AndroidHealthClinic

Pre-workout FOOD

• Topic Starter Topic Starter
Ik gebruik beta alanine icm creatine maar noem dit geen preworkout. beta en cre vind ik ik persoonlijk wel meerwaarde hebben.
Ok dan toch eens zien hoe ik deze stoffen kan benutten, zonder maandelijks zinloos geld te spenderen aan zo'n pre-workouts. Vaak als ik de labels bekijk vind ik de stoffen niet eens terug in de pre, dus vaak verkoperspraat :o

Ok dan toch eens zien hoe ik deze stoffen kan benutten, zonder maandelijks zinloos geld te spenderen aan zo'n pre-workouts. Vaak als ik de labels bekijk vind ik de stoffen niet eens terug in de pre, dus vaak verkoperspraat :o

Hangt ervan af wat je zoekt in een preworkout.

Pomp en energie ga je er niet door krijgen. Mij zegt die pomp niet veel. Heb het wel eens geprobeerd,maar kreeg een even harde pomp zonder.

Maar sommige nemen creatine,beta alanine ,agmatine (voor de pomp) en caffeine voor de energie.

Creatine kost vaak nog geen 10 euro voor 500 gr. Heb onlangs 300 gr gekocht voor 4 euro. Beta alanine en agmatine kost ook niet zo veel. Caffeine pillen kosten mss 5 euro voor 100 tabs van 200 mg.

en met de inhoud hiervan kom je veel langer toe dan zo een pot PWO.

Ik heb nog tijden geweten dat 150 gr creatine 40 euro koste en toen werd nog aangeraden om een oplaadfase te doen. Kuurtje creatine kostje je toen 80 euro :)

Je kan er iig zo een 5 kilo kip voor kopen waar je meer aan hebt dan een schepje "zogenaamde motivatie" ;)
Of het nou wel of niet helpt/wert geloof ik je meteen. Maar ik geloof dat de placebo effect bij PWO's behoorlijk wordt onderschat.
Als jij gelooft dat het werk ga je vanzelf harder aan de ijzer trekken. Het tegenovergesteld is ook het geval.

Creatine kost vaak nog geen 10 euro voor 500 gr. Heb onlangs 300 gr gekocht voor 4 euro. Beta alanine en agmatine kost ook niet zo veel. Caffeine pillen kosten mss 5 euro voor 100 tabs van 200 mg.

en met de inhoud hiervan kom je veel langer toe dan zo een pot PWO.

Ik heb nog tijden geweten dat 150 gr creatine 40 euro koste en toen werd nog aangeraden om een oplaadfase te doen. Kuurtje creatine kostje je toen 80 euro :)

Waar heb je die 300gr voor 4 euro gekocht ?

Caffeine pillen werken niet zo als je gewoon koffie drinkt. mijn pre-workout is een kop koffie zwart en tegenwoordig een banaan bevalt prima :D

Waar heb je die 300gr voor 4 euro gekocht ?

Caffeine pillen werken niet zo als je gewoon koffie drinkt. mijn pre-workout is een kop koffie zwart en tegenwoordig een banaan bevalt prima :D

In den action :) kwaliteit who knows is mss radioactief ofzo :)

Ga vant week end nog ne pot of 3 halen :)

In den action :) kwaliteit who knows is mss radioactief ofzo :)

Ga vant week end nog ne pot of 3 halen :)

whaha action serieus.. verkopen die dat ook al :o
ik heb gewoon 12,50 voor 500gr betaald....... en geloof niet dat t veel doet .. kwaliteit... basis, maar zou toch niet uit moeten maken voor creatine ?

whaha action serieus.. verkopen die dat ook al :o
ik heb gewoon 12,50 voor 500gr betaald....... en geloof niet dat t veel doet .. kwaliteit... basis, maar zou toch niet uit moeten maken voor creatine ?

Tegenwoordig springt elke winkelketen op de gain train ;) action,kruidvat ook soms.

Carrefour ook,maar geen koopjes daar.

