Fitness Seller

Problemen met progressie borst

Dremske

Novice
Waardering
0
Hallo,

ik heb problemen met progressie voor mijn borst
voor de rest ben ik redelijk tevreden over mijn spiergroei
wel groeit mijn rug veel sneller dan de rest van mijn lichaam
nou heb ik ooit ergens gelezen dat je bankdrukken ook vanuit je rug kan doen,
mischien dat ik had dan altijd verkeerd doe en dat het daardoor komt,
wat is de beste manier zodat je bij het bankdrukke echt goed op je borstfocust
je benen op het bankje ofzo ?
zou iemand mij hier mee informatie over kunne geven , alvast bedankt

Hoe lang train je al eigenlijk?

De gewenste vorm van je borst kan soms lang op zich laten wachten..
Belangrijk is om ze gevarieerd te trainen.

armen zoveel mogelijk elbows out..maar denk dat de vraag van Loo meer dan terrecht is..

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe toch al ruim 2/2,5 jaar aan fitness
waarvan het laatste jaar toch echt serieus
4/5 x per week goede voeding enzo
alleen het is gewoon dat ik nooit echt het gevoel heb dat ik mijn borst goed train ook al doe ik ruim5/6 oefeningen
het is bij mij eigenlijk vrijwel nooit dat ik de volgende dag en na het traine echt vermoeidheid bij mijn borst voel en dat is bij andere spiergroepen wel
en die groeien ook redelijk
alleen mijn borst vind ik gewoon ondermaats groeien
daarom tips hebben of iemand kon uitleggen hoe je het best kon bankdrukken , en dumbbells press etc voor je borst
(btw) bij flyes voel ik mijn borst altijd nog wel redelijk alleen met alle press oefeningen eik zo goed
en laats zee iemand op de sportsgool dat ik moest proberen bij het bankdrukken etc mijn benen op het bankje te houden dat dat al een heel verschil zou kunne maken

negatief trainen al geprobeerd?

Veel afwisselen in oefeningen, reps, sets, langzaam, snel, zwaar, licht enz. kan wel eens helpen als je na een tijdje in een vastprogramma een "sticking point" hebt. Je kunt b.v. ook eens experimenteren met een beetje shocken van de borst, heb zelf goede ervaringen met mijn eigen tripple:cool: www.robberts-tripple.nl .... gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis;).

Maar ga eerst eens te rade hoe je schema er nu uit ziet en hoe lang je hem al doet;).

Ik doe toch al ruim 2/2,5 jaar aan fitness
waarvan het laatste jaar toch echt serieus
4/5 x per week goede voeding enzo....
alleen het is gewoon dat ik nooit echt het gevoel heb dat ik mijn borst goed train ook al doe ik ruim5/6 oefeningen
en laats zee iemand op de sportsgool dat ik moest proberen bij het bankdrukken etc mijn benen op het bankje te houden dat dat al een heel verschil zou kunne maken

Geduld is en blijft een schone zaak! je geeft zelf al aan dat je pas 1 jaar fanatiek bent..

5a6 oefeningen van 3a4 sets lijkt mij IMO wat veel voor een relatief kleine spiergroep.. (overtraining??)

Benen op het bankje of omhoog heeft IMO erg weinig zin en zorgt voor extra instabiliteit..gewoon voeten op de grond, maar niet 'mee laten helpen'

En wat betreft de uitvoering..probeer ook daadwerkelijk je borst te voelen...
Was laatst een topic over..stond een oefeningetje om te testen of je goed traint:

"pak met je linkerhand je rechterborst en duw je rechter arm zoals je normaal bencht/db presst...voel je nu weinig spannen aan je borst, dan doe je het niet helemasal goed..duw nu nog eens en span echt die borstspier aan...zo moet je benchen e.d!"

voeten niet op het bankje zetten maar op de grond en negatieven doen.

wel zorgen voor een sterke spotter.

werkt bij mij goed (voelde eerst me borst ook nooit, trainde hem 2 x in de week met min 4 oef per keer). nu 1 keer in de week soms maar 3 (bench press, incline dumbbell press, flyes) en soms dagen last van spierpijn in de borst na een setje negatieven.

succes :D

Met goed eten, rust en training ben je wel 3 jaar onderweg voor je een beetje
massa hebt ontwikkeld. :)

geduld is en blijft een schone zaak! Je geeft zelf al aan dat je pas 1 jaar fanatiek bent..

