Fitness Seller

Powerblades trainingslog

Bezoekers in dit topic

Ik heb idd hetzelfde probleem. Ik krijg ook pijn in mijn onderarmen als ik mijn handen zover moet draaien en dan kracht zetten.
 
Kun je mij een tip geven met die mp? Ik zit al vrij lang op een dood punt van 1x 100kg, ik duw hem wel zeer netjes zonder benen. Maar het worden er maar niet meer. 90kg doe ik een x of 5.
 
Ongeveer op schouderbreedte.
Bij mij is de oefening na 1 keer proberen geschrapt.
Ik heb problemen met het volledig supineren van mijn handen, ik kan ook niet curlen met een rechte baar zonder daardoor blessures te krijgen.
Bij de reverse grip bench kreeg ik een pijnlijke kramp in het gedeelte van de hand waar ringvinger en pink zitten.

Dus gewoon verder de CGB blijven doen, deze kan ik lekker zwaar pakken en is blessurevrij.

Same here. Waarom zou je die gekke shizzle doen als je gewoon kan benchen:p Nette PR in ieder geval.
 
Als jullie reverse benchen pak hem dan om te beginnen BREED! handen op de ringen dit scheelt al een pak op de anders onnatuurlijke houding. en ik laat me handen iets van de stang af draaien...
Ik zal wel kijken of ik een filmpje kan maken en op youtube kan knallen zaterdag!
 
Kun je mij een tip geven met die mp? Ik zit al vrij lang op een dood punt van 1x 100kg, ik duw hem wel zeer netjes zonder benen. Maar het worden er maar niet meer. 90kg doe ik een x of 5.

Mischien moet je triples gaan doen met 95kg, of doe een aantal singles met 100kg achter mekaar, dus 1x pressen, stang neerleggen, minuut rust en dan weer een single, dit zovaak tot het niet meer lukt.
Als je dan bv. 8 singles kunt maken in een training zou je daarna bv. 2x2 of 3x2 kunnen doen.
Dat lijken mij de manieren om door dit plafond te komen.
Denk bv. ook eens aan DB presses.
 
Mischien moet je triples gaan doen met 95kg, of doe een aantal singles met 100kg achter mekaar, dus 1x pressen, stang neerleggen, minuut rust en dan weer een single, dit zovaak tot het niet meer lukt.
Als je dan bv. 8 singles kunt maken in een training zou je daarna bv. 2x2 of 3x2 kunnen doen.
Dat lijken mij de manieren om door dit plafond te komen.
Denk bv. ook eens aan DB presses.

Thanks! Me dp pressen gaan vrij lekker daar heb ik geen klagen over, draai ze nu ook af en toe wel om dat ik eerst begin met db. Maar dat maakte ook niks uit :P
 
sterke training weer.
Het kan idd zijn dat je met curls of andere supinated bewegingen met een rechte bar te smal pakt. Als je je ellebogen in je zij houdt, en je polsen volledig supineerd zal je zien dat je onderarmen naar buiten steken ipv recht naar voren. Als je een curlbeweging maakt komen je handen ook links en rechts naast je schouders uit, en die breedte moet je hebben naast wat tijd om je onderarmen te laten wennen aan belasting. Ik had er eerst ook last van maar sinds ik dit doe niet meer. Je lichaam bepaalt de positie.
 
Nette training Blade. Vooral de close grip vind ik mooi, de beste benchers hebben toch ook vaak een hoge CGBP.
 
Thnx weer iedereen.

Vandaag ook weer lekker knallen.
Ik had wel nog het squatten van dinsdag nog een beetje in de benen zitten, gevolg van de nachdiensten welke ik meteen na die training gedraaid heb, je herstelt dan heel slecht.
Dus zonder dat had het vandaag nog beter kunnen uitpakken.

Boom cleanen&pp
Vandaag even puur op techniek getraind, dus voorslaan in 2 stappen (op benen leggen en dan op borst rollen) en press met nadruk op legdrive.
4x5x52kg
4x70kg
3x80kg
3x90kg
1x95kg
Techniek zat er al een stuk beter in na deze setjes.
Maandag dus deze toe gaan passen en proberen een nieuw pr te zetten.

