MuscleMeat

Powerblades trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Daar heb je wel gelijk in ook, het gaat er nu om zoveel mogelijk massa en power eraan te knallen zonder me eigenlijk druk te maken hoe het oogt.
Ik had die pulldowns nu gedaan omdat ik eigenlijk weighted chins erbij had willen doen maar er was geen weightbelt.
Dus volgende keer neem ik een bandlus van 2m en een paar karabijnhaken van mijn klimuitrusting mee, dan kan ik daarmee een schijf om mijn middel hangen.
 
Of gewoon een ouderwetse leren riem, werkt ook prima ;)

Ik probeer met chins 2 dingen te doen. Als eerste zoveel mogelijk reps halen in 1 training. Dit ga ik weer doen met zgn. ladders:
http://www.cbass.com/Pavel'sLadders.htm

En mn 2e doel is een zo zwaar mogelijke weighted chin doen. Daarvoor bind ik me dus een schijf om het middel en train met lage reps (meestal iets in de trend van 5x5 of 3x3 ).
 
Hmm, klinkt interresant met die ladders, zo kun je dus een hoog volume doen zonder een keer tot failure te geraken.
Gaan we zekers proberen, ik heb thuis een chinbar, dus...
En die laddertraining en weighted chins wissel je per trainingssessie af?
 
Als je ladders doet, moet je die eigenlijk meerdere malen per week doen (om zo een steeds hoger volume te krijgen). Dus je kan wat dat betreft ze misschien het beste cyclen, 4 weken ladders (reps opbouwen, gewicht constant), week geen chins, 4 weken weighted (gewicht opbouwen, sets en reps constant), week geen chins, etc.
 
Nu het traininkje van vandaag.

Small bench (incline)

Opwarmen, 10x70kg, 8x80kg, 5x85kg, 5x85kg (laatste 2 reps met wat hulp.)

Barbell curls.

8x40kg, 8x45kg, 6x45kg.

Dippen.

BW 20x, 15x en 12x, daarna 2 setjes dipmachine 2x8x115kg. (volgende keer te vervangen door weighted dips)

Incline DB curls 45graden.

10x18kg, 8x20kg, 8x20kg, 6x20kg.

Reverse BB curls (voorzichtig aan omdat ik wat last heb van een tenniselleboog)

10x25kg, 8x35kg, 8x40kg.

Neckpress (smith, ik had geen spotter en deed hem voor het eerst)

10x50kg, 8x65kg, 8x70kg, 4x75kg.

Seated calf raises

12x150kg, 2x12x185kg

Side raises.

10x18kg, 8x20kg, 7x20kg, 6x20kg.

Farmer walks

2x48kg DB's 1 min., 45sec., 30sec. (kon training van gisteren nog in onderarmen voelen)

Op tricepskracht ga ik goed vooruit (ook massa), biceps blijft wat achter.
Neckpresses gingen lekker voor eerste keer.
 
Goeie neckpress ja!!
En weer iemand die aan het farmerwalken gaat :D
 
Voor mij ook wel verrassend goed de eerste keer.
Op de andere sportschool had ik alleen een seated shoulderpress machine waar ik zwaar mee kon, als ik me een beetje opfokte en 6-1-6-1 deed dan kon ik een keer full block (ca.95kg) drukken, maar de pest was dat de greep van de machine te smal was voor mijn schouders.
Als ik erop ging zitten zaten mijn schouders klem tussen de hefbomen en kon ik mijn handen amper op de grepen krijgen.
Met de stang kan ik hem goed pakken op de buitenste markeringen van BP en dan heb ik eenvoudigweg al meer kracht.
En ondanks dat ik hem nu op smith heb gedaan voelde de oefening stabiel aan, ik "hing" niet in de geleiding.
Dus next time gewoon helemaal los.
Ps ik deed hem nu dus seated, dus er was totaal geen legdrive.
 
27-09-05

Squat:

2e maal, verder op techniek oefenen.
Uitstappen gaat beter, voor de rest is techniek al goed in orde.
Setjes gedaan met gewicht t/m 90kg, maar merk er vandaag weinig van.
Nauwelijks spierpijn, dus al een enorme adaptatie van de beenspieren gehad.
Kan nu snel gewicht op gaan bouwen.

Legpress setjes van 10, 180kg, 180kg en 200kg.

Bankdrukken.

opwarmen.

6x70kg, 6x80kg, 6x90kg, 6x100kg en 6x110kg.