5a6 oefeningen van 3a4 sets lijkt mij imo wat veel voor een relatief kleine spiergroep.. (overtraining??)

benen op het bankje of omhoog heeft imo erg weinig zin en zorgt voor extra instabiliteit..gewoon voeten op de grond, maar niet 'mee laten helpen'

en wat betreft de uitvoering..probeer ook daadwerkelijk je borst te voelen...
Was laatst een topic over..stond een oefeningetje om te testen of je goed traint:

"pak met je linkerhand je rechterborst en duw je rechter arm zoals je normaal bencht/db presst...voel je nu weinig spannen aan je borst, dan doe je het niet helemasal goed..duw nu nog eens en span echt die borstspier aan...zo moet je benchen e.d!"

+1

Wat ik vaak doe voor een echt heftige borsttraining, is giantsets. Ofwel verschillende oefeningen na elkaar(eerst dumbbell fly en dan direct erna dumbbell press, en als je dan nog zin hebt pushups, of dezelfde oefening met steeds lichter gewicht(dumbbell press met 30kg, dan 20 en dan 12kg), tot er echt niks meer in zit.

En het opdrukken tussen stoelen blijft ook een eeuwige favoriet. Spierpijn gegarandeerd.

Veel afwisselen in oefeningen, reps, sets, langzaam, snel, zwaar, licht enz. kan wel eens helpen als je na een tijdje in een vastprogramma een "sticking point" hebt. Je kunt b.v. ook eens experimenteren met een beetje shocken van de borst, heb zelf goede ervaringen met mijn eigen tripple:cool: www.robberts-tripple.nl .... gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis;).

Maar ga eerst eens te rade hoe je schema er nu uit ziet en hoe lang je hem al doet;).

wat is een sticky point? heb phenochef dit ook weten zeggen in mijn log...

gewicht heel langzaam naar beneden (gecontroleerd) laten komen, en snel weer omhoog uit stoten. Varieer anders is met je reps... een maandje 4x12, een maandje 3x5, af en toe even 1rm proberen etc.

Geduld is en blijft een schone zaak! je geeft zelf al aan dat je pas 1 jaar fanatiek bent..

5a6 oefeningen van 3a4 sets lijkt mij IMO wat veel voor een relatief kleine spiergroep.. (overtraining??)

Benen op het bankje of omhoog heeft IMO erg weinig zin en zorgt voor extra instabiliteit..gewoon voeten op de grond, maar niet 'mee laten helpen'

En wat betreft de uitvoering..probeer ook daadwerkelijk je borst te voelen...

dit laatste heb ik net geprobeert, en ik merkte dat ik idd niet echt mijn borst voelde aanspannen !
terwijl ik met een fly beweging van mijn arm mijn borst wel voel aanspannen, mischien dat dit de reden kan zijn dat mijn borst ondermaats groeit
alvast bedankt voor de tips :)
vanavond (maandag) doe ik altijd mijn borst en triceps ik hoop dat ik deze x wel spiervermoeidheid krijg..!!

dit laatste heb ik net geprobeert, en ik merkte dat ik idd niet echt mijn borst voelde aanspannen !
terwijl ik met een fly beweging van mijn arm mijn borst wel voel aanspannen, mischien dat dit de reden kan zijn dat mijn borst ondermaats groeit
alvast bedankt voor de tips :)
vanavond (maandag) doe ik altijd mijn borst en triceps ik hoop dat ik deze x wel spiervermoeidheid krijg..!!

Suc6!:D

gister heb ik dus mijn borst op de manier van da filmpje getraint
je borst goed aanspannen ellebogen goed naar buiten enzo
en ik merkte dat het ziezo al met veel minder kilo veel zwaarder was,
en ik voel nu ook al enige vermoeidheid, dus der komende weken toch echt nog goed op letten met de borst oefeningen dat ik het zo ook ga aanleren dat het automatisme wordt voor mij

Terug
Naar boven