AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Ben niet helemaal een mosterd connoisseur

Maar deze is gwn prima🫡
20231116_204850.jpg

Slappe zooi... 🙃 das wel erg mild en zacht....
Probeer t eens. Grove zaanse mosterd .... das pas mosterd! :fire:
De Huisman Zaanse mosterd grof gemalen #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi2008
Grove zaanse heb ik wel op. Dipte ik altijd kaasjes in. Vond die wel meevallen. Die Engelse klinkt goed ga ik proberen.

Wat betreft pittigheid heb ik een aardige tolerantie opgebouwd. We deden veel van die Hot sauce challenges. Sommige behoorlijk extreem op de scoville schaal.

Fase 3 was soep voor nu in pan met eiermie.
Fase 4: dig in!
20231116_210940.jpg
Lekker man. Wel eens chicken bone broth gemaakt?
Dats ook goeie goeie.

Ik ga binnenkort een 12 of 15 liter pan kopen en dan een kilo of 15 a 20 aan kipkarkassen kopen en die leker 12 uurtjes pruttelen met kruiden en groenten, zeven, en dan inkoken tot een paar liter aan sterke kippenbittenfond. Mmmm. Goedkoop en heel gezond. En super lekker om zo te drinken of om te gebruiken door sausen, soepen, door je pasta, door je pastasaus, etc etc.

Invriezen in blokjes en je hebt altijd wat in je vriezer.

Eerste kippensoep from scratch, niet ontevreden over de poging. Wel al meermaals snert gemaakt oa van "Eten met Nick", meer en minder letterlijk naar recept.

Wel eens chicken bone broth gemaakt?
Dats ook goeie goeie.
Staat wel op lijstje, bone broths zouden gezond zijn, al weet ik niet wat er extra is aan zelf regelmatig een soepje trekken.
Ik ga binnenkort een 12 of 15 liter pan kopen en dan een kilo of 15 a 20 aan kipkarkassen kopen en die leker 12 uurtjes pruttelen met kruiden en groenten, zeven, en dan inkoken tot een paar liter aan sterke kippenbittenfond. Mmmm. Goedkoop en heel gezond. En super lekker om zo te drinken of om te gebruiken door sausen, soepen, door je pasta, door je pastasaus, etc etc.

Invriezen in blokjes en je hebt altijd wat in je vriezer.
Die schaal is iets te groot voor mij en eerst m'n vriezer maar eens leeg koken, dan kan ik ook iets bewaren. Al het heel goed bevalt misschien een extra vriezer.
===
Evaluatie voor mezelf.
1. Misschien had ik de bouillon (3 uur trekken) nog iets moeten laten inkoken of gewoon langer;
2. Noedels eerst breken voor het koken, die lange slierten eet voor geen meter. Of juist wel als een meter, u begrijpt het wel...
3. Bij veel recepten op internet mis ik totaal de verhoudingen. Dan staat er 1 kip, of 1 prei, dat zegt mij helemaal niets: kip en prei heb je in nogal verschillende formaten. Ik wil een idee over de verhoudingen. Dat nog eens goed googlen.

Grove zaanse heb ik wel op. Dipte ik altijd kaasjes in. Vond die wel meevallen. Die Engelse klinkt goed ga ik proberen.

Wat betreft pittigheid heb ik een aardige tolerantie opgebouwd. We deden veel van die Hot sauce challenges. Sommige behoorlijk extreem op de scoville schaal.
Grove en grove van de Huisman is wel een verschil....
Probeer die van de Huisman toch eens 😏

Die schaal is iets te groot voor mij en eerst m'n vriezer maar eens leeg koken, dan kan ik ook iets bewaren. Al het heel goed bevalt misschien een extra vriezer.
===
Het hoeft natuurlijk niet zo groot. Maar ik heb genoeg vriesruimte. Je kan het natuurlijk zo ver inkoken als je zelf wilt waardoor 10 liter slechts 1 liter concentraat wordt.

Staat wel op lijstje, bone broths zouden gezond zijn, al weet ik niet wat er extra is aan zelf regelmatig een soepje trekken.
Door lang te trekken trek je alle mineralen uit de botten. na 14 uur vallen zelfs de botten uit elkaar als je er lichtjes in knijpt. En dus meer smaak.

1. Misschien had ik de bouillon (3 uur trekken) nog iets moeten laten inkoken of gewoon langer;
2. Noedels eerst breken voor het koken, die lange slierten eet voor geen meter. Of juist wel als een meter, u begrijpt het wel...
3. Bij veel recepten op internet mis ik totaal de verhoudingen. Dan staat er 1 kip, of 1 prei, dat zegt mij helemaal niets: kip en prei heb je in nogal verschillende formaten. Ik wil een idee over de verhoudingen. Dat nog eens goed googlen.
1. Langer is beter.
2. Ja
3. Maakt allemaal niet zoveel uit. Ligt aan je eigen voorkeur.

1* echter, je groentes worden er niet beter op. Mijn advies is alles zeven, dan je kippenvlees plukken en terug in de pan, dan wat verse groentes paar minuutjes garen in de soep en klaar. Dan houd je bite in de groentes.

Elke soep basis maak je eigenlijk met wortel, ui, prei (en bleekselderij). Dat zeef je er later dus weer uit(en gooi je weg). Je kan ook bijvoorbeeld dan wat groentes wokken en die in je soep gooien. Zoals paksoy, bimi, prei, etc. Of wat je wilt.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven