Fitness Seller

Push pull legs/chest

SkyHaywood

Dutch Bodybuilder
Waardering
16
Lengte
1m85
Massa
83kg
Vetpercentage
10%
Hi,

na een tijdje rippetoe even voor de afwisseling een push/pull/legs schema volgen. Heb op benendag 2 oefening voor borst bijgevoegd, omdat die erg achterloopt met de rest.
Wat denken jullie?

zmgj7r.jpg

*excuses voor het "nieuw" symbool in de topiclijst, wist niet dat dat zo ging opvallen...

Voor je bench op te krikken mist je schema wat structuur denk ik, het is teveel bodybuild split.
Verschillende manieren om die bench beter aan te pakken, kijk even naar hoe andere schema's het doen, bv.
Texas Method: Maandag 5x5, Vrijdag 1-3RM
WSB: Maandag 8x3x50-60%, Vrijdag, 3-5 singles 90%+
..

Ook moet je kijken naar je zwaktes, je doet nu massa's assistance maar je kunt beter wat gerichter werken imo, bv.
Assistance maandag: MP, floor press (met barbbell of dumbbell), (incl) db press
Assistance vrijdag: Push press, flies, tri ext

Voor de rest zou ik ook maandag nog een squat/deadlift (variant) doen, gewoon zien dat je op de 1 vd 2 per week zwaar gaat, en op de ander wat volume maakt.

voor mij zou maandag al echt overkill zijn
bp, cgbp EN incline
incline zou dan qua gewicht al niets meer worden. en dan nog flies? overbodig denk ik.
en MP op het laatst is ook niks natuurlijk pak je dan hooguit 50% van ej normale gewicht mee.

waar is deadlift op woensdag? en vrijdag ziet er wel goed uit.

MP als laatste op maandag?

• Topic Starter Topic Starter
Had m'n schema gebaseerd op 1 van deze schema's hier, de 3 day split. http://www.bodybuilding.com/fun/wotw21.htm

Dacht idd wel al dat die mp al niets meer zou zijn na al die borst oefeningen, die inckine voel ik al keihard in schouders.

Ik geraak er echt niet uit om een goed schema samen te stellen met 2x pw borst en ev armen. Wil benen zeker niet verwaarlozen omdat ik ze graag train dusja.

Als er iemand anders eens tijd heeft om een goed schematje samen te stellen? Eventueel op het schema hierboven?

Erg bedankt voor de tips al

vraag is, wil je persee 3x split dan?

Probeer ub/lb. Voordat ik er mee begon verwachte ik er ook niet al te veel van, maar traint fijn/goede progressie.

Kan maar 3x pw.

Pff ik geraak er echt niet meer aan uit :D, iedereen zegt zoveel verschillende dingen dat je op de duur niet meer weet hoe je schema er moet uitzien.

Heb nu MP na BP gezet, de rest in deze volgorde:

BP 3x8-10

MP 3x5-8

Incline 3x8-10

Dips 2xFail
CGBP 3x8-10
Tri Ext 3x8-10
Flies 3x10

Woensdag:

DL 3x5
Chins 2xFail
BOR 3x5-8
LatPD 3x8-10
Curl 3x10
CCurl 3x10
Shrugs 2x10

Vrijdag is zelfde gebleven, maar ipv flies DB press, zonder DL

Laatst bewerkt:
Ma: LB
Di: UB
Vr: FB

Kan ook natuurlijk

Waarom denk je dat UB/LB niet gaat 3x per week? Gaat perfect:

Week 1: UB - LB - UB
Week 2: LB - UB - LB
enzovoorts.

Waarom denk je dat UB/LB niet gaat 3x per week? Gaat perfect:

Week 1: UB - LB - UB
Week 2: LB - UB - LB
enzovoorts.

Ja zelfde als rippetoe, maar zoals hierboven gezegd heb ik dan niet 2x pw borst. En dat zou ik wel willen.

Pak dan 3keer fullbody als je meerdere keren per week borst wilt pakken.

Pak je 1extra oefening voor borst.

1fd36q.jpg

Heb een nieuw schema samengesteld. Al beter?
Of die flies weglaten en BP doen met 80% gewicht? 3x5 ofzo?

Bedankt!

Er wordt idd veel verschillends gezegd. Beste methode: probeer een schema uit voor een week of 4, ZONDER er iets aan te veranderen. Goed eten en al je stats bijhouden (meten, wegen en foto's). Als het na vier weken totaal niet aanslaat zou je iets compleet anders kunnen proberen om er achter te komen wat voor jou werkt.

SkyHaywood;5813524 Ik geraak er echt niet uit om een goed schema samen te stellen met 2x pw borst en ev armen. Wil benen zeker niet verwaarlozen omdat ik ze graag train dusja. [/QUOTE zei:
Westside Barbell (Louis Simmons, niet de 'for Skinny Bastards' versie).

2x bench per week
2x benen per week

Terug
Naar boven