XXL Nutrition

Post Finasteride Syndrome?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Finesteride ben ik gewoon te huiverig voor, hoe denk jij hier dan over?
Veel twijfels, ben niet zo zeer bang om mijn libido te verliezen, eerder om ‘brain-fog’ etc te krijgen, of depressie.
 
Veel twijfels, ben niet zo zeer bang om mijn libido te verliezen, eerder om ‘brain-fog’ etc te krijgen, of depressie.
Brain-fog heb je al dus daar hoef je jezelf niet druk om temaken.
 
Het is niet iets wat je moet onderschatten, omdat het werkelijk voorkomt en er ook geen duidelijk zicht is op het percentage mensen dat het ervaart. Studies geven een heel wisselend beeld van de hoeveelheid mensen die bijwerkingen ervaren. Wat ook niet helpt is dat Merck, de ontwikkelaar van finasteride, op dit moment is aangeklaagd wegens het achterhouden van informatie over de bijwerkingen. Het lijkt zo te zijn dat post-finasteride syndroom vaker voorkomt bij mensen die finasteride langer dan een jaar hebben gebruikt. Mocht je besluiten finasteride te gaan gebruiken en je ervaart bijwerkingen, ga dan niet door onder het mom dat ze wel minder zullen worden. Wanneer je tijdig stopt is de kans minder groot dat finasteride een structureel effect houdt op de manier waarop je lichaam testosteron naar dht omzet. Finasteride kan overigens ook als lotion worden gebruikt en zelfs middels injecties worden toegediend (mesotherapy). Beide zijn effectief en leveren minder bijwerkingen op. Mijn advies is om te wachten met het gebruiken van finasteride en eerst andere methoden te proberen.

Bij haaruitval is het wel van belang dat je zo snel mogelijk handelt op het moment dat je haaruitval signaleert. 1. om verder haarverlies te voorkomen 2. Omdat haar wat de afgelopen 3-5 jaar is uitgevallen met de juiste behandeling terug kan groeien.

Wat doe je op dit moment om je haaruitval te bestrijden? Je zou kunnen starten met een combinatie van microneedling en minoxidil om te kijken wat voor effect dat bij je heeft. Alleen mits je geen voorgeschiedenis van hartkwalen hebt of deze in de familie hebt. Het zou goed kunnen dat de combinatie van deze 2 voldoende is om de effecten van dht te compenseren (ze doen namelijk niets aan dht zelf). We veronderstellen dat microneedling werkt via 2 mechanismen. 1. Het herstellen van bindweefselvorming 2. het verbeteren van de opname van stoffen van een lotion. Diverse onderzoeken laten zien dat de combinatie van microneedling en minoxidil 4 keer effectiever is dan minoxidil alleen. En dat het ervoor kan zorgen dat mensen bij wie minoxidil alleen niets doet er als nog de voordelen van krijgen. Mocht je dit willen doen adviseer ik 1x in de 2 weken dermarollen met 1.5mm en dagelijks gebruik van minoxidil. Na het dermarollen 24 uur wachten met het aanbrengen van minoxidil.

Overigens zou je ook wat kunnen doen aan het ontspannen van de spieren rondom je hoofd. Er is een onderzoek waarbij een arts zijn patiënten botox toediende in de spieren rondom het hoofd als middel tegen hoofdpijn. Na een half jaar bleek dat heel veel patiënten nieuwe haargroei ervaren. Dit is een methode die nu incidenteel wordt gebruikt en niet op grote schaal. Je zou dit ook kunnen overwegen. Anders zou je kunnen proberen deze spieren dagelijks te masseren om ze wat losser te krijgen. Verwacht hier niet teveel van als je zelf gaat masseren, maar er is wetenschappelijk bewijs dat deze spieren een rol spelen bij haaruitval.

Succes!

Heb je zelf ook ervaring met minoxidil/dermarollen? Ben hier wel nieuwsgierig naar, uitval begint nu toch wel serieuze vormen aan te nemen en ben wat huiverig voor fina te gebruiken.

Is minoxidil aanbrengen geen gedoe elke dag? Ik lees dat je het met handschoenen moet aanbrengen etc om te voorkomen dat je extra haargroei op je handen krijgt bijv.
 
Heb je zelf ook ervaring met minoxidil/dermarollen? Ben hier wel nieuwsgierig naar, uitval begint nu toch wel serieuze vormen aan te nemen en ben wat huiverig voor fina te gebruiken.

Is minoxidil aanbrengen geen gedoe elke dag? Ik lees dat je het met handschoenen moet aanbrengen etc om te voorkomen dat je extra haargroei op je handen krijgt bijv.

Ik gebruik al een maand of 7 minoxidil. Geen bijwerkingen, ik had de eerste weken/maand wel rode ogen echt aders maar dit is nu volledig weg.

Gedoe? Waarom? Ik doe het voor slapen naast tandenpoetsen. Snel 2ml op je hoofd, inmasseren en je handen met zeep wassen is voldoende. Duurt niet eens 3 minute.
 
Kunnen jullie wat luider posten?
 
Heb je zelf ook ervaring met minoxidil/dermarollen? Ben hier wel nieuwsgierig naar, uitval begint nu toch wel serieuze vormen aan te nemen en ben wat huiverig voor fina te gebruiken.

Is minoxidil aanbrengen geen gedoe elke dag? Ik lees dat je het met handschoenen moet aanbrengen etc om te voorkomen dat je extra haargroei op je handen krijgt bijv.

