AndroidHealthClinic

Prozac

Ik herhaal:

"Als ik deze discussie wat interessanter had gevonden was ik graag nog even op zoek gegaan. Eveneens, ik heb jou nog met geen enkele bron zien komen om de mijne te weerleggen dus ik zie geen enkele reden om nu het archief in te duiken".

Indien je wat heavier werk zoekt, kan je ff naar de bieb gaan en een van de naslagwerken van de heer Edwards erop naslaan, weet je gelijk of zijn theorieën wat waard zijn. Ik wens je veel succes.

(1)--Clin Psychiar News, 1998; 26:1
(2)--BMJ, 2006; 333: 92-95
(3)--BMJ, 1991; 303: 685-692
(4)--Br J Psychiatry, 2000; 177: 551-556
(5)--Pediatrics, 2002; 109: 721-727
(6)--J Am Acad Child Adolesc Psychiatry, 1991; 30: 179-186
(7)--J Am Acad Child Adolesc Psychiatry, 2001; 40: 1364-1365
(8)--Cochrane Database Syst Rev, 2000; 4: CD001130
(9)--Cochrane Database Syst Rev, 2000; 2: CDOOI851
(10) Cochrane Database Syst Rev, 2006; 1: CD003491
(11) Curr Opin Psychiatry, 2005; 18: 21-25
(12) J Clin Psychol, 2006; 62: 235-241
(13) The World Market for Antidepressants, 2006
je post zelf maar een link naar een of andere homeopatiesite en je zet hier wat "bronnen" neer waar niemand iets mee is, wat maakt het uit wat die in zen boeken neerzet, vaak een hoop bronnen weggelaten en verkeerde conclusies getrokken, zo heb je boeken over eender welke onzin

Ik heb iig weer wat leesvoer voor de komende tijd:D
Ik heb geen medische achtergrond of wat dan ook, heb wel 2 kenissen die beide Prozac hebben gebruikt.
Beiden zaten voor de Prozac niet lekker in hun vel, tijdens de Prozac waren het echt gevoelloze zombie's en tijdesn het afkicken ervan (en dat heeft voor beiden bijna een jaar geduurd!) waren ze ook niet echt te genieten.
Hoe dan ook, op bovenstaande zat ook echt niemand te wachten dus...
De topicstarter heeft zelf al het beste antwoord gegeven.
Even langs de apotheek gaan en kijken of het samen kan.
Succes en ik hoop dat het allemaal goed uitpakt voor je!

SC

misschien dat je maar eens met je psychiater moet praten over lithium als mood stabilizer ipv prozac? niet dat ik er veel van weet wikipedia dokter spelen ftw!

Ik neem zelf Cymbalta - duloxetine, en combineer dit ook gewoon met allerlei supplementen, niet echt grote problemen ondervonden tot nu toe.

Ik neem zelf 60mg Seroxat en heb geen problemen ondervonden in combinatie met supps. Begin wel steeds meer en meer te geloven dat anti-depressiva (SSRI) niet zoveel met je doen en imo niet veel beter werken dan placebo, zit nu al 4 weken op de maximale dosis en veel voel ik er eig nog niet van. :o:mad:

Ik neem zelf 60mg Seroxat en heb geen problemen ondervonden in combinatie met supps. Begin wel steeds meer en meer te geloven dat anti-depressiva (SSRI) niet zoveel met je doen en imo niet veel beter werken dan placebo, zit nu al 4 weken op de maximale dosis en veel voel ik er eig nog niet van. :o:mad:

Ze hebben vaak wat tijd nodig om een niveau op te bouwen, ik was de eerste dagen helemaal high omdat ik nog niet aan de medicatie gewend was, en pas na 5 weken begon het een beetje te werken.

