XXL Nutrition

Powerblades trainingslog

Beachbejaard :D

• Topic Starter Topic Starter
Die kunnen op 2 manieren;
1. Men neemt een (korte) stang op de schouders (zonder schijven) en draait de schouders afwisselend links en rechtsom.
2. Sommige sportscholen hebben een draaiplateau waar je op gaat staan en je handen een greep vasthouden, hier draai je je bekken heen en weer, met een schijf op het plateau kun je het zwaarder maken.

Deze oefeningen trainen je obliques en andere stabiliserende spieren in je romp.
Ook om op te warmen en na de training de spieren in je romp weer los te krijgen is het goed.

Adema, iets teveel biceps gedaan? :D

Sorry, maar ze beginnen gruwelijk achter te lopen, ik loop zelfs vrij snel blessures op rond het ellebooggewricht doordat mijn biceps en brachialis/brachioradialis bij rows en chins de belasting niet goed aankunnen, door isolatie te doen voor deze spieren hoop ik ze sterker en groter te krijgen zodat ze enige reserve bij de compoundoefeningen hebben.

Sorry, maar ze beginnen gruwelijk achter te lopen, ik loop zelfs vrij snel blessures op rond het ellebooggewricht doordat mijn biceps en brachialis/brachioradialis bij rows en chins de belasting niet goed aankunnen, door isolatie te doen voor deze spieren hoop ik ze sterker en groter te krijgen zodat ze enige reserve bij de compoundoefeningen hebben.

Dit heb ik nu ook, bij bepaalde oefeningen pijntjes in de ellebooggewrichten waar je niet lekker van wordt. Ik zal ook aan die bicepsongein moeten gaan geloven.

Het zijn vooral brachioradialis en bicepsaanhechting die gevoelig worden bij mij.
Ik merk wel dat ik door bepaalde curlvariaties (reverse, thumbless reverse, hammer en gewone barbellcurl) een stuk meer kracht in mijn onderarmen ga krijgen, naast de meer speciefieke onderarmoefeningen.

zo is dat! pak ze maar aan met verschillende oefeningen en andere hoeken!

Lekker, dat je weer bezig bent PB. Hopelijk betekent dat, dat je moeder weer aan de beterende hand is.
Misschien kun je trouwens partials doen voor je biceps/aanhechtingen?

zware preachers kunnen je aanhechtingen ook flink versterken!

Yepz!
Moeders is weer thuis, nog moe maar voor de rest goed. ;)
En zelf vandaag weer lekker wezen beuken, t**ten, schouders en triceps mollen. :D

Bench: Er waren al 3 man op bank bezig, ze hadden 60kg erop dus daar maar meteen mee opwarmen.

10x60kg
8x80kg
8x110kg
5x3x130kg (pr, allerlaatste rep net een vinger hulp nodig)

Incline bench:

3x90kg
4x90kg
8x70kg
8x70kg

seated DB press: een beetje k*tten, was te moe om 30kg te pakken en daaronder is 22kg.

5x30kg
3x8x22kg (liep toch wel vol met dit gewicht)

Dippen:

3x8xbw+20kg (knetterhard)

DB flyes:

3x8x22kg (ook weer te licht, maar 30 net te zwaar :( )

Triceps pushdown:

4x10x45kg

Flink de beest uitgehangen vandaag. :D

goed om te horen dat met mams weer alles goed is!

Nette training verder, dikke bench!!

Inclines mogen wel nog wat hoger he? ;)

eduardjanssen zei:
Dit heb ik nu ook, bij bepaalde oefeningen pijntjes in de ellebooggewrichten waar je niet lekker van wordt. Ik zal ook aan die bicepsongein moeten gaan geloven.

Door te blijven chinnen en rowen zullen je biceps vanzelf sterker worden gemaakt; daar zijn het compounds voor - omliggende spieren 'versterken' elkaar. Het is ook wel logisch opzich, heb jij ooit iemand met een huge rug en 25cm bovenarmen gezien?

Adema zei:
Door te blijven chinnen en rowen zullen je biceps vanzelf sterker worden gemaakt; daar zijn het compounds voor - omliggende spieren 'versterken' elkaar. Het is ook wel logisch opzich, heb jij ooit iemand met een huge rug en 25cm bovenarmen gezien?

:rolleyes: Mijn waarde vrind, omliggende spieren versterken elkaar inderdaad. Zware compound will do the trick. Echter als ik last heb van mijn ellebogen met T-bar rows, BOR's, Chins etc. Dan zit er iets niet goed en moet er soms isolatiewerk aan te pas komen.

eduardjanssen zei:
:rolleyes: Mijn waarde vrind, omliggende spieren versterken elkaar inderdaad. Zware compound will do the trick. Echter als ik last heb van mijn ellebogen met T-bar rows, BOR's, Chins etc. Dan zit er iets niet goed en moet er soms isolatiewerk aan te pas komen.

Zo zie ik het momenteel ook.
De biceps en aanverwante spieren belemmeren qua kracht niet echt mijn rows of chins.
Het probleem is echter dat ze ook niks over hebben en bij rowen/chinnen ga ik pijn voelen in bepaalde aanhechtingen waardoor ik toch beperkt wordt.
Met isolatieoefeningen kan ik deze spieren en aanhechtingen trainen waarbij ik minder last van overbelastingsverschijnselen krijg dan bij rowen of chinnen.
Dus gebruik ik isolatie om uiteindelijk met rowen en chinnen zwaarder te kunnen gaan zonder dat mijn armen de beperkende factor zijn.
Ik ben ook geen 17 meer, dan kan je lichaam nog veel mishandeling aan, maar als je 40 bent is je lichaam niet meer zo vergevingsgezind.
Ik hoor dat ook van andere oudere PLers, dat ze nog maar 3 keer per week kunnen trainen omdat ze niet meer zo gauw herstellen.

Pump up those Biceps!! :D

Ma 12-12-05

Opwarmen met 20 reps van ieder: hyperextensions, pulldown, squat.

Deadlift:

2x10x50kg
3x10x70kg
Uitgevoerd op techniek en snelheid, met telkens effe neerleggen.
Lichter getraind ivm een steeds terugkerende blessure in mijn linkerglute.
Als dit geen pijn/verkramping van deze spier geeft ga ik vanaf dit gewicht opbouwen met hogere reps (10) tot het helemaal weg is.

T-bar row:

8x100kg
3x8x120kg

Chinnen:

6x6xbw (107kg) Hangende aan vingertoppen zonder duim, zodat ook grip meegetraind wordt.

Barbell shrugs: (normale uitvoering)

3x8x200kg (alternated grip, 2 sec. vast bovenin)(pr)

Achter het powerrack is een spiegel, hoogst vermakelijk om me daarin zelf te zien als ik met 200kg shrug, mijn nek lijkt zowat te ontploffen :D

Training afgebroken omdat ik geen tijd meer had, bent over raises en griptraining die ik nog had willen doen doorschuiven naar volgende training.

nette training opa

stomme blessure aan je glutes

goede shrugs en tbar row

Is tbar row een goede afwisseling voor BOR´s?

Die T-bar voel ik verschrikkelijk goed tussen mijn schouderbladen, hij pakt dus meer midlle en lower traps mee dan de BOR.

Nette shrugs en T-bar's idd!

feli met je pr! :)

Terug
Naar boven