Fitness Seller

Prozac

Ik noem dat experimenteren.
Ik test niets uit voor het ook op mensen is geprobeerd.
Ik ben geinteresseerd in elk supplement dat mijn CNS kan helpen herstellen van zware trainingen.

Hier niet verkrijgbaar omdat het middel tot voor kort niet gezien werd als noodzakelijk daar men vond dat er reeds voldoende varieteit aan antidepressiva te vinden was.
Momenteel is er weer twijfel om het hier toch toe te laten.

Voor de negatieve bijverschijnselen moet men het niet laten.Dan kan men 1000 en 1 redenen bedenken om een middel van de markt te halen.
In Nederland doet men niet moeilijk over melatonine,hier mag het niet.

Nu Seroxat waar ik grote verwachtingen bij had maar na 5 weken eigenlijk nog altijd niet veel doet.

Het zal nu ook pas beginnen werken he.
Seroxat en andere antidepressiva werken pas na 4/6 weken.

Heb het zelf ook al een paar keer genomen maar dan maar 20mg/dag omdat ik soms last heb van angstaanvallen en bij mij werkte seroxat prima.
Enige nadeel is dat je moeite hebt om ... :rolleyes: maar uw vriendin gaat dat misschien niet erg vinden dat je een uurtje kunt ... :D

Laatst bewerkt:
Wellicht kun je ook eens Tianeptine (Stablon, Coaxil, Tatinol) proberen.
Het is geen echte SSRI,maar heeft er wel alle voordelen van.
Het is een SSRE: een serotonine heropname versneller,compleet tegenovergesteld aan een SSRI. Toch wordt er lokaal wel meer Serotonine vrijgemaakt. Het heeft een herstelfunctie op door stress verschrompelde en daardoor minder functionele delen van de hersenen: de hippocampus (geheugen) en Amygdala (emoties....).
Bovendien verbetert het de neuroplasticiteit ( signaaloverdracht verbetert).

Voordelen:
- Antidepressieve werking gelijk aan SSRI's
- Niet verslavend
- Zeer niet giftig! 100* de standaard dosering maakt niet ziek!
- Antispanning gelijk aan benzo's (Xanax bijv), zonder dufheid of geheugenverlies.
- Bewezen positieve werking in Panic Disorder
- Bewezen Positieve werking in Posttraumatische stress disorder
- GEEN negatieve invloed op coïtusualiteit

Ziet er interessant uit.
De meeste bijwerkingen van SSRI heeft het in mindere mate, alleen slapeloosheid en nachtmerries zouden vaker voorkomen dat is dan weer wat minder...

Wat zou er nu gebeuren als iemand overstapt van een SSRI naar een SSRE ?
Is dat al geprobeerd ? (door jou zelf misschien ? :D)
Want aangezien het werkingsmechanisme zo ongeveer omgekeerd lijkt te zijn (voor zover we denken te weten hoe het werkt) zou de omschakeling wel eens vervelend kunnen worden ...

Met 3gr. wiet per dag snap ik je best Luppie, sterkte man!

tianeptine is idd wel een beter alternatief voor SSRI's als je neurogenese wilt
een echte nootropic zou ik het toch niet noemen

"zou de omschakeling wel eens vervelend kunnen worden ..."
anecdotisch niet veel over te vinden, ik zou eerst een tijdje stoppen met een SSRI voor je tianeptine gaat nemen tenzij die SSRI werkt voor jouw natuurlijk, het is niet gezegd dat tianeptine helpt

iets anders zijn de opiaten, nootropics, krachtige antidepressiva etc:D

Ik gebruik sowieso deze middelen voor het opbouwen van hersenfuncties .
Om dezelfde reden gebruik ik ook piracetam.
Prozac al veelvuldig gebruikt om overtraining te verhelpen.
Sowieso gaan hersenfuncties,reflexen en geheugen achteruit met ouder worden,ik probeer dit op verantwoorde wijze tegen te gaan.
Door mijn werk verkracht ik mijn circadiaans ritme en deze middelen helpen tegen de daarmee gepaard gaande vermoeidheid en roofbouw op mijn gestel.
Tianeptine is de volgende op de lijst,is echter moeilijker aan te geraken en tamelijk duur.
By the way,heb nu ook een maandje rhodiola rosea geprobeerd en ik vind het een echte stressbuster,effectiever dan om het even welke ginseng.

trivastal lijkt ook goed te werken, en de aniracetam nefiracetam stack is naart schijnt ook een aanrader

rhodiola heb ik recent ook aangeschaft samen met aniracetam, piracetam, alcar, pyritinol, tianeptine en nac, en dan nog naltrexone om tolerantie bij opiaten tegen te gaan :D

trivastal lijkt ook goed te werken, en de aniracetam nefiracetam stack is naart schijnt ook een aanrader

rhodiola heb ik recent ook aangeschaft samen met aniracetam, piracetam, alcar, pyritinol, tianeptine en nac, en dan nog naltrexone om tolerantie bij opiaten tegen te gaan :D

Ik begin je leuk te vinden:p

Amineptine heb ik ook overwogen,maar dat leek me beter voor een korte high dan voor een overall weldoend langdurig opbouwend effekt.

".....Amineptine (Survector) is a clean-ish, (relatively) selective dopamine reuptake blocker. Higher doses promote dopamine release too. Amineptine is pro-coïtusual and liable occasionally to cause spontaneous orgasms. It is a mild but pleasant psychostimulant and a fast-acting mood-brightener.

Amineptine has a small but non-negligible abuse-potential. Its enjoyable but short-lived psychostimulant effect should be distinguished in clinical practice from its sustained antidepressant action. Arguably all too many contemporary "antidepressants" lack abuse-potential not through superior design or clinical efficacy, but because they aren't any good. The widely prescribed selective serotonin reuptake inhibitors (SSRIs), for instance, don't reverse the diminished libido and lack of interest in coïtus characteristic of (many kinds of) depression. Instead, SSRIs exacerbate the problem.