Ik kreeg last van inhammen, maar het is nu gestabiliseerd. Gelukkig maar, want ik vind het echt verschrikkelijk. Heb een hele dikke bos haar van mezelf, maar een te lang hoofd om kaal te worden.

-Microneedling doe ik iedere 2 weken 1.5mm met de derminator (duur apparaat wat beter werkt dan een roller)
-ik masseer mijn hoofd nu al 7 maanden iedere dag om de perimeter spier ontspannen te houden. (Klinkt als broscience, maar er zijn sterke aanwijzingen dat de omgeving van je hoofdhuid dht als het ware faciliteert om je haarzakjes aan te vallen)
- heb iemand een laser helm laten bouwen die ik om de dag gebruik
- hairmetto topical.

Dit is voor mij op dit moment gelukkig voldoende, overweeg nu om minoxidil als aanvulling te gaan gebruiken om het haar wat weg is terug te laten groeien.
 
Laatst bewerkt:
Dit is voor mij op dit moment gelukkig voldoende, overweeg nu om minoxidil als aanvulling te gaan gebruiken om het haar wat ik verloren ben terug te laten groeien.
Haar wat weg is is Weg da komt nie meer terug
 
Ik kreeg last van inhammen, maar het is nu gestabiliseerd. Gelukkig maar, want ik vind het echt verschrikkelijk. Heb een hele dikke bos haar van mezelf, maar een te lang hoofd om kaal te worden.

-Microneedling doe ik iedere 2 weken 1.5mm met de derminator (duur apparaat wat beter werkt dan een roller)
-ik masseer mijn hoofd nu al 7 maanden iedere dag om de perimeter spier ontspannen te houden. (Klinkt als broscience, maar er zijn sterke aanwijzingen dat de omgeving van je hoofdhuid dht als het ware faciliteert om je haarzakjes aan te vallen)
- heb iemand een laser helm laten bouwen die ik om de dag gebruik
- hairmetto topical.

Dit is voor mij op dit moment gelukkig voldoende, overweeg nu om minoxidil als aanvulling te gaan gebruiken om het haar wat ik verloren ben terug te laten groeien.
Doe maar gewoon minoxidil dan kan je de rest achterwege laten.
 
Haar wat weg is is Weg da komt nie meer terug

Alle studies rondom finasteride en minoxidil zeggen anders. Als je helemaal kaal bent, krijg je nooit meer een volle bos haar, maar 10% hergroei is een vrij normaal fenomeen. Meestal betreft dit de de haren die de afgelopen jaren zijn uitgevallen.
 
Doe maar gewoon minoxidil dan kan je de rest achterwege laten.

Waarom zou ik van een regime afstappen wat ervoor heeft gezorgd dat mijn haaruitval gestopt is? Neemt niet weg dat Minoxidil een prima aanvulling is.
 
Waarom zou ik van een regime afstappen wat ervoor heeft gezorgd dat mijn haaruitval gestopt is? Neemt niet weg dat Minoxidil een prima aanvulling is.
Omdat dit regime een beetje kwakzalverij is.
+minoxidil werk, je bespaard een hoop geld,
 
Omdat dit regime een beetje kwakzalverij is.
+minoxidil werk, je bespaard een hoop geld,

Microneedling is stevig wetenschappelijk onderbouwd. Laser helm, massages en de topical zijn het uiteraard minder, ik beweer ook nergens dat dit wel zo is, het enige wat ik weet is dat dit geheel aan dingen mijn haaruitval gestopt heeft. Komt nog eens bij dat het me inmiddels geen geld meer kost, de derminator en de laser helm koop je immers een keer en daarna kost het je niets meer. Masseren van mijn hoofd kost ook niets, alleen de topical kost geld. Maar die kan ik dan ook mogelijkerwijs vervangen door minoxidil.

Zie dus geen enkele reden om te stoppen met iets wat 1.voor mij werkt 2.me geen geld meer kost, omdat ik het al betaald heb. Komt nog eens bij dat Minoxidil slechts in 50% van de gevallen werkt. Ik hoop dat het voor mij gaat werken, maar dat is afwachten.
 
Micro hair pigmentatie

Een soort tattoo maar dan anders. voor optische opvulling.
In USA en GB doen velen het.
 
Microneedling is stevig wetenschappelijk onderbouwd. Laser helm, massages en de topical zijn het uiteraard minder, ik beweer ook nergens dat dit wel zo is, het enige wat ik weet is dat dit geheel aan dingen mijn haaruitval gestopt heeft. Komt nog eens bij dat het me inmiddels geen geld meer kost, de derminator en de laser helm koop je immers een keer en daarna kost het je niets meer. Masseren van mijn hoofd kost ook niets, alleen de topical kost geld. Maar die kan ik dan ook mogelijkerwijs vervangen door minoxidil.

Zie dus geen enkele reden om te stoppen met iets wat 1.voor mij werkt 2.me geen geld meer kost, omdat ik het al betaald heb. Komt nog eens bij dat Minoxidil slechts in 50% van de gevallen werkt. Ik hoop dat het voor mij gaat werken, maar dat is afwachten.

Dit is correct. Overigens werken de meeste van die producten beter als je eerst de plek masseert(voor betere bloodflow). Hetzelfde geldt voor ketoconazole shampoo
1587573330550.png


 
Micro hair pigmentatie

Een soort tattoo maar dan anders. voor optische opvulling.
In USA en GB doen velen het.
Als je volledig kaal bent, snap ik deze keuze wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven