AndroidHealthClinic

Powerblades trainingslog

Bezoekers in dit topic

eq_909 zei:
Damn, je deads gaan echt goed! In februari was toch je eerste PL wedstrijd he? Is dat een bench only, of ook sq en dl?

Februari is een teamwestrijd bench, de tweede van 2 wedstrijden.
Omdat het derde team (de beginners) van onze gym niet compleet is kan ik daar nog bij, en daarmee dat team aan wat meer punten helpen.
By the way, komende dinsdag neemt de trainer een benchshirtje mee dat mij zou moeten passen, dan ga ik dus voor het eerst met een truitje drukken.
Ben benieuwd.
 
Leuk, ben benieuwd!
 
Powerblade zei:
1x80 (met uitdrukken, k*t, ik wou 90kg doen, maar niet in de gaten dat iemand in de tussentijd dat ik even rondliep de 5kg schijven er weer afgeript had, dat zag ik pas bij het afladen van de baar)


Volgende keer inderdaad ff je territorium afbakenen :p

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
eduardjanssen zei:
Een truitje? Een roze topje bedoel je?

:roflol:


Je hebt wel gelijk, ze zouden het moeten verbieden.
Maar nu moet je wel op een wedstrijd, je doet jezelf te kort als je die 20kg laat liggen.
 
Idd, succes ermee! Je gaat hard, ben benieuwd wat je gaat drukken!
Trouwens, die legpress die eq postte, hebben wij ook, laf kloteding!
 
Ben ook zeer benieuwd wat je gaat drukken met een shirt aan.
volgens mij is het in het begin zo erg wennen dat je misschien niets meer drukt in het begin of wel natuurlijk ;). Zou je ervaring graag willen horen!
 
Jo.. welk team zit je? tell me tell me.. ik ben er ook
 
Het derde team van sportschool Fennell uit Geleen.
Dit team had de eerste wedstrijd, onlangs (30-11) in ik meen Oss te weining mensen op de been, ik kon echter niet naar deze wedstrijd toe, ik was ook nog niet ingeschreven bij de vereniging en de bond.
Maar 5 februari kan ik er dus bij zijn, dan heb ik mijn inschrijving rond en kan ik die dag vrijhouden.
Want zoals je gezien hebt ben ik pas 6 weken daar aan het trainen en het PLen.
Daarvoor had ik 10 maanden in een healthcenter getraind, daar was niet eens een losse benchpress.
 
oke ouwe.. We will meet that day!
maar niet uitlachen als je ziet dat ik eigelijk een mietje ben :p
 
eeej powerblade, ziet er goed uit man!
jou log is een van de logs die ik nauw volg.

eej die techno leggpress, die hebben wij ook, buigt dat ding bij jullie ook zo door? Gigantisch man bij ons, tis bijna eng, die onderste horizontale stang komt echt een paar cm los van de grond.
 
Powerblade zei:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dit is de legpress die wij hebben, is dus 45 graden, maar met een stack die via een ketting 1:1 omhoog gaat, dus als ik 220kg instel druk ik ook 220kg weg, in tegenstelling tot de apparaten waar je schijven aan het voetplateau hangt.
Bij dit apparaat stel je het gewicht in en dan moet je de stack met de hefboom omhoog pompen, dit werkt hydraulisch.
Deze foto is niet in onze gym gemaakt, deze stond te koop op internet voor €850,-
@Eduard: Ja ik squat tot onder parallel, 2 sets zijn zelfs full, quarters heb ik nog niet gedaan, mijn ervaring is dat als ik van onder parallel in beweging kan komen dat ik dan ook tot lockout kom.
Dit betekent dat mijn start het moeilijkste punt is, daar kan ik dus power (DE) of boxsquats voor doen.

Deze hebben wij ook. Stuk zwaarder dan de normale 45graden legpress. Met deze haal ik 6x350 en met de normale 6x450
 
KaLe zei:
Deze hebben wij ook. Stuk zwaarder dan de normale 45graden legpress. Met deze haal ik 6x350 en met de normale 6x450

Hij voelt idd zwaar aan.
Maar de stack gaat tot 260kg, laad jij er nog gewichten bij op de pinnen die aan het platform zitten?
Dan is de berekening van de echte weerstand leuk.
Het gewicht van de stack is 1 op 1, want dat gaat verticaal omhoog, dat wat je aan het platform erbij hangt beweegt echter onder een hoek van 45 graden omhoog waardoor het gewicht met de cosinus van 45° is 0,707 vermenigvuldigd dienen te worden.
dus hang je er 90kg bij dan is dat ongeveer 65kg bij de weerstand erbij, het totaal is dan 260 plus 65 is 325kg.

Dus machines zijn vooral leuk om je kennis van mechanika mee op te halen.
Maar losse gewichten til je tenminste altijd helemaal zelf :D
 
Powerblade zei:
Hij voelt idd zwaar aan.
Maar de stack gaat tot 260kg, laad jij er nog gewichten bij op de pinnen die aan het platform zitten?
Dan is de berekening van de echte weerstand leuk.
Het gewicht van de stack is 1 op 1, want dat gaat verticaal omhoog, dat wat je aan het platform erbij hangt beweegt echter onder een hoek van 45 graden omhoog waardoor het gewicht met de cosinus van 45° is 0,707 vermenigvuldigd dienen te worden.
dus hang je er 90kg bij dan is dat ongeveer 65kg bij de weerstand erbij, het totaal is dan 260 plus 65 is 325kg.
Dus machines zijn vooral leuk om je kennis van mechanika mee op te halen.
Maar losse gewichten til je tenminste altijd helemaal zelf :D
De uitkomst is hetzelfde, maar je dient de sinus van 45 graden te nemen, tenmiste, als je de hoek vanaf de grond meet :D
:mier: Erg he??
 
Ik heb je topic zo eens ff gelezen en zie dat je flink omhoog bent gegaan sinds je bij fenell traint.... ik ben er ook eens geweest allemaal aardige mensen kreeg gelijk al een beetje advies. Maar kan er nog niet trainen omdat ze daar moeilijk doen met je leeftijd. Nog een maandje wachten:)
 
Indien je vanuit de grond rekent wel, maar ik rekende vanuit het verticale vlak, omdat dat de werkingsrichting van de zwaartekracht is. :D
Nog erger :mier:
 
Powerblade zei:
Hij voelt idd zwaar aan.
Maar de stack gaat tot 260kg, laad jij er nog gewichten bij op de pinnen die aan het platform zitten?
Dan is de berekening van de echte weerstand leuk.
Het gewicht van de stack is 1 op 1, want dat gaat verticaal omhoog, dat wat je aan het platform erbij hangt beweegt echter onder een hoek van 45 graden omhoog waardoor het gewicht met de cosinus van 45° is 0,707 vermenigvuldigd dienen te worden.
dus hang je er 90kg bij dan is dat ongeveer 65kg bij de weerstand erbij, het totaal is dan 260 plus 65 is 325kg.
Dus machines zijn vooral leuk om je kennis van mechanika mee op te halen.
Maar losse gewichten til je tenminste altijd helemaal zelf :D

klopt. ik laad bij op de pin.
 
Voor de leken, Powerblade berekent het met de hoek van het vierkant, ik met die de cirkel.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Wat is natuurkunde soms toch mooi :D
 
Back
Naar boven