Fitness Seller

Proefkonijn spelen voor medicatie

broer van iemand uit mijn klas heeft er diabetes type 2 aan overgehouden............... aan jou de vraag of dat je 1000 waard is :rolleyes:

20/09 - 02/12

1804 euro !! verleidelijk

Je bent voor 450.000 euro verzekerd bij overlijden (bij PRA, maar is denk ik wel wettelijk geregeld) :)

En je kunt als belg ook meedoen bij PRA in Nederland, toen ik er was waren er ook 4 belgen. Lekker veel reiskostenvergoeding.

---------- Toegevoegd om 17:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:43 ----------

Zware sporten mag wel...

Als je wil deelnemen, moet je o.a. met de volgende aandachtspunten rekening houden:
• U bent een man tussen 18 en 45 jaar.
• Uw Body Mass Index (BMI) mag maximum 30kg/m2 bedragen.
(formule BMI= gewicht (in kg) / (lengte in m)2 )
bv. 80kg en 1m80 BMI= 80 / 1,82 = 24,7
• U bent in goede fysieke en mentale gezondheid.
• U rookt niet of gebruikt geen andere nicotinehoudende producten (bv. kauwtabak) of u bent langer
dan 6 maanden geleden gestopt met roken of het gebruik van nicotinehoudende producten.
• U gebruikt momenteel geen drugs (inclusief recreationeel gebruik) en u hebt geen recente
geschiedenis (binnen de laatste 6 maanden) van drugs- of alcoholmisbruik.
• Indien u medicatie neemt, al dan niet op voorschrift, vitaminen of plantenpreparaten (waaronder
St. Janskruid) waarvan het gebruik niet kan gestopt worden vanaf 2 weken vóór de studie en
gedurende de hele studie, kan u NIET deelnemen aan de studie.
• U kan zich onthouden van overmatig gebruik van alcohol en cafeïne gedurende de hele studie
en tot aan het eindonderzoek.
• U kan zich onthouden van het nuttigen van pompelmoes of pompelmoessap vanaf 2 weken
voor de studiestart en gedurende gans de studie.
• U bent bereid zware lichamelijke activiteiten te vermijden gedurende het ganse verloop van de
studie vanaf het vooronderzoek tot aan het eindonderzoek. Dit omvat gewichtheffen, verplaatsen
van meubilair of gelijkaardige intensieve lichamelijke activiteiten.
• U hebt geen voorgeschiedenis van veelvuldige en/of ernstige allergische verschijnselen en/of
allergische verschijnselen na inname van voedsel of bepaalde geneesmiddelen.

Zie het bij ongeveer elk onderzoek waar ik nu na heb gekeken staan.

Dat is toch vrij lang (2 en halve maand) voor dan relatief weinig geld vind ik??? zoiets zou je eerder voor 2 weken verwachten. En daar moet dan nog belasting af vergeet dat niet he.

Je blijft waarschijnlijk niet die 2 maanden in de kliniek, het gaat ongeveer om 15 dagen dat je daadwerkelijk overnacht in de kliniek zelf. De vergoeding bedraagt altijd 100-150 euro per dag.

Je blijft waarschijnlijk niet die 2 maanden in de kliniek, het gaat ongeveer om 15 dagen dat je daadwerkelijk overnacht in de kliniek zelf. De vergoeding bedraagt altijd 100-150 euro per dag.
Dat zou al wat beter zijn, maar vergeet niet dat als je thuis zit je dus niet kan trainen en eten zoals je wil. Je kan ook geen fysieke arbeid doen, dus werken zit er ook niet in (tenzij het denkwerk is).

Als je wil deelnemen, moet je o.a. met de volgende aandachtspunten rekening houden:
• U bent een man tussen 18 en 45 jaar.
• Uw Body Mass Index (BMI) mag maximum 30kg/m2 bedragen.
(formule BMI= gewicht (in kg) / (lengte in m)2 )
bv. 80kg en 1m80 BMI= 80 / 1,82 = 24,7
• U bent in goede fysieke en mentale gezondheid.
• U rookt niet of gebruikt geen andere nicotinehoudende producten (bv. kauwtabak) of u bent langer
dan 6 maanden geleden gestopt met roken of het gebruik van nicotinehoudende producten.
• U gebruikt momenteel geen drugs (inclusief recreationeel gebruik) en u hebt geen recente
• Indien u medicatie neemt, al dan niet op voorschrift, vitaminen of plantenpreparaten (waaronder
St. Janskruid) waarvan het gebruik niet kan gestopt worden vanaf 2 weken vóór de studie en
• U kan zich onthouden van overmatig gebruik van alcohol en cafeïne gedurende de hele studie
en tot aan het eindonderzoek.
• U kan zich onthouden van het nuttigen van pompelmoes of pompelmoessap vanaf 2 weken
voor de studiestart en gedurende gans de studie.
• U bent bereid zware lichamelijke activiteiten te vermijden gedurende het ganse verloop van de
studie vanaf het vooronderzoek tot aan het eindonderzoek. Dit omvat gewichtheffen, verplaatsen
van meubilair of gelijkaardige intensieve lichamelijke activiteiten.
• U hebt geen voorgeschiedenis van veelvuldige en/of ernstige allergische verschijnselen en/of
allergische verschijnselen na inname van voedsel of bepaalde geneesmiddelen.

