klasse als eventuele overgang naar de echte Body Fitness klasse. Daar moet je dus WEL getraind voor zijn! Maar Figure klasse, is gewoon een bikini klasse met een paar mooie meiden. That's all! Komen geen spieren en zware dieten (tov de body fitness, fitness en bodybuilding klasse dan...dames zullen misschien best wat moeten dieten) aan te pas.

Jullie snappen het nog steeds niet.. dit is de Figure klasse, oftewel de allernieuwste BIKINI KLASSE!!!! Jullie verwarren deze klasse met de Body Fitness klasse, welke Internationaal meestal Figure genoemd wordt. De Nederlandse Figure klasse is gewoon puur een bikini klasse en de dames worden erop afgrekend als ze te droog, of te gespierd zijn! Ieder willekeurig meisje van de straat met een slank figuur kan hierin gaan staan. Ze zien deze klasse als eventuele overgang naar de echte Body Fitness klasse. Daar moet je dus WEL getraind voor zijn! Maar Figure klasse, is gewoon een bikini klasse met een paar mooie meiden. That's all! Komen geen spieren en zware dieten (tov de body fitness, fitness en bodybuilding klasse dan...dames zullen misschien best wat moeten dieten) aan te pas.

ahaaa! vandaar... het is dus een soort extra klasse die erbij gekomen is om de instroom te bevorderen naar de andere dames klasses? nou opzich niets mis mee hoor een paar mooie dames in bikini's ;) . ik hoop wel wel dat ze van die 3 ronden gaan afstappen beetje overkill.

thx voor de uitleg!

• Topic Starter Topic Starter
noem het dan bikini klasse en geen figure. als ik aan figure denk, denk ik aan gina aliotti, jennifer gates, monica brandt, jenny lynn om maar een paar te noemen. en 3 bikini rondes? het WAS te veel. en je kan degelijk vrouwelijk en elegant uitzien en zonder die rare poses.

ik wil niet (weer) zeikerig overkomen....
ik dacht, waar bodyBUILDING om ging, is wat je van je lichaam kan creeren door hard te trainen en goed te eten. en niet omdat je goede genen hebt. ik vind het ook niet erg als er een extra klasse bijkomt, maar noem het beestje bij z'n naam. bikini klasse. zo wordt het ook internationaal genoemd. denk aan jamie eason en marzia price.

Heb je enig idee waarom ze dan niet gewoon de namen veranderen? Zodat bijvoorbeeld 'figure' zowel nationaal als internationaal dezelfde betekenis heeft en er geen verwarringen over kunnen ontstaan.

Ze vonden bikini klasse een beetje 'goedkoop' overkomen volgens mij.. Er zijn op andere fora al discussies zat over geweest. Naam klopt ook niet, is veel te verwarrend. Body Fitness klasse zou beter Figure klasse kunnen heten. Maar Body Fitness (nationaal/internationaal EK en WK) staat gelijk aan de Figure wedstrijden zoals jullie die kennen op de Olympia en de Arnold Classics.

Maar EvilAngel, Bodybuilding draait ook om hard trainen, doorzettingsvermogen (wat betreft het dieten) maar OOK goede genen! Aanleg blijft in deze sport toch echt van belang. Neem bijv. een smalle taille en brede heupen, die heb je of die heb je niet! Maar deze bepalen voor een groot deel het totaalplaatje.

Terug
Naar boven