XXL Nutrition

Posering Dames Figure, WTF?

• Topic Starter Topic Starter
ik begrijp heus wel wat je bedoelt aimee. en je hebt misschien gelijk in bikini= goedkoop. ik heb niks tegen de figure klasse. ik zei het al, het zijn mooie meiden allemaal.
het zou fijn zijn als ze dat eerder hebben uitgelegd. bijv in muscle & fitness, sport & fitness. het zijn bladen waar je dat had kunnen informeren.

en wat genen betreft. tja is ook zo. iedere sporter doet het goed in bepaalde sporten door hun genen. in bb imo heb je misshien geen smalle taille, maar door je rug en schouders (bijv) te trainen kan je de "illusie" creëren dat je een smalle taille hebt. en met bepaalde poses kan dat ook. dat vind ik juist zo mooi aan bodyBUILDING. building a body. het gaat niet om perfectie, just the best YOU can be.

Het is zo dat je taille door een brede rug (v-shape) smaller kunt laten lijken, maar als je de pech hebt dat je tegen een atleet staat met een ECHTE smalle taille is die illusie snel naar de klote geholpen. Dus ja, genen en aanleg tellen wel mee. Als jij brede heupen hebt, kun je een hoge plaatsing in een body fitness klasse bij voorbaat al vergeten. Daar heb je gewoon een smal frame voor nodig en dat kun je nu eenmaal niet trainen. En helaas, bij de grote wedstrijden gaat het wel om perfectie! Alles moet kloppen, het gaat om de total package. Het is echt geen eitje een wedstrijd draaien en daarmee doel ik meer op de bodybuilding gerichte klasses, dus niet de Figure klasse. Dat is een mooi opstapje naar een meer getrainde klasse, maar stelt qua voorbereiding weinig voor vergeleken met Body fitness, Fitness en Bodybuilding. Zeker bij bodybuilding moet je erg diep gaan en daar verkijkt men zich snel op. Ook ik had dat..

Ik geloof dat ze de naam van de Figure klasse ook snel zouden wijzigen naar Bikini klasse. En de drie rondes moeten ZEKER ingekort worden.. Duurt allemaal veelste lang. Ik gebruik die klasse lekker als rookpauzes!

Het is zo dat je taille door een brede rug (v-shape) smaller kunt laten lijken, maar als je de pech hebt dat je tegen een atleet staat met een ECHTE smalle taille is die illusie snel naar de klote geholpen. Dus ja, genen en aanleg tellen wel mee. Als jij brede heupen hebt, kun je een hoge plaatsing in een body fitness klasse bij voorbaat al vergeten. Daar heb je gewoon een smal frame voor nodig en dat kun je nu eenmaal niet trainen. En helaas, bij de grote wedstrijden gaat het wel om perfectie! Alles moet kloppen, het gaat om de total package. Het is echt geen eitje een wedstrijd draaien en daarmee doel ik meer op de bodybuilding gerichte klasses, dus niet de Figure klasse. Dat is een mooi opstapje naar een meer getrainde klasse, maar stelt qua voorbereiding weinig voor vergeleken met Body fitness, Fitness en Bodybuilding. Zeker bij bodybuilding moet je erg diep gaan en daar verkijkt men zich snel op. Ook ik had dat..

Ik geloof dat ze de naam van de Figure klasse ook snel zouden wijzigen naar Bikini klasse. En de drie rondes moeten ZEKER ingekort worden.. Duurt allemaal veelste lang. Ik gebruik die klasse lekker als rookpauzes!

Ook al niet zo goed, dan ga je wel erg veel roken op zo'n dag!!

Vind het toch raar deze extra klasse op een BB wedstrijd, maakt niet uit verder ik heb ook niet zo veel met BB te maken maar naar mijn eigen mening zelfs, altijd nog meer dan dat die bikinimeisjes dat hebben:o
iets waar je amper/niet voor hoeft te trainen= geen bodybuilding...
Het is dus eigenlijk gewoon een miss-verkiezing, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Jullie snappen het nog steeds niet.. dit is de Figure klasse, oftewel de allernieuwste BIKINI KLASSE!!!! Jullie verwarren deze klasse met de Body Fitness klasse, welke Internationaal meestal Figure genoemd wordt. De Nederlandse Figure klasse is gewoon puur een bikini klasse en de dames worden erop afgrekend als ze te droog, of te gespierd zijn! Ieder willekeurig meisje van de straat met een slank figuur kan hierin gaan staan. Ze zien deze klasse als eventuele overgang naar de echte Body Fitness klasse. Daar moet je dus WEL getraind voor zijn! Maar Figure klasse, is gewoon een bikini klasse met een paar mooie meiden. That's all! Komen geen spieren en zware dieten (tov de body fitness, fitness en bodybuilding klasse dan...dames zullen misschien best wat moeten dieten) aan te pas.

Wist niet eens dat deze klasse bestond.
Net even naar wat foto's zitten kijken van die 'bikini klasse', maar over het algemeen toch niet echt fysieken waar ik zelf graag mee op een podium zou gaan staan. En nr 24 (1e foto) is gewoon ronduit eng :angstig:...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De winnares:

Meer foto's:

[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter

tja niet iedereen is perfect. je hebt sterke en minder sterke punten. het gaat erom dat je het beter maakt. ik kan me voorstellen dat hoe hoger je in je massa gaat hoe moeilijker het wordt om die "perfectie" te halen.

Ook al niet zo goed, dan ga je wel erg veel roken op zo'n dag!!

