MuscleMeat

Post finasteride syndroom, PSSD, PAS,..

• Topic Starter Topic Starter
Klote als je hier last van hebt, ik slik het nu ook +/1 een jaar 0,5 mg per dag (half pilletje) gelukkig geen (overduidelijke) bijwerkingen..
Moest ik terug in de tijd kunnen zou ik zeggen gewoon haar transplantie(s) te doen. Heb enkele vrienden die dit gedaan hebben en met een prachtig resultaat, nemen trouwens geen fina maar is wel zo dat de rest van het haar dat niet immuun is tegen dht ook na een tijd uitvalt dus zullen ze nog een transplantatie moeten doen. Maar na mijn ervaring is dat een absoluut luxe probleem...

Denk ook dat deze strategie de meeste kalende mannen kan helpen tenzij men diffuus of zeer agressief kaalt en/of een slecht donor gebied heeft. Is ook relatief goedkoop in Turkije zelfs bij gerespecteerde klinieken daar.

Trouwens ook belangrijk om te weten dat finasteride veel meer doet dan enkel het tegenhouden van DHT

Impact-on-steroids-table.png

Moest ik terug in de tijd kunnen zou ik zeggen gewoon haar transplantie(s) te doen. Heb enkele vrienden die dit gedaan hebben en met een prachtig resultaat, nemen trouwens geen fina maar is wel zo dat de rest van het haar dat niet immuun is tegen dht ook na een tijd uitvalt dus zullen ze nog een transplantatie moeten doen. Maar na mijn ervaring is dat een absoluut luxe probleem...

Denk ook dat deze strategie de meeste kalende mannen kan helpen tenzij men diffuus of zeer agressief kaalt en/of een slecht donor gebied heeft. Is ook relatief goedkoop in Turkije zelfs bij gerespecteerde klinieken daar.

Ik heb een jaar geleden een haartransplantatie gedaan, maar mij werd wel fina aangeraden + minox (pillen).
Anders had ik straks een haarlijn staan met daarachter niks, omdat de rest ook uitvalt.
Dit hebben twee vrienden van me, en ziet er helemaal vreemd uit. eentje heeft nu voor de tweede keer een HT gedaan.
Ik neem nu dus 0,5g fina en 2,5gr minoxidil oraal per dag.

Ik heb een jaar geleden een haartransplantatie gedaan, maar mij werd wel fina aangeraden + minox (pillen).
Anders had ik straks een haarlijn staan met daarachter niks, omdat de rest ook uitvalt.
Dit hebben twee vrienden van me, en ziet er helemaal vreemd uit. eentje heeft nu voor de tweede keer een HT gedaan.
Ja inderdaad zoals ik zei zal je meerdere transplantaties moeten doen als je geen fina slikt maar als je gezondheid belangrijk vindt dan is een extra transplantatie geen probleem.

mg neem ik aan.

De incompetentie gaat veel verder dan enkel bij huisartsen hoor.

Hertoghe wordt zowat beschouwd als 1 van de beste endocrinologen van Europa maar zelfs bij deze man is het triest: https://www.excelmale.com/forum/threads/dr-thierry-hertoghe.23637/

Het is om te wenen hoe weinig goede urologen en endos er zijn in de Benelux, laat staan als je met een probleem komt zoals PFS of iets wat niet in hun boekjes staat.
Nou, nee. Hij heeft zelfs minder papers dan ik.

Wij hebben er een aantal onder behandeling voor PFS en PRS.

Ja inderdaad zoals ik zei zal je meerdere transplantaties moeten doen als je geen fina slikt maar als je gezondheid belangrijk vindt dan is een extra transplantatie geen probleem.
Je hebt niet genoeg donor haren hiervoor. Doe AUB je research ipv mensen op een verkeerd spoor te zetten

Je hebt niet genoeg donor haren hiervoor. Doe AUB je research ipv mensen op een verkeerd spoor te zetten
Naar mijn mening de meeste wel zeker als ze niet agressief kalen, etc zoals ik zei en natuurlijk moet je geen density verwachten van een 15 jarige maar het zal goed genoeg zijn voor 99% van de mensen.

Trouwens Zarev kan het wel:

Waar haal je orale minox?

Oh, zeer interessant.

Hebben jullie al mensen kunnen genezen met PFS,..? Wat raden jullie aan als behandeling?
Ja, maar of dat nu door de behandeling komt vind ik lastig te zeggen (want voor hetzelfde geld was het ook over gegaan met een placebo met de tijd).

Er is niet echt een goede behandeling voor, omdat het ziektemechanisme maar matig bekend is en er ook niet direct medicatie voor handen is die er goed op zou kunnen ingrijpen. Het is dus een beetje giswerk aan de hand van de paar casussen die in de literatuur zijn gepubliceerd en onze eigen ervaring daarmee. De behandeling hangt deels af van de voorkeur van de patiënt en zijn voorgeschiedenis, maar over het algemeen komt dat neer op hCG en/of anastrozol en evt. tadalafil (of een andere PDE5-remmer) voor de erectiele disfunctie en/of ook doorverwijzing naar de seksuoloog als mentaal ook het e.e.a. erin geslopen is.

Ik lees hier weinig over de topische versie van finasteride. Specifieke keuze voor geen topische versie?
Ik ga binnenkort eens starten met topische minoxidil (HT in maart gedaan). Als ooit weer ga kuren dan topische mix van minoxidil en finasteride gebruiken.

Medicatie is op recept verkrijgbaar, Pfizer Lonnoten. Als bloeddruk verlager.

Op recept van de behandelend arts van m'n haartransplantatie net als finasteride overigens.
Smeerde eerst minoxidil, maar vond het maar onhandig en had al e.e.a. gelezen over orale minoxidil. (Ook dat het bij meer mensen werkt dan de orale variant)

Hey man, ik ben benieuwd hoe moeilijk het was om de fin recept te krijgen? Ik ben van plan nog een cycle te doen, maar ik wil daarvoor preventief fin nemen. Het is makkelijker om haarverlies te voorkomen dan om alles weer terug te krijgen. Ik wil daarom fin nemen, voordat ik echt haarverlies symptomen heb.

Hey man, ik ben benieuwd hoe moeilijk het was om de fin recept te krijgen? Ik ben van plan nog een cycle te doen, maar ik wil daarvoor preventief fin nemen. Het is makkelijker om haarverlies te voorkomen dan om alles weer terug te krijgen. Ik wil daarom fin nemen, voordat ik echt haarverlies symptomen heb.
Hangt van HA tot dermatoloog van af.

Mijn huisarts deed moeilijk maar met een emotioneel verhaal en lopen zeggen dat je er dag en nacht mee inzit, kreeg ik het.

Goed om te horen dat artsen het vergif niet meer zomaar voorschrijven.

Goed om te horen dat artsen het vergif niet meer zomaar voorschrijven.
Vergif kan je in de winkel zonder voorschrift halen hoor.

Niet zo janken. Laat iedereen voor zijn eigen uitmaken of finasteride goed is of slecht. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het eerder moest nemen.

Vergif kan je in de winkel zonder voorschrift halen hoor.

Niet zo janken. Laat iedereen voor zijn eigen uitmaken of finasteride goed is of slecht. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het eerder moest nemen.
Ben je blind of gewoon dom? Kijk in welke thread je zit. Er is een reden dat artsen het nog amper voorschrijven...

En ik ben blij dat je fina gaat nemen, meeste mensen moet het op de harde manier leren.

Terug
Naar boven