Nu verschilt dat natuurlijk per medicijn weer, maar zelfs een placebo werkt als je er echt in gelooft, dus gewoon erin geloven dus! :p

antidepressivas hebben idd niet veel meer effect dan placebo, het is dan ook zaak om zoveel antidepressivas uit te proberen tot je er een vind die wel werkt, kan alleen wel een lange tijd duren

dat zal geen XTC meer zijn voor corleone als je een SSRI neemt :p

Het werkelijke werkingsmechanisme van SSRI is nog onbekend.

De effecitiviteit is wisselend, dus gemiddeld niet veel beter dan van een placebo maar dat wil nog niet zeggen dat er geen mensen zijn die er duidelijk voordeel van hebben. Normaal is dat idd pas na een aantal weken terwijl er juist in die eerste weken wel bijwerkingen kunnen zijn.

Dus je hoeft nu nog niet te klagen Corleone.De relatie tussen dosis en werking is bij deze middelen ook niet zo duidelijk en zeker in die eerste weken niet dus snap eigenlijk niet goed waarom je nu al aan de maximale dosering gaat zitten.

@ MeDieVil, hoezo geen XTC meer ? De enige hinderlijke interacties van SSRI zijn met MAO remmers, met amphetamine en afgeleiden daarvan toch niet? Of zeg je dit gewoon om hem te kullen :p

SSRI's werken in de tegenovergestelde werking van XTC, ze remmen de serotine transporter af, die XTC juist omdraait en zo serotonine vrijmaakt
als je XTC neemt om zo'n antidepressiva ga je er niet veel van voelen:p

andere drugs kunnen dan weer wel

Was toch gevaarlijk om xtc met srri's te nemen.
Kans op een serotine vergiftiging is dan toch veel groter.
Had dit vroeger wel eens samen gedaan gevolg overdreven hart kloppingen koorts en voelde me heel ellendig.
Had ik voor SRRI gebruik en er na nooit last van gehad.

Veelvuldig wiet gebruik levert ook stemmingswisselingen op..... Jij had tog laatst het topic dat jij en je pa zoveel blowden:rolleyes: Misschien daar eens mee ophouden ipv van maar wat prozac der tegen aangooien.

Veelvuldig wiet gebruik levert ook stemmingswisselingen op..... Jij had tog laatst het topic dat jij en je pa zoveel blowden:rolleyes: Misschien daar eens mee ophouden ipv van maar wat prozac der tegen aangooien.

dit lijkt me idd wijs; als je al aan zulke medicatie zit is het simpelweg *dom* om nog drugs te gebruiken... jeez!

antidepressivas hebben idd niet veel meer effect dan placebo, het is dan ook zaak om zoveel antidepressivas uit te proberen tot je er een vind die wel werkt, kan alleen wel een lange tijd duren

dat zal geen XTC meer zijn voor corleone als je een SSRI neemt :p

Idd niet :o

Ik heb er al een aantal geprobeerd: Efexor, Cymbalta, Anafranil (werd ik impotent van), Deanxit.. Nu Seroxat waar ik grote verwachtingen bij had maar na 5 weken eigenlijk nog altijd niet veel doet.

Het werkelijke werkingsmechanisme van SSRI is nog onbekend.

De effecitiviteit is wisselend, dus gemiddeld niet veel beter dan van een placebo maar dat wil nog niet zeggen dat er geen mensen zijn die er duidelijk voordeel van hebben. Normaal is dat idd pas na een aantal weken terwijl er juist in die eerste weken wel bijwerkingen kunnen zijn.

Dus je hoeft nu nog niet te klagen Corleone.De relatie tussen dosis en werking is bij deze middelen ook niet zo duidelijk en zeker in die eerste weken niet dus snap eigenlijk niet goed waarom je nu al aan de maximale dosering gaat zitten.

