AndroidHealthClinic

Prozac

Ik begrijp het toch niet goed, wie neemt er nu anti-depressiva als ie niet depressief is???

Wat als je dan echt depressief word, werken die anti-depressiva's dan nog wel..

Niet iedereen heeft aanleg tot depressie.
Depressie manifesteert zich ook bij iedereen anders.
Er bestaat geen pil die iedereen zijn depressie verhelpt.Bij de meesten is het een combinatie van geneesmiddelen die uitkomst biedt.
Als ik in een dip geraak is dat puur stress gerelateerd,dat komt dan door combinatie van weinig en onregelmatig rust,training,veel werken.
In plaats van dan weken of maanden tegen mijn zin rond te hollen zoek ik een oplossing.Toevallig is dat fluoxetine mij na een paar dagen een gevoel van welbevinden geeft,dus ik zie geen reden om dit hulpmiddel niet toe te passen.

Niet iedereen heeft aanleg tot depressie.
Depressie manifesteert zich ook bij iedereen anders.
Er bestaat geen pil die iedereen zijn depressie verhelpt.Bij de meesten is het een combinatie van geneesmiddelen die uitkomst biedt.
Als ik in een dip geraak is dat puur stress gerelateerd,dat komt dan door combinatie van weinig en onregelmatig rust,training,veel werken.
In plaats van dan weken of maanden tegen mijn zin rond te hollen zoek ik een oplossing.Toevallig is dat fluoxetine mij na een paar dagen een gevoel van welbevinden geeft,dus ik zie geen reden om dit hulpmiddel niet toe te passen.

Is dat niet eerder de weg met de minste weerstand kiezen?

• Topic Starter Topic Starter
Nou jongens ik kan zeggen dat het geen effect heeft zamen met JW en BAM.
Ik word er iig niet anders van. Wel sterker maar goed dat is de bedoeling ook.

Edit

Ben nu zo'n 5 week bezig nu met JW

De weg van de minste weerstand ?
Dan mag je op den duur niets gebruiken dat niet direct tot het noodzakelijke voedingspakket behoort.
Is creatine,caffeine enz dan ook niet de weg van de minste weerstand?
Ik heb al Sint-janskruid gebruikt ook,heeft zijn voordelen,dan mag dan wel omdat het in de natuur voorkomt?
Iemand met astma kan gewoon afzien en geen geneesmiddelen gebruiken,maar is dat dan de weg van de MEESTE weerstand of masochisme ?Als hij dan toch medicatie gebruikt is dat niet uit gemakzucht...
Als ik wil afzien doe ik dat op wel training.
Of wanneer het echt nodig is op de tanden te bijten.
Ik vind het een kwestie van gezond verstand jezelf te behelpen met de middelen die je tot je beschikking hebt,iedereen moet voor zichzelf de voor en tegens afwegen.
Ik ondervind alleszins geen schade van de zaken die ik gebruik,maar het is een weloverwogen beslissing,ik gebruik niets zonder dat ik eerst enige voorkennis heb opgedaan.

Geloof me antidepressiva werken bij de meeste niet.
Ook maken ze het soms alleen maar erger.
Staat niet voor niks bij de bij werken verhoogde kan op zelf doding.
Daar houden die psychaters meestal ook geen rekening mee als ze het voor schrijven.

Raar toen straks ging het niet gepost en nu staat het 3 dubbel :eek: ???

Laatst bewerkt:
Van anabolica wordt ook zoveel negatiefs geschreven.
ALLES heeft bijwerkingen.
Maar zeggen dat je zelfmoord pleegt door het nemen van een pil...ik denk dat sommige mensen oorzaak en gevolg verwarren.Veel van die onzinverhalen zijn ontstaan in de States waar men op basis van zulke onzinverhalen waanzinnige schadeclaims kan indienen.