Denk niet dat ik met creatine van den action veel mis doe :)

Vandaag bij bulkpowders 1kg monohydraat voor 14.73

screenshot-www.bulkpowders.nl-2017-03-27-11-54-36.png

Kopje koffie en een banaantje (of ander fruit).

Preworkout supplementen kunnen een aanvulling hebben als jouw preworkout voeding op orde is.

Kwa voeding kan je het beste 1,5 tot 1 uur voor de training 1 gram koolhydraat per kg lichaamsgewicht nemen aangevuld met wat snel opneembare eiwitten. Eet absoluut geen vetten voor de training. Daarnaast is het verstandig 1,5 uur voor de training ongeveer 500 ml water te drinken en vlak voor de training (a 20 min) nog een bolus van 300 a 400 ml water te nuttigen.

Waarom geen vetten voor je training? Ik dacht dat een handje noten of pindakaas voor je training juist goed was.
Dat hierdoor alles langszaam werd opgenomen.

Waarom geen vetten voor je training? Ik dacht dat een handje noten of pindakaas voor je training juist goed was.
Dat hierdoor alles langszaam werd opgenomen.
De reden dat je het niet wilt nemen voor de training benoem je zelf. Langzame opname wil je niet hebben voor een training.

De reden dat je het niet wilt nemen voor de training benoem je zelf. Langzame opname wil je niet hebben voor een training.
Het idee erachter zou zijn dat het de opname van suikers zou vertragen zodat de piek niet te groot is. Een te grote piek zou er dan weer voor zorgen dat je kans hebt op een hypo. Ik weet dat een aantal trainers (John Meadows bijvoorbeeld) graag een kleine hoeveelheid vetten toevoegt aan de pre-meal, dit is dan wel slechts 10 gram).
Verder totaal geen verstand hiervan, dus als een van de goeroes me kan verbeteren graag.

Het idee erachter zou zijn dat het de opname van suikers zou vertragen zodat de piek niet te groot is. Een te grote piek zou er dan weer voor zorgen dat je kans hebt op een hypo. Ik weet dat een aantal trainers (John Meadows bijvoorbeeld) graag een kleine hoeveelheid vetten toevoegt aan de pre-meal, dit is dan wel slechts 10 gram).
Verder totaal geen verstand hiervan, dus als een van de goeroes me kan verbeteren graag.

Ja dit dacht ik dus ook, omdat je toch een langzame opnamen wilt tijdens je training, en niet in 1x een piek.

Ja dit dacht ik dus ook, omdat je toch een langzame opnamen wilt tijdens je training, en niet in 1x een piek.
Wanneer jouw pre workout maaltijd uit langzame koolhydraten bestaat hoef je je hier geen zorgen over te maken. In een hypo schieten kan je sowieso niet als je geen diabeet bent.

Richtlijn 36 ''wedstrijdsport" (Wardenaar et al., 2014) geeft aan dat vet in de maaltijd voor de training beperkt moet worden i.v.m. vertraagde opname. Of die 10 gram dan binnen beperkt valt is natuurlijk een discussie punt.

Laatst bewerkt:
Wanneer jouw pre workout maaltijd uit langzame koolhydraten bestaat hoef je je hier geen zorgen over te maken. In een hypo schieten kan je sowieso niet als je geen diabeet bent.

Richtlijn 36 ''wedstrijdsport" (Wardenaar et al., 2014) geeft aan dat vet in de maaltijd voor de training beperkt moet worden i.v.m. vertraagde opname. Of die 10 gram dan binnen beperkt valt is natuurlijk een discussie punt.
Zeker eens, ik denk ook dat omdat zijn focus op chemisch ondersteunde atleten ligt hypo's iets voor de hand liggender zijn.
Ik denk persoonlijk dat 10 gram zeker binnen beperkt valt. M.I. moet een pre-workout maaltijd voldoende carbs en eiwitten bevatten, genoeg vullen maar niet zwaar op de maag liggen.
Persoonlijk bestaat mijn pre uit:
40 gram bambix rijstebloem
30 gram whey
20 gram pindakaas
Dit is dan ongeveer 40/30/10 ekv.

Terug
Naar boven