MuscleMeat

Pre workouts

Haha, natuurlijk zei ik het kort door de bocht.
Maar ergens meen ik het wel. Ik denk ook dat het voor een heel groot deel tussen je oren zit en geldklopperij is.
Ik heb het natuurlijk heus getest, heb weleens wat opgestuurd gekregen om te proberen en in het begin dacht ik ook dat het erbij hoorde en heb het zelf besteld.
Maar voor mij werkt het niet. Van het éen werd ik heel naar en van het ander kreeg ik een soort hartkloppingen.
En ik word nog steeds op elke trainingsdag wakker met "ha lekker, vandaag trainen!" hoe simpel dat ook klinkt.
En voor mij is dat inderdaad de béste motivatie.
Maar als het voor jullie anders is, zoals is al zei "hee, het is jullie dag" . :)

Je hebt ook gelijk. Ik denk ook niet dat mensen PWO's moeten gaan nemen omdat ze anders niet gemotiveerd genoeg zijn. PWO's en NO Boosters zijn voornamelijk bedoeld om meer reps/hoger gewicht te pakken en/of cardio langer vol te houden. Ik neem niet altijd een PWO maar het helpt me soms echt wel om langer door te gaan.

Mijn focus en pomp zijn veel beter wanneer ik een PWO neem.. dat het geld kost vind ik niet zo erg.

Maar ergens meen ik het wel. Ik denk ook dat het voor een heel groot deel tussen je oren zit en geldklopperij is.
Ik heb het natuurlijk heus getest, heb weleens wat opgestuurd gekregen om te proberen en in het begin dacht ik ook dat het erbij hoorde en heb het zelf besteld.
Maar voor mij werkt het niet. Van het éen werd ik heel naar en van het ander kreeg ik een soort hartkloppingen.
En ik word nog steeds op elke trainingsdag wakker met "ha lekker, vandaag trainen!" hoe simpel dat ook klinkt.
Maar als het voor jullie anders is, zoals is al zei "hee, het is jullie dag" . :)

tussen je oren zit? PWO's werken wel degelijk, bij sommige werkt de ene goed en bij de ander de andere..Maar geldklopperij tja tuurlijk..eiwittenshakes ook, wat niet? En ik denk niet dat de meeste het gebruiken als "motivatie booster" maar meer om nog net die extra reps te maken en sets, sommige hebben misschien zwaar werk en zijn helemaal op de einde vd dag de motivatie is er maar lichamelijk al kapot. PWO er in en je kan nog even een uurtje knallen, daar zouden mensen het ook voor moeten gebruiken. Of om een plateau te breken..je zit al weken op die 100kg squat je probeert je probeert..je neemt een PWO en bam eindelijk erover heen, zo zou je het moeten gebruiken naar mijn mening. Ja als je geen motivatie heb ken je beter een andere sport zoeken..

Ik word ook nog steeds op elke trainingsdag wakker met ha lekker vandaag trainen, en op niet traininsdagen pff ik wil trainen..Maar soms gebruik ik ook wel eens een pwo om net dat extra te geven bij de training, hoeveel motivatie ik ook heb. En goeie muziek helpt ook vaak om lekker in de hype te komen!

Maar tja ieder ze ding toch.

Mijn focus en pomp zijn veel beter wanneer ik een PWO neem.. dat het geld kost vind ik niet zo erg.

Daar speelt de markt op in, hoezee!

Een kop koffie doet zijn werk ook, want dat is waar je de focus van krijgt caffeïne.

Alle NOX boosters hebben verder geen wetenschappelijk bewezen effect.

Ik heb SWOLLEN nu voor de 2e keer. Ik zweet 3x meer, voel me best ADHD door dat spul. Nu ben ik van nature ook beetje druk soms :p dus werkt mee :) Prettige PWO, geeft wel wat extra energie. Zeker bij een "dip" na een slechte nacht slaap bijv.

Het gaat erom dat er ook veel 'simpele' PWO's zijn. Beetje cafeïne, beetje creatine en dan kun je net zo goed zelf een kop koffie nemen.