Deadlift:
8x120kg
6x150kg
3x180kg
3x200kg
3x220kg (PR)
1x230kg
0x250kg (shit, weer failed, maar kwam nu wel zo'n 10cm verder los dan bij de poging 3 weken geleden)
0x250kg (nog geprobeerd gewicht vanaf 8cm hoge blokken te trekken, maar de tank was leeg)
Ben er wel van overtuigd dat die 250 nu heel snel sneuvelt, want ik was vandaag dus niet in echt goede shape en had ook al wat veel gelift voor de max. poging

V-handle pulldown:
12x100kg(PR)
10x100kg
8x100kg
7x100kg

Rear delt machine (life fitness)
3x8x84kg

Glute ham raise op hyper extension bankje:
Eeens proberen na dit in een ander log gelezen had.
Na het omdraaien van de verstelbare pads kunnen deze ver genoeg naar de ander pads toegeschoven worden zodat je net boven de knieën op deze rust.
Het gaat zo redelijk, maar kunt de knieën maar lichtjes buigen omdat je anders met je bovenbenen wegschuift van de pads.
Maar het geeft toch lekker veel spanning op hams en glutes zo.
3x8xBW

Cable pose curls:
3x12x35kg

CS rowing machine met losse schijven:
10x100kg
10x120kg
8x130kg

Shrugs in smith:
25x100kg
30x100kg (PR)

Tering, dat pompt met zo'n hoge reps, ook goed voor de grip meteen omdat ik alles pronated en zonder straps heb gedaan, dus onderarmpjes zijn ook lekker hard :D

Was dus wel weer een pittige training vandaag, met weer een aantal PR's, alleen jammer van de DL.
Maar die gaat er binnenkort wel aan.
 
Lekker ! Die 250kg deadlift komt er zo
 
gaat goed met je dude!!:D..
maar waarom ben ik sterker dan jou met de DL:O..
had verwacht dat jij echt wel sterker zou zijn bro!!
 
Misschien volgende keer 245 proberen? Heb je zowiezo een PR :)
 
Goeie training!

Glute ham raise op hyper extension bankje:
Eeens proberen na dit in een ander log gelezen had.
Na het omdraaien van de verstelbare pads kunnen deze ver genoeg naar de ander pads toegeschoven worden zodat je net boven de knieën op deze rust.
Het gaat zo redelijk, maar kunt de knieën maar lichtjes buigen omdat je anders met je bovenbenen wegschuift van de pads.
Maar het geeft toch lekker veel spanning op hams en glutes zo.

Nice he!? Ik ga er binnekort een patent op aanvragen :p
 
Sterke training, alleen idd jammer van die 250 DL! Zoals je al gelezen had, heb ik hetzelfde probleem. Binnenkort pakken we dat miezerig gewicht!! ;)
 
voglende keer own je die 250!
 
gaat goed met je dude!!:D..
maar waarom ben ik sterker dan jou met de DL:O..
had verwacht dat jij echt wel sterker zou zijn bro!!


Hoeveel ben jij in een jaar op DL vooruit gegaan?
Als ik binnenkort die 250 wel pak heb ik er in 1 jaar 60kg op gepakt.
Dat vind ik zelf behoorlijk voor iemand van mijn leeftijd.
Bessef ook dat ik deze oefening pas 1 jaar goed kan aanpakken.
In het jaar daarvoor, toen ik oefeningen als DL net begon te doen, had ik er veel problemen mee, steeds overbelastingsblessures, daar mijn lichaam moeite had aan de oefening te wennen (leeftijd, ploegendienst, fysiek werk).
Ik kon na dat eerste jaar dus net 190kg tillen.

Dat ik desondanks op de wedstrijden een sterkere indruk achterlaat heeft dan ook met veel andere zaken te maken, conditie, explosiviteit, hoe gek ben je tussen de oortjes enz.
Een hoge DL of squat is niet zaligmakend aldus, dat is basiskracht waar je de rest bij op moet tellen.
En als ik zo kan blijven gainen in kracht komt tegen eind 2008 toch wel de 300 in zicht!
 
Back
Naar boven