XXL Nutrition

Sticky Post je maaltijden (met pics!)

Ik weet even niet hoe tzaziki wordt gemaakt, maar Turkse cacık kan zowel wat ‘stroperiger’ als ‘wateriger’. Afhankelijk van wat je lekker vindt.

Yoghurt
Water
Komkommer
Knoflook
Zout
Snufje dille erop
Iig -/- water, was een Turks-Nederlandse die het verschil uitlegde, die zal het wel weten, zei nog dat ze zelf geen/minder water gebruikte, hield ze niet van.

Nu niet... Maar leuk voor na de Ramadan ;)
Wij kregen t elke dag vooraf. Echt zalig. Toen we een keer bij een Turk aten in nl en we bestelden Mercimek Çorbası en vroegen er erse citroen bij kwam de kok een schoteltje citroen met een big smile brengen :D

die zal wel hebben gelachen omdat je een ‘kenner’ moet zijn om citroensap in je Mercimek soep te doen.

Cheatmeal!

IMG_20200502_193422.jpg
Nu weet ik waarom je afziet van deelname :p

• Haha
Waarderingen: Bubs
klopt maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen een Turkse supermarkt in de buurt heeft.
De kant en klare ayran kan je tegenwoordig gewoon bij Lidl halen... en ah had t ook in sommige filialen. Maar haalt t niet bij vers.

• Like
Waarderingen: Onit
Kwarktaart gemaakt met het recept van @Fronter. Dadels kon ik niet vinden in de supermarkt, dus heb een bodem gemaakt van havermoutkoekjes en wat roomboter. Taartvorm was ook wat te groot waardoor hij aardig plat bleef, maar smaakte desalniettemin erg lekker. :)

GetAttachmentThumbnail

GetAttachmentThumbnail

Kwarktaart gemaakt met het recept van @Fronter. Dadels kon ik niet vinden in de supermarkt, dus heb een bodem gemaakt van havermoutkoekjes en wat roomboter. Taartvorm was ook wat te groot waardoor hij aardig plat bleef, maar smaakte desalniettemin erg lekker. :)

GetAttachmentThumbnail

GetAttachmentThumbnail

Looks good!! drool:

Psyllium husk wraps met “volume schotel”

119BAAE8-4597-4FCC-B4EB-1D4AF063062E.jpeg
49C4757B-FD38-4D3F-8CD3-956316A3557A.jpeg

Voor de wraps:

15 Gr psyllium husk
1 Gr baking powder
180 Gr ei-eiwit
Snufje zout

Minder eiwit zou kunnen. Het moet vloeibaar worden, hangt een beetje af van welke psyllium vezels gebruikt worden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven