AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

20190927_181943.jpg

Koolraap frieten gekocht. Tips hoe ik deze lekker kan bereiden? Welke kruiden? Nog nooit koolraap gegeten.
20190927_171749.jpg

@wovano met een flinke klodder mayonaise? :D

Wat mij betreft, alles wat de smaak enigszins kan verdoezelen. Ben er zelf niet gek op... :)
Maar over het algemeen kan je dit lekker(der) maken met allerlei kruiden. Ik zou denken aan nootmuskaat, kerriepoeder, groene kruiden zoals tijm of oregano, etcetera.

Koolraap frieten gekocht. Tips hoe ik deze lekker kan bereiden? Welke kruiden? Nog nooit koolraap gegeten.
20190927_171749.jpg
Het heeft een hele toch wel aparte smaak. Beetje zoetig. Combineert lekker met peper en zout vind ik zelf. Veel mensen doen er nootmuskaat bij. Is ook lekker.
Dan heb ik t over gekookt.
Je kan t ook bakken (airfryer of grill). Lekker met currysaus of kerriesaus.
Je kan ze ook eerst kruiden met wat peper/zout en paprika of kerrie en dan in de airfryer.

Maar reken niet op een soort van "aardappel" smaak.

Balen Bert... :(
Hoop dat je je snel beter voelt. Vandaag dan maar extra oppassen met wat je eet.
Droge rijst, beschuitjes, ... kan wellicht niet al te veel kwaad.
Turkse beschuitjes? Ik heb wat fruit op en met moeite een shake en stukje brood. Voel me vandaag weer beter.

20190927_171749.jpg
Zelf zou ik als het een eerste proef is eens een grote mix maken.
Een deel paprika en curry, een deel zeezout rozemarijn. Nootmuskaat met peper, saffraan en kurkuma, enkele natuur , BBQ mix kan ook heerlijk zijn.
Sommige wok mix hebben wel de neiging veel kaneel te bevatten dat zou ik net vermijden te zoet is ook weer wat.

Terug
Naar boven