XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

CCB61B2F-8079-4F31-AD11-62D23C40D7D9.jpeg

6237A60A-CAEC-4838-8F16-6FBA26EE3B10.jpeg

Nieuwe pre-bed denk ik.

Ongelofelijk wat is zo’n wrap met ei en cheddar heerlijk! Vooral met een nog iets zachter ei en net aan gesmolten cheddar!

Voor vrijdag de opdracht gekregen om avondeten te verzorgen met tzatziki (geen wraps / pitabroodjes). Iemand toevallig tips? #durftevragen

• Like
Waarderingen: Onit
Voor vrijdag de opdracht gekregen om avondeten te verzorgen met tzatziki (geen wraps / pitabroodjes). Iemand toevallig tips? #durftevragen

Ik weet een recept voor heerlijke gezonde tzatziki.

Ingrediënten:

1 KG Griekse yoghurt
1 Wortel
2 Komkommers
1 Citroen
2 Knoflooktenen
Verse dille
Olijfolie
Zout & peper

Recept:

De komkommer schillen en “uithollen”. Daarna de komkommers deppen met keukenpapier, om het vocht weg te nemen.

Vervolgens de komkommer, wortel en knoflook raspen (komkommer kan grof geraspt worden, de rest fijn). Eventueel vrijgekomen vocht afgieten. Je wilt zo min mogelijk vocht overhouden hierbij.

De rasp samen met de Griekse yoghurt in een bak doen. Naar smaak olijfolie, zout & peper toevoegen.

Vervolgens de Citroën toevoegen. Dit kan het sap zijn, maar ook het sap + een beetje citroenrasp is heerlijk! Aftoppen met verse dille!

Makkelijke variant:

Zakje Duyvis tzatziki kruiden mengen met kwark of yoghurt!

Enjoy!

Ingrediënten:

1 KG Griekse yoghurt
1 Wortel
2 Komkommers
1 Citroen
2 Knoflooktenen
Verse dille
Olijfolie
Zout & peper

Recept:

De komkommer schillen en “uithollen”. Daarna de komkommers deppen met keukenpapier, om het vocht weg te nemen.

Vervolgens de komkommer, wortel en knoflook raspen (komkommer kan grof geraspt worden, de rest fijn). Eventueel vrijgekomen vocht afgieten. Je wilt zo min mogelijk vocht overhouden hierbij.

De rasp samen met de Griekse yoghurt in een bak doen. Naar smaak olijfolie, zout & peper toevoegen.

Vervolgens de Citroën toevoegen. Dit kan het sap zijn, maar ook het sap + een beetje citroenrasp is heerlijk! Aftoppen met verse dille!

Makkelijke variant:

Enjoy!

Bedankt! Eigenlijk doelde ik meer op gerechten waar tzatziki bij geserveerd wordt. De tzatziki zelf maken is al gebeurd;)

• Haha
Waarderingen: Onit
Bedankt! Eigenlijk doelde ik meer op gerechten waar tzatziki bij geserveerd wordt. De tzatziki zelf maken is al gebeurd;)
Veelal bij gyros en souvlaki (spies)
Souvlako meestal kip en varkenshaas.
Ook bij bifteki (gehakte biefstuk ...dus gehakt)

Wordt ook veel geserveerd bij gegrilde aubergine en courgette plakken of bij stifatho (Griekse hachee)

Vis wordt t minder bij geserveerd. Vaak is t een bijgerecht bij mezedes (griekse tapas hapjes) met pitta en pides (brood)

Gyrosrecept met ipv pita’s gegrilde aubergine dus? Je kan ook een soort flatbread maken misschien

Kipsalon, daar past tzatziki heel goed bij! Gezond, makkelijk om te maken, en lekker!

(Aardappelpartjes in de oven bakken (je kunt ook hier gekruide pakken), Kip in gyros kruiden marineren met 2 eetlepels olie, 10 min laten staan, daarna bakken, sla/cherry tomaat/komkommer/augurk snijden en klaarzetten, uiteindelijk alles op 1 bord gooien en sauzen naar keuze eroverheen.. tzatziki is dan een aanrader!)

Ingrediënten:

1 KG Griekse yoghurt
1 Wortel
2 Komkommers
1 Citroen
2 Knoflooktenen
Verse dille
Olijfolie
Zout & peper

Recept:

Makkelijke variant:

Enjoy!
Prima recept, maar te weinig knoflook!

Top ideeën! Bedankt :)

Minsten verdriedubbelen!
En ik ben ook niet zo'n fan van een Citroën in mijn eten.
Ik heb ook liever geen auto's in m'n eten, maar had van jou anders verwacht.

Citroen kan ik lekker vinden, maar niet als het bv in curry overheerst, het is al snel teveel.

• Haha
Waarderingen: Bubs
Ik heb ook liever geen auto's in m'n eten, maar had van jou anders verwacht.

Citroen kan ik lekker vinden, maar niet als het bv in curry overheerst, het is al snel teveel.
Enkel Japanse hé... Ik ben selectief.
Citroen vind ik prima, lekker bij een visje of aziatische dressings.

Misschien vloeken in de kerk maar je zou er ook een couscous salade mee kunnen maken. Ik gebruik regelmatig huttenkase of kwark om een couscoussalade minder droog te maken. Met tzaziki heb je het zelfde idee.
Wat komkommer, snoeptomaatjes , kip, lente ui of gebakken ui , feta, en eventueel munt erdoor.

85gr rijstebloem
40gr whey (cookie & cream)
136gr banaan
20gr pindakaas
Kaneel/zout/zoetstof

Bijlagen

• DAE199B1-B604-44EF-BDE2-3E21BB74789C.jpeg
    DAE199B1-B604-44EF-BDE2-3E21BB74789C.jpeg
    157,8 KB · Weergaven: 109
Terug
Naar boven