XXL Nutrition

Powerblades trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het hoge woord moet eruit.
IK GA POWERLIFTEN!

Vanavond mijn eerste keer gaan trainen in de nieuwe gym.
Ik kwam naar buiten met een smile van een meter breed, zo voldaan was ik ervan.

Kennismaken met de trainer, een ervaren powerlifter die geloof ik al 60 is, Ton heet ie, nog steeds een stevig en strak kereltje, die nog setjes met 190kg deadlift.
Even praten over mijn doelstellingen, die later op de avond nog bijgesteld werden.
En na de vraag, wat wil je vanavond, was mijn antwoord, squatten natuurlijk.
Dus de techniek aanleren.
Kwam ie eerst met een 10kg stang aanlopen, legt die op mijn schouders en laat mijn handen plaatsen, maar die stang was te smal.
Dus ik wijs naar een olympische stang, zegt ie, maar die is 20kg, is dat niet te veel?
Dus ik demonstreer hem even een one leg squat, toen was ie meteen overtuigd.
Even met de lege stang geoefend, zegt ie, je loopt meteen al een maand voor, je bent een van de heel weiniggen die meteen zijn hakken op de grond kan houden.
Dus 60kg erop en setjes doen.
Is nog niet zwaar, maar het stabiliseren kon ik daarna wel in mijn benen voelen.
Daarna afgemaakt met legpresses.

Als volgende de bench.
Ook weer licht beginnen, om de techniek eerst goed te doen (60kg)
Verder weinig problemen, ook al weer een goede stabiliteit voor iemand die de eerste keer los bencht.
Daarna setjes 8x70kg, 8x80kg en 12x85kg (ik wilde eindelijk wat aan mijn tieten gaan voelen)

Dumbbell fly's 3 setjes 8x33kg

Shoulder press machine (niet meteen alles los gaan doen) 8x70kg, 8x70kg en 8x75kg

cable cross overs (high pulley) 3x10x22,5kg om te pompen.

En Ton kwam al vrij snel met de vraag of ik in Februari met het clubkampioenschap PL wilde meedoen, want ik had volgens hem al een behoorlijk stevige bouw en zou wel eens vrij snel aan serieuze gewichten kunnen zitten.
Dat doen we, want dan heb ik meteen een doel om naar toe te werken.

Vrijdag de deadlift.
 
Erg gaaf! Waarschuw me tegen die tijd even, dan kom ik zeker kijken!
 
Zal ik doen, maar ga nu afsluiten, ik moet gaan werken (met moeie benen)
 
DAAROM ben ik gaan PowerLiften, je kunt er rustig OUD mee worden..........:D :eek:
 
Vandaag is zeer duidelijk hoe je lichaam aan iets nieuws dient te wennen.
Alhoewel ik niet zwaar gesquat had (80kg), hier wel de nodige setjes mee gedaan. (6x6), o ja, full squats, want zolang ik niet op mijn kuiten zat zei de instructeur verder, verder.
Daarna dus nog 4 setjes legpress.
Ik heb erna, dus vanacht, nachtdienst gehad, en begon het stilaan te voelen.
En nu net, bij het opstaan, kwam ik nog maar vrij moeilijk omhoog.
Mijn quads en glutes zijn opgeblazen.

Maar de volgende keer zal het vast beter gaan, ff aan het volume wennen, want tot nu toe, met alleen legpress en legcurl/extension ter beschikking kon ik nooit echt veel volume trainen.

Ik zal vast weer gaan groeien nu, 110kg, here I come.
 
Haha, beest dat je bent!
Ik denk zo aan je stats te zien dat je in potentie een van de sterksten op het forum bent. Jammer dat je al zo oud bent, maar heb er juist daarom ook respect voor dat je er nog voor gaat!! :thumbs:
 
maar de oudjes zijn al sterk, en worden met de jaren sterker en sterker.........


( op je 80ste: traplopen met 2 treden tegelijk als conditie training!):D
 
Zie deze log nu pas. Succes en ben benieuwd naar je trainingen :thumbs:.
 
Veeel succes misschien dat ik je over een tijdje ben fennell tegen kom:) IK ga denk ik vanavond na me trainen me inschrijvings formulieren halen.

succes
 
He leuk om te lezen man. Leuk voor je dat je in een nieuwe gym kan trainen!!

Leuk log om te volgen!
 
Zo, tweede training achter de rug (letterlijk)

Rugdag.

Deadlift.
Vandaag dus leren deadliften, omdat ik het stiekum thuis al geprobeerd heb ging dit meteen goed, Ton zei na het eerste setje, wat moet ik nog zeggen, je zit goed, goede arch in je rug en de velletjes van je schenen af, dus de barbell blijft mooi bij je benen.
Niet te zwaar voor de eerste keer 5x5x90kg, ging erg gemakkelijk met dit gewicht.

Chins.

8x, 8x, 8x, 6x bw.

CS rows
Gewicht hangt aan een lange hefboom die de gewichten ongeveer met een factor 2,5 verhoogt, dus de aangegeven gewichten moeten met 2,5 vermenigvuldigd worden om het echte gewicht bij benadering vast te stellen.(20kg^=50kg, 30kg^=75kg)

10x20kg, 8x30kg, 8x30kg, 8x30kg.

Narrow grip puldown.

10x75kg, 8x90kg, 8x95kg, 8x105kg

Back extensions.

10xbw, 10xbw, 10xbw+5kg, 10xbw+5kg.

Decline crunches.

20x, 20x, 10x +10kg, 10x +10kg.

DB rows.

12x33kg, 10x37kg, 10x40kg.

Shrugs.

Eerst met 2 48kg DB's, mjah, niet echt te voelen in mijn traps, een 52kg DB was weg.
Toen barbell shrugs gaan doen, eerste keer dat ik deze deed.

Begonnen met 100kg, even het gevoel krijgen, 10 reps ging goed.
Verhoogd naar 130kg, 10 reps
Verhoogd naar 150kg, 8 reps
Daarna gestopt, omdat ik al veel rugwerk had gedaan begon grip een beetje na te laten, maar kan volgende keer naar 170-180kg gaan denk ik, mijn traps zaten nog niet aan de max.

Daarna nog wat buikspieren/ upper body twists gedaan.

Dat was het weer voor vandaag, ik merk dat ik op rugkracht de laatste tijd enorm vooruitgegaan ben, vooral chinnen en pulldowns.
 
Sterk man:thumbs: ook die shrugs!!
 
Goede training maar waarom pulldown inplaats van pull-ups?
 
Even opletten he, dan zag je dat ik ervoor al 4 setjes gechind had.
Maar ik doe die pulldowns met close parallel grip, en die voelen weer anders dan wide grip chins, de laatste zijn voor wijdte, maar die close grip meer voor dikte voor mijn gevoel.(ook omdat je bewegingsbaan niet recht naar onderen maar iets schuin naar achter/onder gaat)
 
Wide grip, close grip, dikte, wijdte... Maak het jezelf niet te moeilijk! Pak gewoon de variant waarmee je het sterkste bent en train progressief (steeds meer reps of extra gewicht). Als je geen progressie meer maakt, kan je altijd nog voor een andere variant gaan.
 
Back
Naar boven