Unlike typical stimulants and other activating agents, amineptine may actually improve sleep architecture. Amineptine can be an especially valuable agent for melancholic, anhedonic and unmotivated people whose mood is sometimes worsened by SSRIs. Amineptine is also a useful agent in treating chronic "low grade" depression or dysthymia. There is little evidence of its value in anxious or agitated depression. Anxious depressives may do better on its chemical cousin, tianeptine (Stablon).

hehe die site ken je dus ook, een beter leven met chemicalien wij zitten op dezelfde golflengte denk ik :)

amineptine is enorm duur sinds het illegaal gemaakt is, er is nog wel een source voor te vinden opt net

wat ik zelf als antidepressiva zou gebruiken zijn opiaten zoals oxycodone, maar daar heb je natuurlijk een enorm risico op verslaving mee en je moet je dosis altijd omhoog gooien, maar dit kan je mss voorkomen met een nmda antagonist zoals DXM, en ULD naltrexone (1/1000 van een pilletje ofzo is bewezen tolerantie voor opiaten volledig om te draaien)

of wat dacht je van een dagelijks lage dosis LSD? er zijn mensen die het doen met enorm veel succes tegen depressie
of dagelijks lage dossissen ketamine? er is zelfs 1 anecdotisch geval van iemand die al 6 maanden dagelijks 30mg MDMA neemt met succes tegen chronische pijn

Opiaten? We willen nog wel kunnen trainen hé :cool:

Wat LSD in een lage dosis doet zou ik niet weten, hallucineren lijkt me iig niet handig maar idd het werkt wel via NA en 5HT receptoren dus min of meer verwant aan antidepressiva. Maar van de subtypes die ze hebben in 5HT receptoren word ik helemaal hondsberoerd het zijn er minstens 5 als ik het goed heb en het effect wat ze sorteren is helemaal geen touw aan vast te knopen, in ieder geval zeker niet alle 5 het zelfde dus het idee zo lang ik maar op de serotonine receptor zit zal het wel goed zijn werkt ook niet helemaal :o

Soms heeft het ook een goede reden,dat ze iets ergens niet voor voorschrijven,maar ja het kan bijvoorbeeld ook zijn omdat ze gewoon bang zijn voor misbruik.

werkt die prozac bij jou meteen positief borninawonder?
normaal duurt dat toch een paar weken en zijn er toch bijwerkingen ?

in lage dosissen heeft het een antidepressief effect

Het duurt langer voor ik klaarkom met prozac...is wat langer plezier...
Slechte combinatie met alcohol,word ik agressiever,onvoorspelbaarder van.

Lsd en alle andere hallucinogenen zie ik niet echt als supplementen,maar hangt ervan af hoe je er mee omgaat.Vier koppen koffie daags is voor mij een supplement,twintig koppen daags is een probleem:D

Zelfde voor lsd en verwanten.Beter dan alcohol,meer verrijkend,zonder zware kater...voor mij zijn die spullen vakantie in mijn hoofd.

Trouwens leidt dagelijks lsd-gebruik tot zodanige gewenning dat je niet meer hallucineert.Dus in principe is dagelijks gebruik mogelijk.
Net als in de jaren 60 en 70 is men momenteel weer bezig met het uittesten van lsd op depressieve patienten.Dus moet er wel iets goeds in zitten.

de dosis die de meesten beginnen voor het antidepressief effect veroorzaakt ook geen hallucinaties, dus das niet echt een probleem

Soms kan het een blijvend positief effect hebben na een trip, op die manier word het ook soms getest

Ik heb nu bad ass mass stack thuis liggen.
Maar ik gebruik ook Prozac 20mg per dag.
Kan dit zamen deze stack met prozac. Het staat niet beschreven op de potjes.

Ik bn niet depresief maar heb stemmingswisselingen.

Maar we waren met déze post begonnen.
Ik gebruik trouwens slechts 10 mg prozac als ergogeen middel.
Meer vind ik niet nodig door de lange halfwaardetijd.
Ik denk dat prozac met de stacks die jij gebruikt totaal geen kwaad kan,misschien is het wel een toegevoegde waarde.

Ik ben geinteresseerd in elk supplement dat mijn CNS kan helpen herstellen van zware trainingen.

Ik gebruik sowieso deze middelen voor het opbouwen van hersenfuncties .

Is je CNS dan beschadigt na zware trainingen? Door telkens zwaar te trainen kan je toch niet depressief, minder motorisch of dommer worden? (is mss een domme vraag)

Wat bedoel je juist met opbouwen van hersenfuncties. Van anti-depressiva word je toch niet slimmer ofzo of krijg je meer geheugen..

SSRI's stimuleren neurogenesis, de aanmaak van nieuwe cellen, wat wss ook hun antidepressief effect veroorzaakt en niet gwn door de hoeveelheid serotonine te verhogen

of het effect heeft op je CNS zou ik zelf niet weten

De hersencellen raken beschadigd door stress.Corticotrope stoffen komen vrij als reactie op stress(training zorgt voor stress op je lijf waarvan je moet herstellen)en zorgen tevens voor neurotische schade.Die neurotische schade treft de ene plek meer dan de ander maar wordt overal in de hersenen min of meer waargenomen.
Onthoudt ook dat het je CNS langer duurt om te herstellen van een intensieve training dan de spier zelf nodig heeft.
Supercompensatie en trainingseffect is dus niet enkel een lokaal gegeven van de spier maar ook van het ganse systeem dat vanuit de hersenen zorgt voor de sturing en motoriek ervan.

Terug
Naar boven