Ja tijdens de studie... Logisch. Er zit dan ook geen sportschool in de kliniek :rolleyes:

Ik dacht dat je in het algemeen bedoelde

En ik heb me trouwens laten vertellen dat dat alleen geldt als je het normaal gesproken niet deed, omdat dat de leverwaardes in de war zou kunnen schoppen ofzo. Normaal moest je voor de voorkeuring bijvoorbeeld een week geen zware lichamelijke arbeid verricht hebben, maar in mijn geval geldde dat niet omdat ik dat het hele jaar door deed.

Ja tijdens de studie... Logisch. Er zit dan ook geen sportschool in de kliniek :rolleyes:

En ik heb me trouwens laten vertellen dat dat alleen geldt als je het normaal gesproken niet deed, omdat dat de leverwaardes in de war zou kunnen schoppen ofzo. Normaal moest je voor de voorkeuring bijvoorbeeld een week geen zware lichamelijke arbeid verricht hebben, maar in mijn geval geldde dat niet omdat ik dat het hele jaar door deed.

Jammer zou wel fijn zijn als je in de vrije tijd naar de sportschool kon.
En het eten is ook op vaste tijdstippen dus lijkt me katabool om mee te doen kan je beter gaan werken.

Twee weken niet trainen verlies je echt niet veel op hoor ;) Je krijgt goed te eten in ieder geval.

Ik zou wel dolgraag opiaatachtige middelen willen uitproberen:heart:

Twee weken niet trainen verlies je echt niet veel op hoor ;) Je krijgt goed te eten in ieder geval.
Maar er zal wel een limiet zijn op het aantal kcal en eiwit? 2 weken niet trainen valt goed mee, maar ik las ook dat je een tijd van tevoren ook niet kan trainen. Als het dan naar een maand of langer gaat is het niet echt een optie.

broer van iemand uit mijn klas heeft er diabetes type 2 aan overgehouden............... aan jou de vraag of dat je 1000 waard is :rolleyes:
Gewoon niet meedoen aan dat soort studies, probleem opgelost.

Sommige onderzoeken duren wel een stuk langer als 2 weken.
2 weken gaat nog hooguit beetje kracht en beetje massa weg wat je op 1 week trainen terug hebt.
Lijkt me wel iets voor als je verlof hebt betaald en ziet er naar uit dat daar genoeg te doen is.

Maar er zal wel een limiet zijn op het aantal kcal en eiwit? 2 weken niet trainen valt goed mee, maar ik las ook dat je een tijd van tevoren ook niet kan trainen. Als het dan naar een maand of langer gaat is het niet echt een optie.

Gewoon niet meedoen aan dat soort studies, probleem opgelost.
Zijn ook genoeg studies die maar een week duren. Maar normaalgesproken mag je alleen tijdens de duur van de studie niet trainen. Was in mijn geval ten minste wel zo, inclusief de beide onderzoeken waarvoor ik afgekeurd was.

Ik zou het graag doen, éénmaal ik van die ad's vanaf ben en benzo's want die mag je spijtig genoeg niet nemen. Ik luister graag naar muziek, kijk graag films enz dus dan kan ik lekker m'n hobbys uitoefenen terwijl ik betaald ben.

---------- Toegevoegd om 19:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:32 ----------

.

Wtf, geen sintjanskruid, belachelijk!!!

:roflol:

Helaas pindakaas, MeDieVil. :D

Ik had 2 dagen voor de voorkeuring heel zwaar gesquat, mijn creatinine levels waren 10-20x hoger dan normaal. Week later waren die waardes nog steeds te hoog. De arts zei tegen me dat je het best 10 dagen voor de vookeuring niet kon trainen.

Ik had 2 dagen voor de voorkeuring heel zwaar gesquat, mijn creatinine levels waren 10-20x hoger dan normaal. Week later waren die waardes nog steeds te hoog. De arts zei tegen me dat je het best 10 dagen voor de vookeuring niet kon trainen.
Hmm tegen mij zeiden ze toen dat dat alleen was als je lichamelijke arbeid verrichtte die je normaal niet deed.

