- Lid geworden
- 29 jan 2009
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 86kg
- Vetpercentage
- 19%
Normaliter ga ik eens in de zoveel tijd op vakantie, heb ik blessure of raak ik de motivatie kwijt om door te gaan sporten en beland ik altijd weer 10 stappen terug qua progressie zodat progressie weer netjes opbouwt zoals ik verwacht. Nu hou ik het eigenlijk al bijna een jaar redelijk goed uit en kom ik op het punt dat gewicht omhoog maar met mondjesmaat gaat en ik redelijk vaak de beoogde progressie die training niet voor mekaar krijg en dus vaak tot failure ga. Failure vind ik redelijk demotiverend maar het volgende doel niet halen is evengoed niet cool.
Aanpak nu in grote lijnen:
Reps van 6 tot 10 omhoog en dan 1,25/2,5/5 kilo erbij en weer op 6 beginnen
2 opwarmsetjes 2/3x nieuwe target en dus mogelijk 1x oude target qua gewicht (Bijv. 10x10 -> 10x30 -> 8x60 -> 8x60 -> 8x55)
Hoe blijven jullie progressie pakken zonder tot failure te gaan? Eerder stoppen zou een logisch antwoord zijn, maar dan heb ik helemaal het idee dat ik 2 stappen terug doe. Het zal niet heel anders zijn dan dat ik nu doe gok ik, maar misschien roept iemand bijv. TUT (time under tension) als iets wat enorm kan helpen. Nouja ik hoor graag hoe jullie met die progressie omgaan.
Aanpak nu in grote lijnen:
Reps van 6 tot 10 omhoog en dan 1,25/2,5/5 kilo erbij en weer op 6 beginnen
2 opwarmsetjes 2/3x nieuwe target en dus mogelijk 1x oude target qua gewicht (Bijv. 10x10 -> 10x30 -> 8x60 -> 8x60 -> 8x55)
Hoe blijven jullie progressie pakken zonder tot failure te gaan? Eerder stoppen zou een logisch antwoord zijn, maar dan heb ik helemaal het idee dat ik 2 stappen terug doe. Het zal niet heel anders zijn dan dat ik nu doe gok ik, maar misschien roept iemand bijv. TUT (time under tension) als iets wat enorm kan helpen. Nouja ik hoor graag hoe jullie met die progressie omgaan.