Vind het toch raar deze extra klasse op een BB wedstrijd, maakt niet uit verder ik heb ook niet zo veel met BB te maken maar naar mijn eigen mening zelfs, altijd nog meer dan dat die bikinimeisjes dat hebben:o
iets waar je amper/niet voor hoeft te trainen= geen bodybuilding...
Het is dus eigenlijk gewoon een miss-verkiezing, of heb ik dat verkeerd begrepen?

dat bedoel ik.

O, ik zie dit topic nu pas. Deze foto's vallen me toch zwaar tegen. Had er een heel ander beeld bij. Veel gespierder en droger, maar dat je dan wel onder een bepaald gewicht moest blijven dmv een berekening nav je eigen lichaamslengte. Maar dit vind ik eigenlijk niets.
Ik dacht dat de figure klasse er was zodat je niet te groot zou worden zoals de echte bodybuilders, dus tot een bepaald gewicht. Maar binnen dat gewicht dus wel zo groot en droog mogelijk. Eigenlijk een soort van "mini" bodybuilder (kan het niet goed uitleggen haha). Jammer, leek me wel leuk om hier voor te trainen, maar zoals ik al eerder zei ... dit vind ik niets.

O, ik zie dit topic nu pas. Deze foto's vallen me toch zwaar tegen. Had er een heel ander beeld bij. Veel gespierder en droger, maar dat je dan wel onder een bepaald gewicht moest blijven dmv een berekening nav je eigen lichaamslengte. Maar dit vind ik eigenlijk niets.
Ik dacht dat de figure klasse er was zodat je niet te groot zou worden zoals de echte bodybuilders, dus tot een bepaald gewicht. Maar binnen dat gewicht dus wel zo groot en droog mogelijk. Eigenlijk een soort van "mini" bodybuilder (kan het niet goed uitleggen haha). Jammer, leek me wel leuk om hier voor te trainen, maar zoals ik al eerder zei ... dit vind ik niets.

Je hebt een post van Aimee gemist. Wat jij nou denkt dat Figure heet (en waardoor deze foto's dus tegenvallen), heet eigenlijk Body Fitness klasse.

Jullie snappen het nog steeds niet.. dit is de Figure klasse, oftewel de allernieuwste BIKINI KLASSE!!!! Jullie verwarren deze klasse met de Body Fitness klasse, welke Internationaal meestal Figure genoemd wordt. De Nederlandse Figure klasse is gewoon puur een bikini klasse en de dames worden erop afgrekend als ze te droog, of te gespierd zijn! Ieder willekeurig meisje van de straat met een slank figuur kan hierin gaan staan. Ze zien deze klasse als eventuele overgang naar de echte Body Fitness klasse. Daar moet je dus WEL getraind voor zijn! Maar Figure klasse, is gewoon een bikini klasse met een paar mooie meiden. That's all! Komen geen spieren en zware dieten (tov de body fitness, fitness en bodybuilding klasse dan...dames zullen misschien best wat moeten dieten) aan te pas.

Nee die post heb ik niet gemist, maar ik dacht dus dat figure de figure was wat ik dus dacht dat het was. Eigenlijk weet ik nog niet wat de body fitness klasse inhoudt. Waar het mij om ging, was dat ik misschien mee wilde doen in de leeftijdscategorie boven 35 jaar (over een tijdje dus). Want bv de miss fitness klasse die ik ken (tenminste wat ik ervan weet dan) is dat je ook zo'n soort turn/dans uitvoering moet doen. En daar ben ik echt zooo slecht in, als iemand stijf en houterig is, dan ben ik dat wel. Dus dat viel voor mij zowiezo al af. Maar misschien ga ik op 6 juni naar die wedstrijd in Den Haag om te kijken, dus dan kan ik het allemaal wel zien wat alles nou precies inhoudt.

Wat bij de NBBF Body Fitness heet, heet Internationaal bij de IFBB (Miss Olympia, Arnold Classic) en bij de NAC de Figure klasse. Alleen heeft de NBBF nu wel ineens een Figureklasse welke eigenlijk Bikiniklasse MOET heten. Internationaal (dus bij de IFBB) heet dit wel gewoon "bikini class". Snap je het nu wel?

Ik denk het wel. Dus als ik 6 juni naar die wedstrijd in Den Haag ga kijken, dan is de figure klasse daar wel de figure die ik ook echt in gedachte had? 6 juni is toch een NAC wedstrijd?

Yes, 6 juni is het WK van de NAC in Den Haag. Hier is Figure ook ECHT Figure, dus mooie, strakke en gespierde dames die ook echt poseren en niet die Miss verkiezing zoals op de JBC, Hercules en het NK van de NBBF van de laatste keren. De NAC heeft geen "bikini klasse".

Yes, 6 juni is het WK van de NAC in Den Haag. Hier is Figure ook ECHT Figure, dus mooie, strakke en gespierde dames die ook echt poseren en niet die Miss verkiezing zoals op de JBC, Hercules en het NK van de NBBF van de laatste keren. De NAC heeft geen "bikini klasse".

Beter :D Van de week ff kaartjes regelen, heb er al zin in :) Wordt de eerste keer dat ik naar zo'n wedstrijd kom kijken.

Zitten een paar mooie figuurtjes tussen, maar het is idd echt zo'n miss verkiezing. Niet echt het gevoel dat deze dames er zelf hard voor trainen.. zijn nog vrij jong en hebben misschien gewoon een goed lichaam.

Vind deze soort figure compentitie wat tegenvallen, dan lijkt me dat van NAC beter ja. Ben benieuwd naar die dames.

crap :(

Is geen crap hoor... Check maar eens de top 10 plaatsingen op Pro wedstrijden bij de Figures (nationaal Body Fitness). Allemaal dames met hele smalle heupen, wijde rug en schouders.

Terug
Naar boven