Maar ik ben dan ook gewoon door de voorkeuring heengekomen toen. (En nu moet je niet zeggen dat ik als een p*ssy train :p)

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou het graag doen, éénmaal ik van die ad's vanaf ben en benzo's want die mag je spijtig genoeg niet nemen. Ik luister graag naar muziek, kijk graag films enz dus dan kan ik lekker m'n hobbys uitoefenen terwijl ik betaald ben.

---------- Toegevoegd om 19:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:32 ----------

Wtf, geen sintjanskruid, belachelijk!!!
Dat hangt van de studie af corleone.

Er zijn ook massas studies die in totaal maar 3 weken in beslag nemen, niet zo erg voor een goeie som geld.

Ik ben ook al studies tegengekomen waar je 2 weken op voorrand geen drugs mocht nemen en zelfs studies waar er niets over vermeld staat, geen probleem dus. Er is aanbod genoeg.

---------- Toegevoegd om 10:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:52 ----------

Voorbeeld van een kortere studie, het bedrag is wel minder

Hallo,

In september start op onze afdeling een klinische studie met een nieuwe tracer. Deze studie wordt opgezet in samenwerking met het PET (Positron Emissie Tomografie) centrum onder leiding van Prof. Van Laere. Een tracer is een radioactief gemerkt product dat in zeer kleine hoeveelheden intraveneus wordt toegediend om de binding aan bepaalde receptoren na te gaan. De bestralingsdosis die hiermee gepaard gaat is vergelijkbaar met een standaard CT-scan onderzoek van de maag of dikke darm.

Deze tracer kan mogelijks helpen om een klasse van nieuwe geneesmiddelen, namelijk CGRP antagonisten, te bestuderen. CGRP (Calcitonin-Gene Related Peptide) is een krachtige vaatverwijdende stof die verondersteld wordt een belangrijke rol te spelen bij migraine.

Het onderzoek heeft als doel de veiligheid en verdraagbaarheid van deze tracer te bestuderen.

Voor deze studie zoeken we 3 studievrijwilligers.

De studie bestaat uit een vooronderzoek, één studiedag en een naonderzoek.

Voor de start van de studie vindt een vooronderzoek plaats om na te gaan of je aan de inclusiecriteria voldoet. Tijdens dit vooronderzoek (duurt * 2 uur) zal men je medische voorgeschiedenis, gewicht, bloeddruk, ECG, … evalueren. Er zal ook bloed en urine worden gecollecteerd voor een routine laboratoriumonderzoek en als controle op het gebruik van drugs. Zorg dus dat je nuchter bent ( dwz. vanaf middernacht niet meer eten, enkel WATER drinken is toegelaten) en een plasje kunt doen.

De avond vóór de studiedag moet je om 22u00 naar het centrum komen en blijven overnachten. Tijdens de studiedag verblijft je hoofdzakelijk in de PET afdeling, waarvan 2 uur in de scanner voor een PET scan van het ganse lichaam. Op regelmatige tijdstippen zullen er eveneens bepaalde tests gebeuren (ECG meting, bloedafname, bloeddruk, …). Na al deze onderzoeken mag je het centrum verlaten (in de late namiddag).

De dag nadien moet je dan nog eens nuchter terugkomen naar het centrum voor een naonderzoek (duur: +/- 1 uur). Drie en 14 dagen na de PET scan word je telefonisch gecontacteerd om eventuele problemen te melden.

In het begin van de studie wordt er een reservepersoon voorzien. De reserve moet de avond vóór de studiedag mee komen overnachten. Als alles goed verloopt, mag deze persoon de dag nadien rond 10u het centrum verlaten. De reservepersoon moet er rekening mee houden dat er een kans bestaat dat hij toch aan de gehele studie moet deelnemen! De reservepersoon wordt door ons bepaald naargelang de inschrijvingen en zodoende kan men zich niet kandidaat stellen als reserve!

De studie is voor mannen tussen 21 en 65 jaar.
Je kan enkel deelnemen indien je maximum 1m95 groot bent.
Je Body Mass Index (BMI) mag maximum 29kg/m* bedragen. (formule BMI= gewicht (in kg) / (lengte in m)* ) bv. 80kg en 1m80 BMI= 80 / 1,8* = 24,7
Je rookt niet (minstens 3 maanden gestopt ).
Je mag géén pompelmoes of pompelmoessap eten/drinken vanaf 2 weken voor de start van de studie en dit tot na het naonderzoek.
Je mag de laatste 4 weken niet hebben deelgenomen aan een klinische studie of bloed gegeven hebben.
Je mag in het afgelopen jaar geen uitgebreide radiologische onderzoeken hebben ondergaan, of niet hebben deelgenomen aan een PET studie.
Je mag ook géén zware sport doen vanaf 1 week voor het vooronderzoek tot en met het naonderzoek.