- Waardering
- 8.521
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor vrijdag de opdracht gekregen om avondeten te verzorgen met tzatziki (geen wraps / pitabroodjes). Iemand toevallig tips? #durftevragen
Ik weet een recept voor heerlijke gezonde tzatziki.
Ingrediënten:
1 KG Griekse yoghurt
1 Wortel
2 Komkommers
1 Citroen
2 Knoflooktenen
Verse dille
Olijfolie
Zout & peper
Recept:
De komkommer schillen en “uithollen”. Daarna de komkommers deppen met keukenpapier, om het vocht weg te nemen.
Vervolgens de komkommer, wortel en knoflook raspen (komkommer kan grof geraspt worden, de rest fijn). Eventueel vrijgekomen vocht afgieten. Je wilt zo min mogelijk vocht overhouden hierbij.
De rasp samen met de Griekse yoghurt in een bak doen. Naar smaak olijfolie, zout & peper toevoegen.
Vervolgens de Citroën toevoegen. Dit kan het sap zijn, maar ook het sap + een beetje citroenrasp is heerlijk! Aftoppen met verse dille!
Makkelijke variant:
Zakje Duyvis tzatziki kruiden mengen met kwark of yoghurt!
Enjoy!

Veelal bij gyros en souvlaki (spies)Bedankt! Eigenlijk doelde ik meer op gerechten waar tzatziki bij geserveerd wordt. De tzatziki zelf maken is al gebeurd![]()
Prima recept, maar te weinig knoflook!Ik weet een recept voor heerlijke gezonde tzatziki.
Ingrediënten:
1 KG Griekse yoghurt
1 Wortel
2 Komkommers
1 Citroen
2 Knoflooktenen
Verse dille
Olijfolie
Zout & peper
Recept:
De komkommer schillen en “uithollen”. Daarna de komkommers deppen met keukenpapier, om het vocht weg te nemen.
Vervolgens de komkommer, wortel en knoflook raspen (komkommer kan grof geraspt worden, de rest fijn). Eventueel vrijgekomen vocht afgieten. Je wilt zo min mogelijk vocht overhouden hierbij.
De rasp samen met de Griekse yoghurt in een bak doen. Naar smaak olijfolie, zout & peper toevoegen.
Vervolgens de Citroën toevoegen. Dit kan het sap zijn, maar ook het sap + een beetje citroenrasp is heerlijk! Aftoppen met verse dille!
Makkelijke variant:
Zakje Duyvis tzatziki kruiden mengen met kwark of yoghurt!
Enjoy!
Minsten verdriedubbelen!
Ik heb ook liever geen auto's in m'n eten, maar had van jou anders verwacht.Minsten verdriedubbelen!
En ik ben ook niet zo'n fan van een Citroën in mijn eten.
Enkel Japanse hé... Ik ben selectief.Ik heb ook liever geen auto's in m'n eten, maar had van jou anders verwacht.
Citroen kan ik lekker vinden, maar niet als het bv in curry overheerst, het is al snel teveel.
Misschien vloeken in de kerk maar je zou er ook een couscous salade mee kunnen maken. Ik gebruik regelmatig huttenkase of kwark om een couscoussalade minder droog te maken. Met tzaziki heb je het zelfde idee.Bedankt! Eigenlijk doelde ik meer op gerechten waar tzatziki bij geserveerd wordt. De tzatziki zelf maken is al gebeurd![]()
snelle suikers voor een goede start smorgensIk heb ook overnights Oats vandaag. Met whey-rozijnen-blauwe bessen en kiwi
![]()