- Waardering
- 2.615
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 50kg
- Vetpercentage
- 35%
Ik heb nog een vraag.Je ziet ze allemaal als "brandstof", rijst in hun voedingsschema om te bulken staan.
Rijst is zo enorm laag in energie en kcal, want het is voornamelijk vocht met kapot gekookte rijst als spons.
Kijk maar eens goed naar bijna alle statusen, ze komen niet of net boven de 100kg uit. Rijst is de oorzaak.
Terwijl ik lager in vetpercentage zit en veel meer op de weegschaal leg, ra ra hoe kan dat.
Wil je aankomen (bulken) moet je vreten als een beest en dan gaat er niets boven volkorenbrood voor je koolhydraten/energie behoefte.
De croisantjes die op de foto staan, had ik gewoon zin in...maar staat niet in mijn voedingsschema.
Maar wie kent het niet, je loopt door de super en ja hoor...croisantjes ... Het mag eigenlijk niet, maar voor een keertje.
Wat rijst betreft, wordt alleen gegeten tijdens voorbereiden wedstrijden (cutten), want geven beetje energie en hebben verwaarloosde kcal.
Wat de eiwitten betreft, veel "bodybuilders" weten ook niet, dat er enkele Bodybuilders die op de Olympia hebben gestaan en zelfs in de top 3 zijn geëindigd , veganisten zijn.
Als je traind, heeft je lichaam voldoende energie/koolhydraten nodig en geen lading eiwitten. 40gr per maaltijd...onzin.
Tijdens je training, haalt je lichaam de energie uit je koolhydraten en worden ook meteen aangesproken en verbruikt...
Zijn je koolhydraten op, dan zal je lichaam overgaan op je vet reserves of als je te ver gaat je spieren worden opgegeten.
Maar als je energiebehoefte op is, voel je dat ook tijdens je training en kun je wel verder gaan maar maak je jezelf alleen maar kapot.
Maar nu heb je ook de hele dag een overvloed aan eiwitten na binnen gewerkt, daarvan wordt maar een beetje gebruikt voor je groei en een beetje voor herstel s'nachts.
Dus de overgebleven eiwitten worden weggezet als vetreserve, want koolhydraten voor de nacht is heel veel belangrijker.
Wel eens wakker geworden met een ochtend dip? Te weinig koolhydraten om te herstellen en je lichaam was daarnaast bezig om eiwitten om te zetten naar vetreserves.
Daarom zie je de status van de rekenwonders allemaal boven de 10% zitten en moeite hebben om tijdens bulken eronder te komen.
Terwijl het mij wel lukt...zwaarder en droger worden tijdens bulken...meer brandstof, normale hoeveelheid eiwitten en gaan.
Een Ferrari heeft ook veel brandstof nodig om hard te gaan en niet meer leer.
Resumé...goede koolhydraten zijn veel belangrijker dan de hoeveelheid eiwitten.
Logisch toch...mocht je nog vragen hebben, hoor ik ze graag.
Succes.![]()
Stel je eet veel uit het onderste van de voedingsdriehoek, en bovendien eet je veel eiwitten maar te weinig koolhydraten terwijl je toch wel tracht vet in spieren om te zetten en dit buiten het anabolic window en soms snuif je wat creatine.
Ben je dan naturel of niet?