@ MeDieVil, hoezo geen XTC meer ? De enige hinderlijke interacties van SSRI zijn met MAO remmers, met amphetamine en afgeleiden daarvan toch niet? Of zeg je dit gewoon om hem te kullen

Die maximale dosis is er eigenlijk gekomen omdak ik op reis vertrok en me echt goed wilde voelen in die 10 dagen. Heb ook al een aantal SSRI's geprobeerd.. Hoge dosis is er ook vanwege Efexor, toen ik op 300mg zat (bijna maximale dosis) heb ik me (maar) 3 a 4 dagen beter gevoeld. Hierdoor ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat wss enkel hoge dosissen moeten werken.

Leuke discussie.
Nog een argumentje bij.
Je kan prozac ook gebruiken als nootroop middel,d.w.z dat prozac in staat is fysieke hersenfuncties te herstellen die het normaal laten afweten met ouder worden of door schade van exogene invloeden zoals stress,cortisol...
Hiermee wil ik zeggen dat je prozac kan gebruiken als supplement.

Idd niet :o

Ik heb er al een aantal geprobeerd: Efexor, Cymbalta, Anafranil (werd ik impotent van), Deanxit.. Nu Seroxat waar ik grote verwachtingen bij had maar na 5 weken eigenlijk nog altijd niet veel doet.

Die maximale dosis is er eigenlijk gekomen omdak ik op reis vertrok en me echt goed wilde voelen in die 10 dagen. Heb ook al een aantal SSRI's geprobeerd.. Hoge dosis is er ook vanwege Efexor, toen ik op 300mg zat (bijna maximale dosis) heb ik me (maar) 3 a 4 dagen beter gevoeld. Hierdoor ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat wss enkel hoge dosissen moeten werken.

De meeste die je nu noemt zijn geen echte SSRI want niet erg selectief op serotonine. Bij ons wordt veel citalopram voorgeschreven, dit is zo ongeveer de meest selectieve maar werkt ook niet bij iedereen.
Minder selectieve remmen ook de heropname van noradrenaline en hebben dan waarschijnlijk ook meer invloed op de werking van amphetamines.

Maar goed, dat je steeds andere krijgt is ook niet voor niets als het niet werkt werkt het niet maar andere zijn toch weer een beetje anders en kunnen dan toch werken...niet gegarandeerd dat je meer nodig hebt. Bij 4 dagen werking heb ik zo mijn twijfels, dat kunnen ook gewoon zomaar 4 goede dagen geweest zijn ;) En het is dus jouw eigen conclusie dat je hoge dosissen nodig hebt of die van je dokter?

MeDieVil zei:
SSRI's werken in de tegenovergestelde werking van XTC, ze remmen de serotine transporter af, die XTC juist omdraait en zo serotonine vrijmaakt
als je XTC neemt om zo'n antidepressiva ga je er niet veel van voelen

andere drugs kunnen dan weer wel

Maar in principe is het de heropname transporter die door SSRI geremd word dus zou er in theorie juist meer serotonine in de synapsspleet blijven - zodat het wat dat betreft juist de werking van amphetamine op het serotonerge systeem zou versterken ???
Alleen valt het toch al op dat het effect van SSRI anders is dan van serotonine agonisten, dus ik kan mij gemakkelijk voorstellen dat het zo niet werkt ;)

Het deel van het effect van amphetamines dat niets met serotonine te maken heeft zou eigenlijk moeten blijven bestaan, dus het zou dan meer op andere drugs gaan lijken in zijn effect, maar dat het helemaal niets meer doet dat kan eigenlijk niet...
(en of het verstandig is om wat voor drugs dan ook te nemen daar oordeel ik niet over ;) :D )

Laatst bewerkt:
Leuke discussie.
Nog een argumentje bij.
Je kan prozac ook gebruiken als nootroop middel,d.w.z dat prozac in staat is fysieke hersenfuncties te herstellen die het normaal laten afweten met ouder worden of door schade van exogene invloeden zoals stress,cortisol...
Hiermee wil ik zeggen dat je prozac kan gebruiken als supplement.

hehe ja het staat dan niet voor niets in de supplementen sectie ;)

