XXL Nutrition

Powerblades trainingslog

Bezoekers in dit topic

Zal ik eens doen.
 
Powerblade zei:
Dus als ik jou begrijp, dan begin ik veel te statisch. ???
Ik bouw spanning op en begin dan vanuit mijn benen te tillen.
Maar dat moet veel explosiever als ik je snap.
Ik zie ook als ik filmpjes bekijk dat men met meer gestrekte benen lift als dat ik doe.
Ik ga vrij diep zitten als ik begin, zoals een squat juist onder parallel.
Ik zal mijn techniek nog eens onder de loep nemen, en mischien moet ik meer stiflegged of RDL doen, omdat ik hiermee waarschijnlijk beter leer op de juiste manier spanning in mijn rug en benen op te bouwen.
Wat is jullie mening hierover.
Alle sugesties om mijn DL te boosten zijn welkom. ;)


Ik heb ze op beide manieren geprobeerd, eerst met je benen onder parallel en met je benen iets boven parallel.

De eerste voelde ik ook vooral in mn benen en minder in mn onderrug, omdat je zowiezo met een rechtere opstaande rug begint.

De tweede manier doe ik nu altijd en dat werkt goed voor mij. Ik doe mn deads na mn squats en van mn benen heb ik dan totaal geen last, dus ik pak dan vooral op onderrug. Als je na squats DL's gaat doen, pak je miss automatisch meer op je onderrug, omdat je benen al vermoeid zijn.

Laat de barbell vlak langs je lichaam gaan met omhoogkomen, maar dat zal je wellicht allang weten! :D
 
The Dead Zone
The Top 10 Deadlifting Mistakes and How to Fix Them
by Dave Tate

[Link niet meer beschikbaar]

zie:
Mistake #10: Starting with the hips too low
 
goed artikel eq, ik heb het doorgelezen en er weer het nodige van opgestoken
Mistake #7: Training with multiple reps viel mijn op. De 'bodybuilding' deadlift schijnt volgens de schrijver dus niet geoefend te moeten worden. Maar alleen single reps.

@ powerblade. Leuke gewichten, maar de deadlift steekt er idd nogal tegen af. Misschien heb je nog ietsje aan het artikel van eq ( alhoewel ik weet dat je een trainer hebt die het vast ook wel weet ;) )
suc6!
 
eq_909 zei:
The Dead Zone
The Top 10 Deadlifting Mistakes and How to Fix Them
by Dave Tate

[Link niet meer beschikbaar]

zie:
Mistake #10: Starting with the hips too low

Schitterend verhaal van die Dave!
Zo herkenbaar wat ie over de moderne sportcentra zegt. Totaal inspiratieloos.
 
Op t-nation staan wel meer goede articles (hint ;))


Gunsy zei:
goed artikel eq, ik heb het doorgelezen en er weer het nodige van opgestoken
Mistake #7: Training with multiple reps viel mijn op. De 'bodybuilding' deadlift schijnt volgens de schrijver dus niet geoefend te moeten worden. Maar alleen single reps.

Je kan wel meer reps doen, maar zorg er dan voor dat elke rep een single is. Dus geen touch & go.
 
@ powerblade. Je lockouts zijn het probleem blijkbaar niet. Benen denk ik ook niet. Misschien toch een te zwakke onderrug? Zijn er geen extra oefeningen voor je onderrug waar je bij de deadlift wat aan hebt, afgezien van bijv. pulltroughs? ( weighed hyper extensions oid ) Toch beetje raar :)

@ eq. idd, meer reps doe ik sowieso. Maar ik bedoel de bar blijven vasthouden, laten zakken tot net onder je knieën en dan weer omhoog komen. Dat moet je dus niet doen begrijp ik uit het artikel. Ik doe altijd 1 rep, ga een x staan zonder gewicht, en pak de bar weer op. dat noem ik dan een set van een x aantal herhalingen
 
Powerblade, je hebt me bijna op de deads! ik had maandag 5x5x130. Nou moet ik heel rap opschieten, wil ik je voorblijven!
@ Eq, thnx voor het artikel!
 
Het is een goed artikel.
Hij behandelt een aantal punten waar ik niet eens aan dacht.
Ik moet idd de hoogte van de zit vinden waarbij mijn heupen zo dicht mogelijk bij en de schouders achter de stang zijn.

Wat een goede positie moeilijk maakt is mijn bouw.
Ik heb een bovenlichaam met de lengte van iemand van 2 meter en vrij korte armen en benen.
Dat betekent dat ik verder voorover moet gaan met mijn bovenlichaam om de schouders achter de stang te houden, en daardoor de heupen verder naar achteren gaan.
Dit kan ik dus alleen compenseren met een diepere zit.
Ik ga elke training oefenen voor 5 reps met een laag gewicht, puur om de techniek te gaan beheersen en de beste positie voor mij te vinden, uitgegaan van deze 10 regels.
 
You need to find the perfect spot where your hips are close to the bar, your shoulders are behind the bar, your lower back is arched, your upper back rounded, your belly full of air, and you can pull toward your body. Nobody ever said it was going to be easy, but then again, what is? (Definitely not training in a commercial health club….)


Heb zelf ook al een fout ontdekt die ik maak. Namelijk de schouders over de stang laten hangen. Ik zie dat je juist de schouders achter de stang moet hebben, aan de kant van je lichaam dus!

ga ik de volgende keer proberen! :thumbs:

Maar ga je dan vanzelf niet meer door je knieen en met je kont naar de grond?? (wat dus ook afgeraden wordt)
 
Idd mooit artikel eq !

nog veel succes met de deadlft powerblade
 
Vrijdag 11-11-05

Squat:

10x60kg
5x110kg
3x130kg
3x130kg
5x110kg
5x110kg

Seated calf raises:

20x125kg met ff vasthouden bij elke rep.

Incline crunches:

3x30.

Korte training, maar kon niet meer doen omdat ik op nachtdienst moet nog.
(lekker om je daarvoor eerst gaar te squatten.)
 
Squat ziet er iig netjes uit!
 
Squat gaat idd lekker. Je knalt erover!
 
je hebt iig nog de moeite genomen om te gaan sporten!

heb deze week maar 2x getraind omdat ik de 2e helft v/d week te gaar was van de wisseling nacht/late dienst....
 
Dat ik een weekje weg ben betekent niet dat je als een wijf mag trainen!
 
Adema zei:
Dat ik een weekje weg ben betekent niet dat je als een wijf mag trainen!

U doelt op ???
Wat heb ik nou weer niet goed gedaan :mad:
Explain?

@BuilderB

Training was voor het werken, hoe die nachdienst er vervolgens uitzag was een zorg voor dan.
Als ik 5 min. op de heftruck gereden had kon ik er nl. bijna niet meer af komen :D
 
Powerblade zei:
U doelt op ???
Wat heb ik nou weer niet goed gedaan :mad:
Explain?

Ik denk dat hij de squat gewichten te laag vindt. Trek je er maar niks van aan, gaat lekker zo. :thumbup:
 
Powerblade zei:
U doelt op ???
Wat heb ik nou weer niet goed gedaan :mad:
Explain?
Volgens mij heeft Adema dit bij iedereen neergezet, die een training heeft gedaan en gepost in zijn log. Niets om je druk over te maken dus. Wss wil hij gewoon aandacht.:D
 
Back
Naar boven