Ik heb 1 keer meegedaan! En heel tevreden over, zou zo weer doen

Ben helaas 2x afgekeurd wegens een te hoge bloeddruk...
En mensen die bang zijn voor hun gezondheid etc. ONZIN!
Die onderzoeken zijn zeer veilig en in de belangrijkste mate om te kijken hoe lang het duurt voordat het middel opgenomen/uitgescheiden wordt. Dus er wordt veel bloedgeprikt om vaste tijden en je moet al je urine inleveren (en soms zelfs ontlasting). Het middel is al uitgetest op proefdieren en de dosis die je krijgt is veeel kleiner dan de dosis waarbij proefdieren bijwerkingen kregen. Veel middelen zijn ook slechts varianten op al bestaande medicijnen.
Ik deed mee aan een onderzoek dat 4 dagen duurde (de meeste duren wel wat langer).
De eerste dag kwam ik aan om 15u en kreeg je wat uitleg. De dag erop om 7u het medicijn innemen, in mijn geval een ontstekingsremmer. Die dag was een zogenoemde 'prikdag', in totaal werd er via een canule (kraantje in je arm) 10x bloed afgenomen. Je mocht ook niet vzan de afdeling af toen.
De andere dagen werd er slechts 2x per dag bloed afgenomen ofzo, toen kon je de hele dag beetje films kijken/poolen/internetten/tafelvoetbal etc etc... De meeste mensen die meedoen zijn studenten en een enkele werkloze. Je verdient ongeveer 120 euro per dag, en de reiskostenvergoeding is 21ct per km dacht ik. De verdiensten zijn gebaseerd op een normaal uurloon (24u per dag) en hebben niks te maken met het risico dat je loopt. Voor ongemakken, zoals een infuus of inleveren ontlasting, krijg je extra geld.
In mijn groep had niemand last van een bijwerking en er zat iemand bij die al voor de 5e keer meedeed en zelfs hij had in geen enkel onderzoek meegemaakt dat er iemand bijzat die bijwerkingen kreeg.