MuscleMeat

Power cage

Bezoekers in dit topic

Android

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
24 apr 2004
Berichten
15
Waardering
0
Hallo allemaal,

Alhoewel ik me al een tijd geleden heb aangemeld bij DBB en geregeld rondsurf op het board, heb ik nog niet gepost hier. In de eerste plaats complimenten voor de mods en de postende leden. Goede info en veel humor, gecombineerd met eigenlijk nul komma nul geflame. :thumbs: :hedbang:

Gezien het feit dat dit mijn eerste post is, zal ik me hier ook maar even voorstellen.

Ik woon en werk in Amsterdam en ben net 30 geworden. Ik ben 1,76, weeg over de 80 kg. (hoeveel weet ik niet precies) waarvan ongeveer 15% vet zal zijn.

Ik heb altijd wel gesport, maar fitness/bodybuilding doe ik nu ruim twee jaar. Het eerste jaar heb ik in een gym getraind en sindsdien jaar thuis met barbell en dumbbell etc. In het begin ging ik hard vooruit, maar de laatste anderhalf jaar maak ik vanwege omstandigheden – en ook aanleg ben ik bang :mad: – rustiger aan progressie. Ik train twee a drie keer per week en probeer conform de regelen der kunst te eten.

Ik ben niet van plan weer lid te worden bij een gym, maar heb me onlangs in mijn hoofd gehaald om een powercage te kopen om goed door te kunnen pakken met bankdrukken en squatten etc. Vooral dat laatste is eigenlijk niet te doen zonder…

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de BodyCraft power cage die op onderstaande link valt te bezichtigen. De f430 Power cage

[Link niet meer beschikbaar]

Een goede flat/incline bank heb ik al evenals een olympische halter, dumbbells en (voorlopig) voldoende gewichten.
Ik zou de cage willen combineren met de lat/low row attachment en de dip attachments (voorzover ik die laatste eigenlijk hoef te noemen, het zijn immers gewoon twee extra stangen heb ik het idee).

Nou, het is een heel verhaal geworden, maar hierbij doe ik een beroep op jullie expertise.

Het is wel even een smak geld (€ 745,00 zie www.helisports.nl), maar dan heb je wel wat en een gymlidmaatschap kost per jaar ook genoeg.

Op zich weet ik zeker dat ik een kooi wil kopen. Op marktplaats, ebay of DBB vindt je ze niet tot nauwelijks tweedehands en daarom dus maar een nieuwe.

Wat vinden jullie van deze kooi?

Iemand bekend met producten van Bodycraft, eventueel commentaar op het bovenstaande c.q. alternatieve squatcages in de aanbeveling?

Alvast hartelijk bedankt
 
De kooi schijnt tot max 1000kg belastbaar te zijn en de lat pulley kan 150kg max aan (heb ze 2wkn terug gemaild met deze vragen :D )
 
Bedankt voor de informatie. Daar kan ik voorlopig wel even mee vooruit ;)
 
Back
Naar boven