Daar speelt de markt op in, hoezee!

Een kop koffie doet zijn werk ook, want dat is waar je de focus van krijgt caffeïne.

Alle NOX boosters hebben verder geen wetenschappelijk bewezen effect.

D'r zijn zoveel dingen niet wetenschappelijk bewezen, maar als mensen een positief effect ondervinden bij het gebruik er van is dat voldoende bewijs toch :)

onzin...
wederom..

ga deze onzin op MB verkopen, maar niet hier...
en jij traint niet eens dus hoezo je heb het getest ?!
Pro's tegen spreken , OOK!?

hartkloppingen had je een oude formule (zat DMAA in)..
maar goed ik ga hier mijn tijd niet meer aan besteden......

2Gr beta alanine tegelijk met 2 sterke koppen koffie.... 20min later voel ik me altijd goed!
Op de een of andere manier werkt die combie gewoon heel goed!

Ag, dan werkt het in ieder geval wel :)

Aangezien ik hell ben zal ik maar reageren :engel:
Van een placebo effect krijg je misschien wel hartkloppingen en energie en dergelijke, maar meer doet het dan ook niet en je betaald veel voor een beetje..Dus ''dan werkt he in ieder geval wel'' is een beetje kort door de bocht.

Op een zondagochtend zal het voor mij nier werken maar als ik een werkdag heb gehad van 10uur wil ik echt wel een goede PW anders kan ik net zo goed niet gaan.

Ik train al meer dan 10 jaar 4-5x per week.

M'n job is mentaal vermoeiend, heb een gezin te onderhouden, huis, boodschappen, etc etc.

Een goeie pre workout geeft me de mentale agressie die ik zo leuk vind.

Of het betere prestaties geeft op mijn niveau? Misschien een paar procent, maar ik gebruik het voor de focus en pomp. Daarenboven blijf ik gevoelig voor stimulanten. Neem nog steeds maar de helft van de opgeven dosis.

Ga je zeiken over een potje van 40 euro waar je anderhalve maand mee doet?

Ik train al meer dan 10 jaar 4-5x per week.

M'n job is mentaal vermoeiend, heb een gezin te onderhouden, huis, boodschappen, etc etc.

Een goeie pre workout geeft me de mentale agressie die ik zo leuk vind.

Of het betere prestaties geeft op mijn niveau? Misschien een paar procent, maar ik gebruik het voor de focus en pomp. Daarenboven blijf ik gevoelig voor stimulanten. Neem nog steeds maar de helft van de opgeven dosis.

Ga je zeiken over een potje van 40 euro waar je anderhalve maand mee doet?

ik werk 40 uur in de week lichamelijk zwaar werk zoals meer hier.. train 6x p.week 1.5 uur
geloof niet in pre en post workouts motivatie en doorzettings vermogen is de sleutel imo

en als je toch geld wilt uitgeven koop een potje caffeine tabletten van 10 euro moet je kijken hoe je staat te stuiteren in de gym

Aangezien ik hell ben zal ik maar reageren :engel:
Van een placebo effect krijg je misschien wel hartkloppingen en energie en dergelijke, maar meer doet het dan ook niet en je betaald veel voor een beetje..Dus ''dan werkt he in ieder geval wel'' is een beetje kort door de bocht.

dus van het placebo effect kun je niet een kleine krachttoename opmerken omdat je "denkt" dat de pre workout zijn werk doet?

dus van het placebo effect kun je niet een kleine krachttoename opmerken omdat je "denkt" dat de pre workout zijn werk doet?

Krachttoename misschien voor die training, want ''oh je bent sterk want je hebt pwo op''.
Maar de rest van de effecten die het hoort te geven, komen er niet 'extra' bij omdat jij dat denkt.
Kromme vergelijking: als jij denkt een shake te nemen met 20 gram eiwit, maar het in werkelijk maar 10 gram eiwit is, maakt je lichaam niet ineens ergens die 10 gram extra aan omdat jij denk dat het er wel in zit..Als je het snapt.

Terug
Naar boven