MuscleMeat

Post workout shake/meal OR NOT

Dextrose is helemaal niet nodig...
Banaantje een shake na trainen gelijk drinken er zijn zo veel idioten die dingen beweren en achteraf niet kloppen. Voorbeeldje. Eet om stofwisseling te versnellen

[Link niet meer beschikbaar]

Ten Take Home Points

1. Glycogen restoration is all too easy to achieve and may not be as critical as once thought
2. Protein synthesis needs to be the focus of our recovery intervention
3. Pre-workout meals actually enhance muscle blood flow and nutrient delivery during exercise
4. Pre-workout meals, nocturnal feeding, and multiple post workout drinks are more beneficial than a single post workout drink
5. The “post workout window” lasts at least 24 hours
6. Consuming a protein shake immediately after training hinders optimal results
7. Strength training acutely enhances insulin sensitivity for at least 24 hours
8. Whey protein is generally only moderate speed, while whey hydrolysate and pure amino acids are “fast”
9. Antioxidants taken after exercise may increase muscle damage and delay recovery
10. Aspirin and ibuprofen can prevent the exercise-induced elevation in muscle protein synthesis thus hindering growth and prolonging recovery

Ik zou zeggen, geen PWO dingen, gewoon naar huis gaan en daar een maaltijdje nemen.

Je zit bro science te vergelijken met universitaire wetenschap.

Ik denk niet dat je per se een pre of post WO iets nodig hebt, als je voeding over de dag goed is en je alles binnen krijgt wat je nodig hebt.

Onzin? nee dus. Nodig? ook niet imo. Doe waar je je goed bij voelt, maar denk niet dat iets ''moet''.

Je zit bro science te vergelijken met universitaire wetenschap.

Het artikel dat ik postte heeft net zo goed wetenschappelijke referenties. Dus waar jij dat bro science op baseert weet ik niet.

Ik denk ook niet dat een post wo 1-30 minuten erna zo belangerijk is. Meestal ga ik na de training nog even een praten/boodschappen doen gevolgd door de terug reis en begin dan te koken zo eet ik 30-60 minuten na het trainen pas.

Terug
Naar boven