MuscleMeat

Problemen met vermageren

BillyX

Novice
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
101kg
Vetpercentage
20%
Hallo allemaal,

Ik ben nu reeds een goede 6 weken bezig met een nieuwe levensT. Deze houd in meer groenten / fruit - minder vetten en minder vlees. Ik train 7 dagen in de week (telkens spieroefeningen en daarna cardio - 30 min tot 1u30). Nu heb ik een probleem.
Ik woog laatste meting bij dietiste 114 kg afgerond (79,5 kg spiermassa - 28,4 kg vet)
Meting vandaag = 107 kg (73 kg spiermassa - 28,1 kg vet).
Ik ben al een goede 3 kg vet kwijt, maar waar ik me zorgen om maak is dat ik redelijk wat spierafname heb. Persoonlijk denk ik dat dit te wijten is aan mijn eiwitrestrictie (vroeger dronk ik soms 1 liter melk en kippefilet voor training) nu doe ik dit niet meer.
Is het normaal dat mijn spiermassa dit aantal zakt?

Bedankt voor jullie advies

Hoe meet de diëtiste dan jou spiermassa?

Als je werkelijk alleen maar spieren kwijt bent geraakt doe je iets goed fout!

Post je voedings- en trainingsschema eens.

Ik kan je in ieder geval nu al zeggen dat 7x per week trainen veel te veel is, en dat je eiwitinname inderdaad te laag is waarschijnlijk.

Overigens houden diëtistes er op het algemeen hele andere denkbeelden op na dan krachtsporters.

Je moet je eiwit inname ook gewoon hoog houden, enkel in koolhydraten/vetten omlaag gaan om af te vallen. Als je teveel met eiwitten omlaag gaat ga je veel spiermassa kwijtraken.

Hallo allemaal,

Ik ben nu reeds een goede 6 weken bezig met een nieuwe levensT. Deze houd in meer groenten / fruit - minder vetten en minder vlees. Ik train 7 dagen in de week (telkens spieroefeningen en daarna cardio - 30 min tot 1u30). Nu heb ik een probleem.
Ik woog laatste meting bij dietiste 114 kg afgerond (79,5 kg spiermassa - 28,4 kg vet)
Ik ben al een goede 3 kg vet kwijt, maar waar ik me zorgen om maak is dat ik redelijk wat spierafname heb. Persoonlijk denk ik dat dit te wijten is aan mijn eiwitrestrictie (vroeger dronk ik soms 1 liter melk en kippefilet voor training) nu doe ik dit niet meer.

Dit moet juist andersom, geen fruit en meer vetten ( pindakaas, koude olijfolie, noten, zalm en over het algemeen vette vis ) en veel vlees voor de eiwitten ( kip, kip, kip, vis, tonijn, magere zuivel en natuurlijk kip ;) oh en kalkoen )
7 dagen in de week is veel te veel, ga terug naar zou beginnen met 3 a 4 keer, KT en 15 min cardio.

maar alles is gebaseerd op jou kcal behoefte dus reken die eerst uit eiwitten kun je zo hoog doen als 3x je lichaamsgewicht en vetten zou ik op 30 tot 35% zetten :) succes hoop dat je er wat aan hebt

Hallo allemaal,

Hoe kom je er bij dat je spierafname hebt ?

Je lichaam is veel meer dan spier en vet. Normaal maakt men onderscheid tussen vet en VVM (vetvrije massa).. dit is alles wat niet vet is, dus zelfs darminhoud, maar ook je ingewanden, bot, en je spieren. En naast de droge massa van spiercellen bevatten je spieren ook veel vocht en het verlies hiervan hoort ook niet in het kopje vetmassa...

plus dat ik rustig durf te twijfelen of de meting überhaupt wel correct is geweest.

PS: Je doet 7 keer in de week krachttraining ?

• Topic Starter Topic Starter
KT ligt ongeveer aan 4 keer in de week, rest cardio.
Maar ik denk, dat ik voorlopig best ga cutten - om eerst te vermageren (vet te verliezen). en daarna trug mijn KT herneem.

Dank ten zeerste voor jullie opinie
De meting is gebeurd met tanita lichaamsvetmeter SC 330 ST.
Al betrouw ik me hier niet 100% op.

Jongen, je bent 17 jaren jong...
Volgens mij ben je aan het crash diëten ofzo..?
Doe gewoon 3x/week een basisschema, zo zwaar als je kan, en doe desnoods iedere dag cardio, maar eet wel genoeg man!
Schrap alle slechte vetten, en eet niet meer dan 2 stuks fruit/dag.
Ongeacht of de metingen precies kloppen, geven ze wel aan dat je vet% gelijk is gebleven...
En jij ziet jezelf in de spiegel, dus trek je conclusies.
Succes man!

• Topic Starter Topic Starter
Jongen, je bent 17 jaren jong...
Volgens mij ben je aan het crash diëten ofzo..?
Doe gewoon 3x/week een basisschema, zo zwaar als je kan, en doe desnoods iedere dag cardio, maar eet wel genoeg man!
Schrap alle slechte vetten, en eet niet meer dan 2 stuks fruit/dag.
Ongeacht of de metingen precies kloppen, geven ze wel aan dat je vet% gelijk is gebleven...
En jij ziet jezelf in de spiegel, dus trek je conclusies.
Succes man!
Bedankt voor je reactie, ik zal er rekening met houden.

Terug
Naar boven