AndroidHealthClinic

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Snap je gedachte maar dan zou je ook geen vlees oid kunnen opwarmen in de microwave🤗
Kan wel, maar vernietigt de cellen van het vlees wel. Uiteindelijk eet je dus minder kcal, vitaminen en mineralen dan je zou verwachten/willen. Erger dan je bij bakken zou hebben bijv.

Kan wel, maar vernietigt de cellen van het vlees wel. Uiteindelijk eet je dus minder kcal, vitaminen en mineralen dan je zou verwachten/willen. Erger dan je bij bakken zou hebben bijv.
Hij zei opwarmen,niet bakken. Stel als het zo zijn wat jij nu zegt hier dan valt nog wel best wel mee met je kcal als je je lap vlees in olijf olie zou bakken.

Ben wel bang dat dit de eeuwige discussie gaat starten of je je kip rauw of bereid moet afwegen.
Je rijst ongekookt of gekookt enz enz...
:D
Excited Lets Go GIF - 688944

Het scheurt alleen de celmembramen open door verhitting. Dit gebeurd idem bij bakken maar qua nutriënten maakt het geen reet uit als je het verwarmd dus het klopt niet helemaal wat je hier beweerd. Het zal droger kunnen smaken omdat het uitdroogt. Minder kcal is dus onzin

#In microwave gaat alle voedingsstof kapot

#In microwave gaat alle voedingsstof kapot
Lekker kom je nou mee maat...

:D

Nou, kinders, ik kan jullie vertellen…
Net mijn COR pre-workout meal achter de kiezen,
dit keer met de eiwitpoeder al door de COR gemixt
voor het verwarmen ervan.

De hele keuken ruikt nu nog steeds naar cookies & cream :D
Was de structuur anders? Ja.
Was het lekker? Ja, geen verschil.
Of de kwaliteit van de eiwitten nu minder waren kan ik pas
over een paar maanden zeggen als ik spiermassa kwijt ben
of juist gewonnen heb.

Het scheurt alleen de celmembramen open door verhitting. Dit gebeurd idem bij bakken maar qua nutriënten maakt het geen reet uit als je het verwarmd dus het klopt niet helemaal wat je hier beweerd. Het zal droger kunnen smaken omdat het uitdroogt. Minder kcal is dus onzin
Bron? Ik kan aardig wat papers vinden die jouw statement ontkrachten, zie bijv.: https://www.researchgate.net/public...Water_Soluble_Vitamins_of_Chicken_Breast_Meat

De studie waar je naar linkt — Effect of Thermal Treatments on Selected Minerals and Water Soluble Vitamins of Chicken Breast Meat — onderzoekt hoe verschillende kookmethoden (airfryen, bakken, frituren, grillen) de mineralen en wateroplosbare vitamines in kip beïnvloeden.

➡️ Belangrijk punt:

Deze studie analyseert nutriëntenverlies zoals vitamines en mineralen bij thermische verhitting van vlees — maar:

✅ Het meet geen calorie- (energie-) verschil voor/na verwarming.

✅ Het onderzoekt geen specifiek effect van magnetronstraling als elektromagnetische golven versus andere verhittingsmethoden.

Wat deze studie wél laat zien

📌 Effect of Thermal Treatments on Selected Minerals and Water Soluble Vitamins of Chicken Breast Meat toont het volgende:

• Thermische verhitting vermindert bepaalde vitamines en mineralen significant bij kip.
  • Verlies treedt op bij hogere temperaturen en langer koken.
  • Verschillende methoden (airfryen, bakken, grillen, frituren) hebben verschillende effecten op voedingswaarden.

➡️ Dit is nutriëntverlies door warmte, niet een effect van de soort straling.

Mijn bronnen:

Hier zelfs dat het minder impact heeft dan bakken door kortere blootstelling aan warmte:

Laatst bewerkt:
Ik zou nog eens wat vragen hier... :laugh:

@dreamy1 Let jij ook even op hier!
Misschien leer je nog wat bij met je
"Logisch nadenken zit bij jou niet in of wel?"

Terug
Naar boven