Zo, daar ben ik ook weer eens!
Even een paar dagen bijgetankt bij m'n lieve ouders. Niet heel bijzondere dingen gegeten, maar toch wat dingen die ik graag wil delen
Eerst even langs bij m'n oom en tante. We zeiden nog zo: Je hoeft geen eten te maken...maar je weet hoe dat gaat.
Tomaten paprika soepje. Dat bakje erachter is zure room. Dat dien je eem (of 2) erdoorheen te roeren.
Toen allemaal losse gerechtjes zoals:
Frietjes uit de koekepan:
Francia saláta (appel, erwt, mais, wortel, mayonaise, tejföl, zout en peper). Geloof mij, het smaakt echt zo veel beter dan dat het eruitziet!
Er was ook nog pörkölt (van hamlappen) die je eet met pasta en gepaneerde kabeljauw. Ik nam maar van alles
Pap ging naar Roemenië en nam een brood mee uit de bakkerij van de aller dikste mens ter wereld: m'n oom Muli Bácsi. Hij bakt dagelijks vers zuursdesembrood en levert deze aan hotels en supermarkten in de buurt. Beste brood ever.
Dit at ik met wat kip van de dag ervoor, en Orda (suuuper verse schapenkaas, ook van een boer uit het dorp in Roemenië. Heel zacht em best zoete kaas)
Voor de liefhebbers, wat fotootjes van het broodbakken de bakkerij (in de schuur bij een andere tante op de boerderij)