MuscleMeat

Belangrijk Nieuws Proces Robert M.

Nitwit

Ripped Bodybuilder
Waardering
709
Lengte
1m78
Gelukkig dan maar dat we in een rechtstaat leven

Ophangen...

• Topic Starter Topic Starter
Gelukkig dan maar dat we in een rechtstaat leven
Oh absoluut. Ik zei al: hij heeft recht op een eerlijk proces.

Maar gevoelsmatig (voordat we die discussie weer gaan voeren) mag hij van mij anaal vernedert worden door een olifant. Publiekelijk.
Ik zou hem niet kunnen verdedigen. Ik zou niet in staat zijn een gat in de bewijsvoering te zoeken om hem met zo min mogelijk straf er van af te laten komen.

Niet heel gek overigens, ik ken meerdere advocaten die bepaalde zaken niet aannemen ivm principiele bezwaren.

Daarom moeten vrouwen ook geen advocaat worden. Te emotioneel. Wat mij betreft zit hij levenslang vast in een inrichting + chemische castratie.

Mag ik samen met hem in een kamertje? Doe je mee, Nitwit?

Wat een bullshit. Bram doet ook geen oorlogsmisdaden.. Te emotioneel?

Dat heeft te maken met persoonlijke betrokkenheid omdat zo'n beetje z'n hele familie is uitgemoord in de kampen. Dat is nog een stapje verder dan "emotioneel betrokken". Als advocaat moet je dit uit kunnen schakelen. Als jij advocaat zou zijn en je kind zou ook verkracht zijn geweest door een pedofiel, is t een heel ander verhaal.

Een advocaat moet gewoon zijn werk doen, meer niet. Als je bij strafrecht te vaak principele bezwaren hebt had je beter een ander beroep gekozen.

Een advocaat moet gewoon zijn werk doen, meer niet. Als je bij strafrecht te vaak principele bezwaren hebt had je beter een ander beroep gekozen.

Tot op zekere hoogte. Als je persoonlijk erbij betrokken bent, vind ik dat er een uitzondering gemaakt mag worden. Alhoewel je ook niet echt geloofwaardig over komt als advocaat wanneer je te vaak dit soort bezwaren maakt.
Verder heb je gelijk. Als je dit als advocaat niet aan kunt, heb je duidelijk het verkeerde vak gekozen. Dan kan je misschien beter echtscheidingen gaan doen.

Tot op zekere hoogte. Als je persoonlijk erbij betrokken bent, vind ik dat er een uitzondering gemaakt mag worden. Alhoewel je ook niet echt geloofwaardig over komt als advocaat wanneer je te vaak dit soort bezwaren maakt.
Verder heb je gelijk. Als je dit als advocaat niet aan kunt, heb je duidelijk het verkeerde vak gekozen. Dan kan je misschien beter echtscheidingen gaan doen.

Persoonlijk bij betrokken komt weinig voor, dat zijn uitzonderlijke gevallen. Verder dient het geen verschil uit te maken of je een kinderverkrachter, moordenaar, overvaller of inbreker moet verdedigen.

Wat gebeurt er nu met die andere rat, is hij geheel vrijgesproken?

En z'n holmaatje gaat vrijuit.
Als ik zoiets lees zit ik echt met gebalde vuisten en ook onbegrip, hoe kan zo'n gore pedo nou vrijuit gaan!
Nu hopen dat er snel een heksenjacht word geopend en dat we maar eigen rechter gaan spelen over Richard van O.

Robert van O. krijgt 6 jaar, dat is vrijuit gaan tegenwoordig?

6 jaar?? Dat is toch belachelijk weinig?
Ik sluit me aan bij Tomtomtom, ik zit echt met gebalde vuisten als ik zoiets lees.
Dit mag van mij de doodstraf, voor altijd opgeruimd met die vieze rothonden!

Medeplichtig aan, heeft zelf niet meegedaan aan het misbruik. Nu is dat meehelpen zeer verderfelijk maar het is niet vergelijkbaar met het misbruik dat Robert M. heeft gepleegd. Een facilitaire rol wordt nu eenmaal meestal een stuk lager bestraft.

Die Robert M ook schreeuwen tegen de rechter. Wat een kneus. Ben benieuwd naar het vonnis, staat nog niet online of wel?

Terug
Naar boven