Als je het middel echt nodig hebt kan het wel zo werken omdat het stress wegneemt van de depressie en ook angstverminderend is > minder cortisol....
maar werkt het dus ook echt zo als jij nu zegt, dus het herstelt daadwerkelijk zelf schade aan neuronen ???

edit ik zie dat je een artikel gepost hebt...

hehe ja het staat dan niet voor niets in de supplementen sectie ;)

Als je het middel echt nodig hebt kan het wel zo werken omdat het stress wegneemt van de depressie en ook angstverminderend is > minder cortisol....
maar werkt het dus ook echt zo als jij nu zegt, dus het herstelt daadwerkelijk zelf schade aan neuronen ???

edit ik zie dat je een artikel gepost hebt...

Nootropica zijn een stokpaardje,er is nog literatuur voorhanden die in dezelfde richting wijst.

De meeste die je nu noemt zijn geen echte SSRI want niet erg selectief op serotonine. Bij ons wordt veel cipramil voorgeschreven, dit is zo ongeveer de meest selectieve maar werkt ook niet bij iedereen.
Minder selectieve remmen ook de heropname van noradrenaline en hebben dan waarschijnlijk ook meer invloed op de werking van amphetamines.

Maar goed, dat je steeds andere krijgt is ook niet voor niets als het niet werkt werkt het niet maar andere zijn toch weer een beetje anders en kunnen dan toch werken...niet gegarandeerd dat je meer nodig hebt. Bij 4 dagen werking heb ik zo mijn twijfels, dat kunnen ook gewoon zomaar 4 goede dagen geweest zijn ;) En het is dus jouw eigen conclusie dat je hoge dosissen nodig hebt of die van je dokter?

Heb ik zelf geconcludeerd, en mijn psychiater volgt mij min of meer in m'n mening. Die 4 dagen dat ik mij goed heb gevoeld was wel degelijk door de Efexor. Heb namelijk problemen om te praten (blokkeer telkens voraleer ik een zin wil uitspreken of midden in een zin kan ik soms het belangrijkste woord niet uitspreken..), ook had ik toen prikkelingen aan de ogen bij sociaal contact met mensen.. Nu, tijdens die 4 dagen (nadat ik net was begonnen met 300mg Efexor) was dit alles opeens verdwenen, kon ik perfect praten en trok ik me niet meer aan hoe ik overkwam bij andere mensen of wat ze van me dachten. Jammer genoeg heeft dit maar 4 dagen geduurd en zit ik nog altijd in zekere mate met deze problemen opgescheept.

Moest Seroxat binnen 2, 3 weken nog altijd niet werken zal ik mss toch eens Cipramil proberen, thx.

Wellicht kun je ook eens Tianeptine (Stablon, Coaxil, Tatinol) proberen.
Het is geen echte SSRI,maar heeft er wel alle voordelen van.
Het is een SSRE: een serotonine heropname versneller,compleet tegenovergesteld aan een SSRI. Toch wordt er lokaal wel meer Serotonine vrijgemaakt. Het heeft een herstelfunctie op door stress verschrompelde en daardoor minder functionele delen van de hersenen: de hippocampus (geheugen) en Amygdala (emoties....).
Bovendien verbetert het de neuroplasticiteit ( signaaloverdracht verbetert).

Voordelen:
- Antidepressieve werking gelijk aan SSRI's
- Niet verslavend
- Zeer niet giftig! 100* de standaard dosering maakt niet ziek!
- Antispanning gelijk aan benzo's (Xanax bijv), zonder dufheid of geheugenverlies.
- Bewezen positieve werking in Panic Disorder
- Bewezen Positieve werking in Posttraumatische stress disorder
- GEEN negatieve invloed op coïtusualiteit

Was ik vergeten vermelden : niet verkrijgbaar in Nederland of Belgie.
Wel Frankrijk,Spanje,webapotheken.

Terug
Naar boven