MuscleMeat

Post workout meal

Henkbiceps

Dutch Bodybuilder
Waardering
19
Lengte
1m94
Massa
102kg
Vetpercentage
18%
Beste allen,

Mijn post workout meal valt ongeveer samen met mijn laatste meal.

Na training eet ik als volgt:

22:45 terug van workout begin met shake
22:50 1 a 2 stuks banaan (snelle carbs)
22:55 70 gram rijst (180 gram gekookte vorm) (soms in de vorm van sushi)
23:00 1 snee droog volkoren
23:15-23:45: 500 gram kwark met 500 ml melk.

Wat vinden jullie ervan. Ik had ergens gelezen dat je post workout bijna 1/3 van je totale dagelijkse kcal moet zijn.

Beste allen,

Mijn post workout meal valt ongeveer samen met mijn laatste meal.

Na training eet ik als volgt:

22:45 terug van workout begin met shake
22:50 1 a 2 stuks banaan (snelle carbs)
22:55 70 gram rijst (180 gram gekookte vorm) (soms in de vorm van sushi)
23:00 1 snee droog volkoren
23:15-23:45: 500 gram kwark met 500 ml melk.

Wat vinden jullie ervan. Ik had ergens gelezen dat je post workout bijna 1/3 van je totale dagelijkse kcal moet zijn.

Melk weg en de snee brood weg, ipv het brood doe je meer rijst

• Topic Starter Topic Starter
Waarom brood weg? beide toch langzame carbs? En hoe zit het met de melk? Lactose snelle carbs is toch goed? (+ het extra eiwit)

---------- Toegevoegd om 14:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:48 ----------

En nog een vraagje. sojasaus (low sodium) op sushi ok?

Vrij naar pulp fiction : "i ****ing drown em in that shit"

mijn post workout meal van net:
halve kip
2 hamburgers
patatjes
appel

:)

Waarom brood weg? beide toch langzame carbs? En hoe zit het met de melk? Lactose snelle carbs is toch goed? (+ het extra eiwit)

---------- Toegevoegd om 14:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:48 ----------

En nog een vraagje. sojasaus (low sodium) op sushi ok?

Vrij naar pulp fiction : "i ****ing drown em in that shit"

Klopt, maar waarom 1 sneetje brood eten terwijl rijst beter is. 1 snee brood is al weinig, kun je het net zo goed weglaten en meer rijst pakken.
Kwark zitten al genoeg eiwitten in voor t slapen, nog eens 500ml melk is overbodig en je krijgt daarbij ook teveel melk suikers binnen wat je zowiezo niet wilt voor t slapen.

mijn post workout meal van net:
halve kip
2 hamburgers
patatjes
appel

:)

Wie vraagt jouw post workout meal??

• Topic Starter Topic Starter
Klopt, maar waarom 1 sneetje brood eten terwijl rijst beter is. 1 snee brood is al weinig, kun je het net zo goed weglaten en meer rijst pakken.
Kwark zitten al genoeg eiwitten in voor t slapen, nog eens 500ml melk is overbodig en je krijgt daarbij ook teveel melk suikers binnen wat je zowiezo niet wilt voor t slapen.

Wie vraagt jouw post workout meal??

Ok thanks, maar is 1 banaan voldoende aan snelle carbs of moet er meer fruit bij vlak na het trainen? Ik doe mijn shake met melk en mag je de lactose als snelle carbs rekenen?

Hoezo niet ervoor zorgen dat je door de dag door gewoon goed eet? Hoef jezelf ook niet te gaan volstouwen na het trainen. Eten wat je na jouw training eet wordt echt niet meteen gebruikt voor herstel & opbouw. Trouwens als je GOED door de dag heen eet heb je niet zo'n maaltijd nodig.

Ik weet verder niet of die mythe van 1/3 van je energie moet uit je post-meal komen klopt. Zijn ook genoeg theorieën dat je pre-meal belangrijker is. Weet iemand dit? Of krijgen we dan een oneindige discussie?:D

Terug
Naar boven