De weg van de minste weerstand ?
Dan mag je op den duur niets gebruiken dat niet direct tot het noodzakelijke voedingspakket behoort.
Is creatine,caffeine enz dan ook niet de weg van de minste weerstand?
Ik heb al Sint-janskruid gebruikt ook,heeft zijn voordelen,dan mag dan wel omdat het in de natuur voorkomt?
Iemand met astma kan gewoon afzien en geen geneesmiddelen gebruiken,maar is dat dan de weg van de MEESTE weerstand of masochisme ?Als hij dan toch medicatie gebruikt is dat niet uit gemakzucht...
Als ik wil afzien doe ik dat op wel training.
Of wanneer het echt nodig is op de tanden te bijten.
Ik vind het een kwestie van gezond verstand jezelf te behelpen met de middelen die je tot je beschikking hebt,iedereen moet voor zichzelf de voor en tegens afwegen.
Ik ondervind alleszins geen schade van de zaken die ik gebruik,maar het is een weloverwogen beslissing,ik gebruik niets zonder dat ik eerst enige voorkennis heb opgedaan.

hoe kom je daarbij ,waarom zou iemand met astma geen geneesmiddelen kunnen gebruiken??

Van anabolica wordt ook zoveel negatiefs geschreven.
ALLES heeft bijwerkingen.
Maar zeggen dat je zelfmoord pleegt door het nemen van een pil...ik denk dat sommige mensen oorzaak en gevolg verwarren.Veel van die onzinverhalen zijn ontstaan in de States waar men op basis van zulke onzinverhalen waanzinnige schadeclaims kan indienen.

ik dacht dat het bij kinderen het risico op zelfmoord verhoogde, maar dan ook bij zwaar depressieve, niet dat je zelfmoord gaat plegen als je ff aan de prozac zit

Dat het onzin is ben ik nog niet zo zeker van.
Heb vroeger zelf ook SSri's genomen.
Was wel beetje depri maar toen ik met die rommel begon werd het een stuk erger uiteindelijk opgenomen.
Naderhand zei de psychater dat het door die pillen kon komen de eerste weken.
Ben blij dat ik er al een deel jaar van af ben.
Ken zelf ook iemand die na een tijdje SSRI's zelfmoord gedachten had wat hij er voor blijkbaar niet had.
Geloofde er niet veel van omdat hij het opvoorand zei.
Leek meer een pogin to aandacht.
Een week later lag hij in het ziekenhuis door een mislukte poging.

hoe kom je daarbij ,waarom zou iemand met astma geen geneesmiddelen kunnen gebruiken??

Ik heb zelf astma gehad.Is afzien.Dus ik gebruikte liever geneesmiddelen daartegen.Maar er werd gevraagd of het nemen van een middel als prozac niet het kiezen is van "de gemakkelijke weg".
Chronische vermoeidheid kan tot dezelfde symptomen leiden als depressie...in die gevallen kunnen antidepressiva een uitweg bieden om de symptomen te verlichten.
Ik vind dat dus geen gemakzucht en gerechtvaardigd gebruik.

trivastal lijkt ook goed te werken, en de aniracetam nefiracetam stack is naart schijnt ook een aanrader

rhodiola heb ik recent ook aangeschaft samen met aniracetam, piracetam, alcar, pyritinol, tianeptine en nac, en dan nog naltrexone om tolerantie bij opiaten tegen te gaan :D

waar haal je al die spullen man? :o

Ik heb zelf astma gehad.Is afzien.Dus ik gebruikte liever geneesmiddelen daartegen.Maar er werd gevraagd of het nemen van een middel als prozac niet het kiezen is van "de gemakkelijke weg".
Chronische vermoeidheid kan tot dezelfde symptomen leiden als depressie...in die gevallen kunnen antidepressiva een uitweg bieden om de symptomen te verlichten.
Ik vind dat dus geen gemakzucht en gerechtvaardigd gebruik.

dus als ik het goed begrijp nam jij prozac tegen astma??

ik snap niet wat je nu uiteindelijk probeert te zeggen hoor

Tuurlijk geen prozac tegen astma,maar ik gebruikte de vergelijking dat wie ziek is een geneesmiddel gebruikt en dat Valentinfan geen gelijk heeft met de opmerking dat zoiets het volgen is van de weg met de minste weerstand.

Terug
Naar boven