Fitness Seller

Powerblades trainingslog

Bezoekers in dit topic

Vandaag was het weer tijd om te trainen, na in het weekend wat andere verplichtingen. (de jaarlijkse BBQ van een vast chatgroepje van een modelbouwforum)
Lekker veel bier maar vooral vlees, erg goede slager hadden ze daar, ik had dus van mijn vrijdagse DL escapades dus ook totaal geen spierpijn gehad.

Begonnen met boom:
eerst opwarmen met stang 3x10x40kg
boom:
3x70kg (elke rep clean&press)
1x80kg
1x90kg
1x100kg
1x110kg (yes :D,PR)
0x115kg (te weinig uit de benen)
0x115kg (toch nog te zwaar)
0x112,5 ( had m gvd bijna, ik bleef 5 sec. met mijn ellebogen tot 170graden gestrekt staan , maar kreeg net geen lockout.)
Zonder die 2 pogingen 115 ervoor was de 112,5 zeker nog gelukt.

Squat:
8x120kg
6x140kg
5x160kg
5x180kg (HÉÉÉLE dikke PR, wat voelt dit lekker, squatten wordt zowaar nog leuk!:p)

Leg extension (Life fitness):
15x63kg
12x84kg
12x91kg
12x98kg (bij elke rep benen 2sec. gestrekt houden, pfoei!)

Calf raise:
3x15x100kg (is full stack, gewicht rust rechtstreeks op schouders)

Was korte maar fijne training met 2 mooie PR's.
 
Hoeveel ben jij in een jaar op DL vooruit gegaan?
Als ik binnenkort die 250 wel pak heb ik er in 1 jaar 60kg op gepakt.
Dat vind ik zelf behoorlijk voor iemand van mijn leeftijd.
Bessef ook dat ik deze oefening pas 1 jaar goed kan aanpakken.
In het jaar daarvoor, toen ik oefeningen als DL net begon te doen, had ik er veel problemen mee, steeds overbelastingsblessures, daar mijn lichaam moeite had aan de oefening te wennen (leeftijd, ploegendienst, fysiek werk).
Ik kon na dat eerste jaar dus net 190kg tillen.

Dat ik desondanks op de wedstrijden een sterkere indruk achterlaat heeft dan ook met veel andere zaken te maken, conditie, explosiviteit, hoe gek ben je tussen de oortjes enz.
Een hoge DL of squat is niet zaligmakend aldus, dat is basiskracht waar je de rest bij op moet tellen.
En als ik zo kan blijven gainen in kracht komt tegen eind 2008 toch wel de 300 in zicht!

Ik heb hetzelfde. Heb vorig jaar 220kg 3x gelift, alleen ik had een hele beroerde uitvoering. Veel last van me rug altijd, nu opnieuw bezig en gaat weer redelijk. Had vorgie week 200kg 4x.

Gefeliciteerd met je boompr :)
 
als je de 3x220 had gelaten voor 1x220 had je hem wellicht gepakt maar lekker boeiehhh!

Die deads gaan hard vooruit en 250 komt echt heel snel.
 
Klopt, maar eigenlijk was het ook niet de bedoeling geweest om te toppen die training.
Maar de volgende keer dat ik die in de handen pak gaat ie ook over mijn knieën heen.
 
Hey mooi, je squat begint nu ook deftige vormen aan te nemen!
 
Vette PRs, je gaat hard ouwe :D
 
Hey mooi, je squat begint nu ook deftige vormen aan te nemen!

Het voelt ook echt fantastisch, net bedacht ik dat ik 3 maanden terug gebroken was als ik 5x150 gesquat had.
 
je gaat flink hard ouwe! 110 kg op de boom is al een aardige B plaats waardig en je squat gaat ook lekker!!
 
Vandaag is eigenlijk de traditionele benchdag, maar vandaag eens wat meer nadruk op schouders en triceps gelegd.

seated DB OHP (met 2 DB's tegelijk):
Eerst zonder rugleuning:
8x24kg
8x26kg
8x29kg
6x32kg
6x32kg
Daarna met rugleuning:
3x10x32kg (wat een verschil als je steun in de rug hebt, is echt veel lichter)

Bench:
10x60kg
8x100kg
8x100kg(wat voelt dit nu zwaar aan :D)

peck deck:
2x8x105kg

Cable triceps extensions:
8x85kg
8x95kg
8x105kg
8x105kg

Standing cable crunches:
15x105kg
12x105kg
10x105kg

Body twist machine (schuine buikspieren):
3x12x65kg

Hanging leg raises:
3x20 (met gestrekte benen)

Boom curls (biceps curlen met de boom :D)
2x8x52kg
10x52kg
Deze zijn best zwaar, het is vreemd om met een boom te curlen, door de stand van de handen.

DB hammer curls:
6x37kg (wel wat cheated)
 
Nice, is idd veel en veel zwaarder zonder rug leuning. Meestal zit je met een rugleuning toch ook wel iets meer naar achteren.

Curls met boom:cool:
 
nette squat gast !! wanneer knal je die 200 kg omhoog?
 
Haha, curls met een boom! Die kende ik nog niet! :P
 
Boom curls is goede oefening man, doe ik ook wel eens, komt je ook van pas bij de log clean.
 
Geeft ook echt spierpijn in je biceps :D, en je onderarmen.
 
ik heb net even teruggekeken in je log maar je bent in 2 jaar tijd echt absurd hard vooruitgegaan zeg !! :eek: :thumb:
 
Log curls zijn wel leuk, heb ze ook wel eens gedaan. Is idd toch weer anders dan hammer curls.
 
Back
Naar boven