MuscleMeat

pull ups zwaar voor brachioradialis?

Martios

Dutch Bodybuilder
Waardering
36
Sinds een week of 8 doe ik pull ups. Vrij fanatiek. Twee keer per week. Steeds de eerste oefening van de dag. En ik geef alles wat ik heb.

De laatste weken heb ik ietsjes pijn in mijn linker onderarm tijdens de oefening. Volgens mij is het de brachioradialis.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Heeft iemand misschien een tip om om hier overheen te raken?

Ik deed eerst alleen klassieke pull ups, zeg maar. Nu wissel ik om en om af met een andere grip (grip waarbij de handpalmen naar elkaar toe wijzen).

misschien van straps gebruiken die je rond je armen doet? belast je voorarmen minder.

• Topic Starter Topic Starter
Mmm, dat is misschien nog niet zo'n slecht idee. Daar had ik nog niet aan gedacht :)

Sinds een week of 8 doe ik pull ups. Vrij fanatiek. Twee keer per week. Steeds de eerste oefening van de dag. En ik geef alles wat ik heb.

De laatste weken heb ik ietsjes pijn in mijn linker onderarm tijdens de oefening
. Volgens mij is het de brachioradialis.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Heeft iemand misschien een tip om om hier overheen te raken?

Ik deed eerst alleen klassieke pull ups, zeg maar. Nu wissel ik om en om af met een andere grip (grip waarbij de handpalmen naar elkaar toe wijzen).
Je veranderd een oefening waar je alles op geeft plotseling, dan is het niet gek dat je daar last van kunt krijgen.

Je wisselt nu tussen 2 uitvoeringen die significant andere activatie veroorzaakt van spieren en daaromliggend weefsel terwijl je op de nieuwe variant nog steeds net zo hard traint als de variant die je al kon. Ik zou een nieuwe uitvoering die zo sterk verschilt rustig opbouwen of een tijdje dezelfde intensiteit hanteren en zeker geen reps eruit wringen tot het een beetje gewend raakt.

Om van je huidige klachten af te komen zou ik beginnen met óf wat terug in intensiteit/volume óf hetzelfde een tijdje behouden om met de nieuwe uitvoering te wennen. In elk geval geen reps eruit trekken die je niet met constante snelheid kunt volbrengen, dat is moeilijker om van te herstellen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben gaan wisselen juist omdat ik last kreeg. Als manier om de brachioradialis wat te ontlasten. Het werkt op zich ook omdat ik alleen last heb bij de klassieke pull up. Het voelt ook natuurlijker aan als ik de greep gebruik met de handpalmen naar elkaar toe.

Maar het is misschien wel een goed idee om inderdaad wat terug te schroeven. Misschien ook even 1 keer per week voorlopig. En geen reps meer er uit persen is ook een goed idee. Stom he.. soms kom je er zelf gewoon niet op! Ja, ik ga even een stapje terug doen dan maar :).

Dank je wel :)

Haha ok dat kan ook. Succes ermee :)

wel is gehoord van opwarmen? Echt het domste wat je kunt doen is wat velen trouwens doen koud gelijk je eigen lichaamsgewicht op gaan heissen dit is gewoon vragen om blessure's warm eerst op met bv latpuldown!

Terug
Naar boven