MuscleMeat

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

AVG'tje
Voorgekookte vastkokende aardappelen in de oven blijkt goed te werken. Knapperig van buiten, zacht van binnen. (Al staat de optie niet op het zakje.)

20230925voorgekookt.jpg

Niet op de foto:
- meer drumsticks (vandaag uit de koekepan), geen idee hoe mensen dat over kunnen hebben voor een volgende dag;
- coleslaw (2e dag nog lekkerder).

Vraag: hoe meet je de kerntemperatuur van drumsticks? De kerntemperatuur geeft in de oven al snel 70 graden aan voordat het gaar is.

Laatst bewerkt:
AVG'tje
Voorgekookte vastkokende aardappelen in de oven blijkt goed te werken. Knapperig van buitenzacht van binnen. (Al staat de optie niet op het zakje.)

20230925voorgekookt.jpg

Niet op de foto:
- meer drumsticks (vandaag uit de koekepan), geen idee hoe mensen dat over kunnen hebben voor een volgende dag;
- coleslaw (2e dag nog lekkerder).

Vraag: hoe meet je de kerntemperatuur van drumsticks? De kerntemperatuur geeft in de oven al snel 70 graden aan voordat het gaar is.
Je gaat wel lekker laatste tijd. Mooi man :cool:.

M.b.t. je drumsticks, het is lastig meten omdat er bot(bot geleid hitte goed dus krijg je mogelijk foute meetwaardes als je sonde het bot raakt) dus wordt het op gevoel en/of af en toe meten.

En dan weet je in het vervolg hoelang ze moeten (opschrijven).

@apfelstrudel onze koekenpannen zijn eigenlijk wel aan vervanging toe.
Nu hebben ze bij de appie een actie dat je kan sparen voor korting op greenpan pannen. Is dat iets?
Of is er nog iets veel beters op de markt voor een acceptabele prijs?
Wij komen eigenlijk niet verder dan het bakken van een ei, een stukkie vlees of pannenkoeken.

Chili con carne
20230926chiliconcarne.jpg

Als de groente, chorizo, kidneybonen en weet ik veel wat op zijn en er nog wel een zielig zakje peen en ui ligt.

Dus, gehaktballen van mager gehakt (wederom Silvo zakjes en ei), afgemaakt in de oven voor juicyness, en hutspot, groente stoven ipv aanzweten en doodkoken, want bite en smaak.

Note to self: de volgende keer met witte peper en nootmuskaat.

N.B. mijn ballen zijn hier ruim 100 gram, dus met de proteïne zit het wel goed.

EDIT: "nog eentje dan, nog eentje dan".
Voor de zekerheid een extra balletje genomen.

EDIT2: zit inmiddels op 4 ballen, 500 gram aarappelen en 250 gram groente. Gelukkig is het mager gehakt

Laatst bewerkt:
@apfelstrudel onze koekenpannen zijn eigenlijk wel aan vervanging toe.
Nu hebben ze bij de appie een actie dat je kan sparen voor korting op greenpan pannen. Is dat iets?
Of is er nog iets veel beters op de markt voor een acceptabele prijs?
Wij komen eigenlijk niet verder dan het bakken van een ei, een stukkie vlees of pannenkoeken.
Geen idee zou ik moet googlen.

Voor pannenkoeken en flensjes gebruik ik een teflon tefal pan. Voor al het andere tegenwoordig mijn black carbonsteel wok. De wok die ik gebruik kostte €25.

• Like
Waarderingen: BB_
Terug
Naar boven