MuscleMeat

PvdA wil af van het woord allochtoon

Het zou me niets verbazen als Wouter Bos binnenkort in burka gekleed gaat. Je moet de achterban wel tevreden houden he.

Ben ook allochtoon.. ben er eigenlijk best trots op.

als we allochtoon niet meer mogen gebruiken betekend dat dan dat we weer k*t-marrokaan mogen zeggen?

Boeit me geen ene fl**ker, liefst hou ik de naam allochtoon ook zelf
Ben er ook trots op, reminder of the roots

Zolang je zo blijft denken, blijf je een tweederangs burger en het predikaat allochtoon of k*tmarokkaan meer dan waard.

Zolang je zo blijft denken, blijf je een tweederangs burger en het predikaat allochtoon of k*tmarokkaan meer dan waard.

Zolang je hoe blijft denken? dat je trots bent op dat je een allochtoon bent? geloof me.. of je trots bent op je roots bent heeft helemaal niks te maken met het feit dat je eerste of tweede rangs burger bent (whatever dat dan wel mag betekenen) mischien in de hoofdjes van de simpele zieltjes maar daar hecht ik niet zoveel waarde aan...

allochtoon, boer, stadse, contact gestoorde Fries, whatever.

hoe je het ook noemt, de integratie wordt er geen reet beter van.
met een beetje mazzel fok je dat debiele religieuze gedoe er met een generatie of 2 wel uit. althans, ik heb het idee dat k*t-marrokanen wel etterbakken zijn (maar dat is weer een ander probleem) maar niet echt fanatiek bezig zijn met het moslimgeloof & cultuur. En ik heb ooit met eigen ogen mogen aanschouwen wat de jeugd in staphorst op vrijdagavond doet als pa en moe niet opletten, daar was niks christelijks bij. :D

Zolang je hoe blijft denken? dat je trots bent op dat je een allochtoon bent? geloof me.. of je trots bent op je roots bent heeft helemaal niks te maken met het feit dat je eerste of tweede rangs burger bent (whatever dat dan wel mag betekenen) mischien in de hoofdjes van de simpele zieltjes maar daar hecht ik niet zoveel waarde aan...

Vraag me af welk gedeelte hij van 'trots' niet begrijpt

Vraag me af welk gedeelte hij van 'trots' niet begrijpt

D. denkt dat wanneer je naar een ander land gaat of wanneer je in een ander land bent geboren met een andere achtergrond (ouders uit een ander land) dat je alles moet vergeten en vernietigen omdat je anders niet kan integreren... maar die fout maken velen hier... persoonlijk heb ik er geen enkele moeite mee wanneer zulke mensen mij allochtoon noemen of iets dergelijks...

En ik heb ooit met eigen ogen mogen aanschouwen wat de jeugd in staphorst op vrijdagavond doet als pa en moe niet opletten, daar was niks christelijks bij. :D

Voor het zingen de kerk uit Lauw? Toch nog raakvlakken met het geloof :)

Ontopic: Het woord allochtoon afschaffen veranderd echt helemaal niets. Verandering van woord maar niet van denkwijze. Er komt dan gauw een ander woord met dezelfde betekenis.

allochtoon, boer, stadse, contact gestoorde Fries, whatever.

hoe je het ook noemt, de integratie wordt er geen reet beter van.
met een beetje mazzel fok je dat debiele religieuze gedoe er met een generatie of 2 wel uit. althans, ik heb het idee dat k*t-marrokanen wel etterbakken zijn (maar dat is weer een ander probleem) maar niet echt fanatiek bezig zijn met het moslimgeloof & cultuur. En ik heb ooit met eigen ogen mogen aanschouwen wat de jeugd in staphorst op vrijdagavond doet als pa en moe niet opletten, daar was niks christelijks bij. :D

Ach weet je Lauw.. dat zal je altijd houden.. doe je niks aan en het is zonde van je tijd en moeite wanneer je het wilt veranderen.. je zal altijd onderscheid houden, daar zijn we mensen voor.. op eoa manier houden we ervan om hokjes te creeren.. zijn het niet de allochtonen zijn het idd de boeren of whatever..

Waar mensen zich allemaal druk om maken.. zolang mensen mij maar geen papa gaan noemen vind ik het best :D

Ik ben ook trots op mijn achtergrond dat zeker, maar het woordje allochtoon blijf ik k*t vinden. Ik word liever een Nederlander van Koerdische afkomst genoemd, maarja dat is ook weer zo'n mondvol.

Nikker, n*ger, kleurling, zwarte, buitenlander, allochtoon... allemaal hetzelfde. Woorden die beginnen als een aanduiding van een bevolkingsgroep maar die verworden tot een scheldwoord.

en hoe moeten we ze dan noemen?

Het is maar waar je jezelf om druk kan maken.
Als ik woorden krijg met een turk scheld ik hem uit met k*tturk.
Krijg ik woorden met een nederlander scheld ik hem uit voor vuile ter***lijer. Wat klinkt liever? Anders noem ik die turk voortaan ook vuile ter***lijer:)

Waar mensen zich al niet druk om maken.:rolleyes:

pvda wilt van het woord 'allochtoon' af?

ik wil van de PvdA af, kunnen ze daar dan ook meteen wat aan doen?

Terug
Naar boven