Daarna 2x5x90kg waarbij ik het gewicht dood op de borst liet rusten tot mijn spotter "druk" zei, wachttijd 4sec. ongeveer
Goede oefening waarbij mijn explosiviteit steeds beter werd, snelheid zit er goed in.

DB fly's flat bench

4x8x33kg

MP los.

4x10x50kg, niet zwaarder gegaan om eerst gevoel voor stabiliteit te krijgen.
Volgende keer zwaarder.

Skulcrushers.

2x8x45kg, 3x8x47,5kg, lekker om bij de 2 laatste setjes een spotter te hebben, kon ik diep gaan, wel goede explosiviteit, sloeg tot de laatse rep de stang tegen de steunen aan bij de positieve fase (deed oefening op bankdrukbank waar ik andersom op lag met alleen mijn schouders)

Nog wat peck decks gedaan.
 
Goede training! Ook goed dat je het met beleid opbouwt en niet in ene naar de 'grote' gewichten duikt.
 
eduardjanssen zei:
Goede training! Ook goed dat je het met beleid opbouwt en niet in ene naar de 'grote' gewichten duikt.

:yes: Idd!

Alleen zou ik de legpress skippen en gewoon nog een aantal setjes squats er bij doen. Zo ga je de techniek nog sneller en beter onder de knie krijgen.
 
Die gaat er vanaf volgende keer ook uit, mijn spiertjes zijn er nu aan gewend een beetje, dan kan ik het volume stilaan opvoeren.
 
godsamme man! sterke beer :D

gaat helemaal goed komen daaro in die nieuwe gym! :thumbs: respect!
 
28-09-05

1. Deadlift.

Opwarmen 2x8x70kg.
6x100kg, 2x5x110kg, 5x120kg, 5x140kg, 2x3x140kg.
Lockout is totaal geen probleem.
Echter het eerste stuk tot aan de knie ging bij 140 wel wat problematisch, kon steeds niet goed spanning in de rug houden waardoor mijn schouders stil bleven staan op het moment dat ik de benen ging uitduwen en ik teveel met mijn rug het gewicht omhoog sjorde, het ging goed in de eerste en soms de 2 rep van het setje, daarna was het k*t.
Ik ondervind nu dus de gevolgen dat ik in de andere gym mijn onderrug amper kon trainen, omdat die machine domweg niet zwaar genoeg ging, ook een bankje voor backextension hadden ze daar niet.
Dus zal ik mijn onderrug eerst wat sterker moeten maken (backextensions, goodmornings)

2. backextensions: 20xbw, 2x12xbw+10kg (na de 8e rep de schijf neergelegd en dan nog 4 reps)

3. CS rows (hefboom van apparaat even opgemeten, weerstand is gewicht x2,2, in het vervolg geef ik berekende weerstand op)

3x8x77kg

4. chins. 8x3xBW, 5xBW.

5. lying rear lateral DB raises. 3x8x16kg, 8x18kg

6. BB shrugs 2x8x160kg, 8x170kg (grip was beter, dus kon wat zwaarder shruggen, train er kennelijk meer mijn onderarmen mee :D )

7. BOR. 3x8x100kg.

O ja builder B, je hoeft je de eerste paar maanden nog geen zorgen te maken over je DL, die ga ik nog niet verbeteren dus, ben een beer met een slecht getrainde onderrug. (of omdat ik gisteren gesquat had?)
 
Nette training.
K*t van je onderrug idd wat nevenoefeningen toevoegen zoals zware goodmornings helpt altijd :) Kan idd ook door je squats komen, die je gister had gepakt =)

Heb je ook verschillende sTen deadlift geprobeerd? zoals sumo, meschien pak je daar meer op? (heb niet je hele log gelezen namelijk)
 
Heb sumo wel eens geprobeerd, maar ik ben pas aan het DL en, heb het 2 maal in de gym en 1 maal thuis gedaan, thuis sumo geprobeerd en ik heb wel de indruk dat ik daarmee sterker ben.
Maar ik moet de normale DL eerst goed leren he.
 
Probeer anders ook wat speed deadlifts, power cleans of deadlifts staande op een verhoging voor het eerste gedeelte van de lift. Je gaat erg lekker iig :thumbs:
 
Daar heb je wel een goed punt.
Deze oefeningen doen met wat minder gewicht, en die explosiviteit in dat eerste stuk krijgen.
Werkt iig bij bankdrukken wel, want als het eerste gedeelte goed is (snel) dan lukt de lock out vanzelf.
Lock out is zowiezo geen probleem bij DL, omdat ik in mijn bovenrug meer dan genoeg kracht heb.
 
Back
Naar boven