Fitness Seller

Nieuw topic met weinig potentiele reacties, allochtonen meer aan het werk

Dus was je argument van daarstraks:
als hij niet bevalt kan je er altijd weer vanaf.

niet zo goed...

En hoe kan ik verantwoordelijk gesteld worden door wat ene mohamed of mustafa doet ? Niet echt een eerlijke behandeling krijgt een persoon als je het zo beziet. Wat is er een betere manier om iemand in de maatschappij te laten integreren dan een Job ? Een werk is al een onderdeel van een positieve boodschap en integratie. Een redenatie zoals die van u is de omgekeerde wereld en discriminerend.

Zowiezo zullen bepaalde werkgevers discriminerend zijn als het aankomt op religie/huidskleur enz., maar dan is het gewoon de taak van de overheid om daar iets aan te doen.
Maar in geen geval kan dat een excuus zijn om iemand aan te nemen en zeker niet verdedigbaar. Blijkbaar denken sommigen hier anders over en tegelijkertijd is dat een bewijs dat werkgevers weldegelijk afgaan op ras en huidskleur.

Dus was je argument van daarstraks:

niet zo goed...

Dat was in de context van de krappe arbeidsmarkt, als je anders niemand kan krijgen is er geen enkel rationeel argument te verzinnen om geen Ali aan te nemen, en bedrijven die dat doen zijn dan echt xenofoob.

En hoe kan ik verantwoordelijk gesteld worden door wat ene mohamed of mustafa doet ? Niet echt een eerlijke behandeling krijgt een persoon als je het zo beziet. Wat is er een betere manier om iemand in de maatschappij te laten integreren dan een Job ? Een werk is al een onderdeel van een positieve boodschap en integratie. Een redenatie zoals die van u is de omgekeerde wereld en discriminerend.

Zowiezo zullen bepaalde werkgevers discriminerend zijn als het aankomt op religie/huidskleur enz., maar dan is het gewoon de taak van de overheid om daar iets aan te doen.
Maar in geen geval kan dat een excuus zijn om iemand aan te nemen en zeker niet verdedigbaar. Blijkbaar denken sommigen hier anders over en tegelijkertijd is dat een bewijs dat werkgevers weldegelijk afgaan op ras en huidskleur.

Dat is inderdaad onrechtvaardig, maar nogmaals, je kan je energie beter in iets anders steken, er zijn zoveel dingen in het leven onrechtvaardig, de goeden lijden nu eenmaal soms onder de kwaden.

En nogmaals, volgens mij valt het ontzettend mee met de discriminatie van goed-/hoogopgeleide allochtonen, het zijn vooral de school dropouts die nu lopen te jammeren.

Nu alle prijzen zo duur zijn zullen ze van een uitkering wel niet meer uitkomen.

wat een onzin, juist het tegenovergestelde is het geval. Zodra een buitenlander gaat schreeuwen dat hij gediscrimineerd wordt worden alle rechten van de autochtonen opzij geschoven en wordt er voorrang verleend aan de buitenlander.

Stom vraag maar gezien dit normaal gedrag is voor de stereotype buitenlander bij alles dat hij doet waarom dan niet bij het zoeken naar werk?

Antwoord: Ze willen niet werken en solliciteren om niet aangenomen te worden bewust op overgekwalificeerde banen etc. zodat ze lekker van hun uitkering kunnen blijven genieten.

Goed zal hier maar even antwoord op geven en niet omdat jou mening mij interesseerd of dat ik uberhaupt zin heb om een discussie te starten met een.. nou ja.. laten we het even houden op dat ik niet echt mij tijd wil verspillen aan jou..

Maar aangezien jij mij hebt geciteerd zal ik toch wat tijd aan je besteden puur uit beleefdheid want ik ben de slechtste nog niet..

Zoals iedereen die in hun eigen wereldje leeft herhaal je dingen vaak zodat je zelf gaat geloven dat ze ook werkelijkheid zijn.. kan je zelf in princiepe ook niets aan doen..

Zoals ik in mijn voorgaande posts heb verteld heb ik het over allochtonen (met nadruk op sommige nationaliteiten) die hun studie hebben afgemaakt en die bij particulieren bedrijven of bij grote bedrijven gaan solliciteren de deuren toch vaker gesloten zien worden... dat zijn velen hier overigens met mij eens en zoals je in mijn posts hebt kunnen lezen.. ach weet je.. lees ze anders even door aangezien je daar ook antwoord vind op jou 'beweringen'.. ben geen cassete bandje namelijk...

Verder zal het mij eigenlijk een worst wezen wat jou mening is en denk dat je beter iemand anders van dit forum kan zoeken die vast geinteresseerd zijn om 13-in-een-dozijn-discussies met je te voeren die toch nergens naartoe lijden.. heb er zelf namelijk geen zin in gozer.

'Nothing in the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity.'

Ik vraag me altijd af waarom ze naast je sollicitatiebrief nog een pasfoto willen als het toch voor de werkgevers om geld gaat en niet om uiterlijk en/of ras .

Dat was in de context van de krappe arbeidsmarkt, als je anders niemand kan krijgen is er geen enkel rationeel argument te verzinnen om geen Ali aan te nemen, en bedrijven die dat doen zijn dan echt xenofoob.

Dat is inderdaad onrechtvaardig, maar nogmaals, je kan je energie beter in iets anders steken, er zijn zoveel dingen in het leven onrechtvaardig, de goeden lijden nu eenmaal soms onder de kwaden.

En nogmaals, volgens mij valt het ontzettend mee met de discriminatie van goed-/hoogopgeleide allochtonen, het zijn vooral de school dropouts die nu lopen te jammeren.

ik ken geen allochtone partners bij grote advocatenkantoren terwijl de schoolbanken, zeker op uva, uu en eur, duo penotti zijn..dit zijn mensen met universitaire studie.. kun je dit verklaren?

Er moest toch iemand met iets reageren? :D

Ik kan niet voorspellen wat iedereen wil. Wel heb ik een goed beeld wat 90% van de jongeren wil die op een VMBO- of MBO-opleiding zit en in de groep valt waarover geschreven wordt. Die willen dus allemaal geld en status en het liefst heel snel ook. Laten we eerlijk zijn... dat is heel moeilijk met een opleiding op dat niveau.

Zou tijd worden lijkt me trouwens vrij reeel.

Je praat veel maar je weet niets man.

Het is een klein groep die in criminaliteit zit en uitkering geniet, de grote meerderheid wordt daardoor in kwaad daglicht gesteld. Het probleem is niet alle allochtonen het probleem is de criminele allochtonen. Zij moeten hard aangepakt worden.

Je praat veel maar je weet niets man.

Wijd hier eens over uit. Het is makkelijk roepen zonder argumenten.

Vanuit mijn perspectief en dat van mijn vrouw (die op een MBO werkt) lijkt het wel degelijk zo te zijn: de 'studenten' geven niet bepaald de indruk hard met hun toekomst bezig te zijn.

Terug
Naar boven