arnoldfan
Monstrous Giant
- Waardering
- 7
- Lengte
- 1m50
- Massa
- 160kg
- Vetpercentage
- 1%
Even uit nieuwsgierigheid, welke opleiding volg je?
Voor de paus

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Even uit nieuwsgierigheid, welke opleiding volg je?

Suicide bombing I suppose.
oja, pas op voor drempels![]()

Nee even serieus. Opleiding piloot dan? Omdatje zegt dat je overal aan het werk kunt.
Welke van de 2? Sprookjes vertellen in een moskee of een gebouw binnenvliegen?![]()

Als ik een onderneming zou hebben en ik zou een stageplek op te vullen zou hebben en 2 gasten solliciteren; Mohammed en Henk, allebei even geschikt, dan neem ik ook Henk. Waarom? Omdat je met moslims gewoon een grotere kans op gezeik heb. Rekening houden met allerlei geloofsovertuigingen, culturele verschillen, eventuele discriminatie issues, omgang met vrouwelijke collega's en wat dan nog. Als ze verder gelijk zijn aan elkaar vermijd ik die risico's liever. Het is gewoon logisch en een gevolg van het eeuwige gezeik met dat domme geloof en alle rekening wat je er mee moet houden.
Als een werkgever onderscheid maakt door iemands afkomst, religie of geslacht enz. dan is dit gewoon discriminatie. Wat de Turkse reisbureau betreft: ook discriminatie.
Twee werknemers zijn nooit even geschikt in de praktijk en als een moslim door zijn religie niet wordt gekozen terwijl hij/zij meer geschikt is, dan is dat discriminatie.
Terwijl vroeger discriminatie taboe was lijkt het nu wel taboe om iemand ervan te beschuldigen. Kijk eens in de woordenboek en kijk eens in ons grondwet mensen, de definitie is nog altijd niet veranderd.

De allochtonen die gewoon hun school/opleiding afmaken en daarna braaf solliciteren als iedereen krijgen gewoon een baan hoor. Misschien moet je iets vaker solliciteren omdat veel andere buitenlanders het voor goedwillende buitenlanders hebben verprutst. Je kan een bedrijf niet kwalijk nemen dat ze liever geen onnodige risico's nemen.
Maar ik kan me niet voorstellen dat die angst zo groot is dat mensen niet aan de slag komen als ze even hun best doen. Bedrijven zoeken immers juist vaak actief naar buitenlandse mensen, en halen ze zelfs uit Polen en andere landen. Zo erg zal het dus niet gesteld zijn. Ik denk dat het vooral de gastjes zijn die op hun 15e geen zin meer hadden in school die nu lopen te jammeren dat ze 'gediscrimineerd' worden.
Nou ja, risico's, een bedrijf kiest degene uit waarvan ze de hoogste verwachtingen hebben. Ze hoeven natuurlijk niet gelijk een contract voor onbepaalde tijd te leveren maar kennelijk zijn er toch bedrijven die verwachten dat de kans groter is dat een 'echte' Nederlander een grotere kans maakt om aan hun verwachtingen te voldoen. Hierbij zullen criminaliteitscijfers, religieus gedoe, en het liever hebben van iemand van je eigen cultuur een rol bij spelen denk ik.
Pardon, je hebt niets? Je hebt als immigrant meer kansen om te beginnen dan als autochtone jongere op verschillende vlakken, als voorbeeld krijgt oedere gemeente extra subsidie voor iedere immigrant die er gehuisvest wordt.Hoe kan je zelf iets op poten zetten als je hier net bent? Let wel het gaat hier om nieuwkomers, voor degenen die hier al tig jaar wonen en de taal nog niet spreken heb ik geen goed woord over.
Dus de Nederlandse overheid moet hun research doen? Mooi dan mogen ze direct voor alle autochtonen die moeite hebben met verzekeringen etc. die zaken ook afhandelen als ze toch bezig zijn.Inspanningsverplichting van de kant van de allochtoon is er altijd maar van een overheid mag ook wel iets verwacht worden. Anders hadden ze nooit cursussen moet beloven. Huidige situatie laat duizenden nieuwkomers in het ongewisse welke cursus relevant is of niet.
wat een onzin, juist het tegenovergestelde is het geval. Zodra een buitenlander gaat schreeuwen dat hij gediscrimineerd wordt worden alle rechten van de autochtonen opzij geschoven en wordt er voorrang verleend aan de buitenlander.Zo makkelijk is het niet.. het is een feit dat werknemers op basis van nationaliteit de deuren gewoon sluiten voor een werknemer.. en daar ligt het probleem al.. is niet de werknemer te verwijten en ook niet eens de werkgever.. het is een ontwikkeling die is ontstaan waardoor veel jongens gewoon minder kans hebben.. en DAT is nou wat ik zo sneu vind aan dit alles...
Pardon, je hebt niets? Je hebt als immigrant meer kansen om te beginnen dan als autochtone jongere op verschillende vlakken, als voorbeeld krijgt oedere gemeente extra subsidie voor iedere immigrant die er gehuisvest wordt.
Dus de Nederlandse overheid moet hun research doen? Mooi dan mogen ze direct voor alle autochtonen die moeite hebben met verzekeringen etc. die zaken ook afhandelen als ze toch bezig zijn.
Het is een persoon zijn eigen verantwoordelijkheid om zijn toekomst in te plennen en research te doen naar zijn of haar mogelijkheden al dat de overheid behoeft te doen of een werkgever is hem in de positie stellen.
Moeten ze dat extra huisje in Turkije ook maar eens opgeven bij de belasting en verkopen (uiteraard nadat ze de benedenverdieping hebben afgebouwd gezien het anders in Turkije zelf niet geregistreerd hoeft te staan) hebben ze ook wat meer geld als ze hun kroost al zo nodig willen overbrengen.De gemeente krijgt niks voor gezinsvormers en gezinsherenigers. In principe kan je alles zelf uitzoeken, zeker nu de inburgering stokt. De nieuwkomers willen wel maar er is geen aanbod of de cursussen zitten vol.
Ik heb liever geen nieuwkomers, vol is vol, en al zeker als er ook nog eens vandaag op het nieuws komt dat A'dam onder de grond wil gaan bouwen omdat er geen ruimte meer is, remigratie lijkt me eerder een gezonde oplossing.Als je na zoveel jaar weet dat de integratie problemen oplevert is het minste toch wel de beloofde inburgeringscursussen ook verlenen. Of in ieder geval duidelijkheid bieden welke richting gekozen moet worden. Of heb je liever een groep nieuwkomers die het zelf maar uitzoekt en dan over een jaar of 5 tot 10 behoort bij de nieuwe groep kanslozen?
Dan moeten ze zichzelf beten informeren, dat is niet aan anderen. Als ik richting een bepaald beroep wil gaan moet ik ook zelf uitzoeken hoe ik er kom.Overigens volgens genoeg nieuwkomers op eigen kosten een cursus, niet meer dan logisch. Maar dan is het wel de vraag of zo'n cursus op het niveau is om een inburgeringcoïtusamen te halen. Een centraler beleid is hier gewenst.
Gelukkig dat ik ook nooit zal dienstreden bij een kuffar zoals jou
Als ik eenmaal klaar ben, kan ik praktisch overal te wereld te werk gaan.
Ja dat is ook sneu. Ben ik helemaal met je eens. Maar ik kan me niet voorstellen dat er veel bedrijven zijn die zo denken, zeker niet omdat er een ontzetend grote vraag is naar veel functies, er is geen enkele reden om dan niet een keer te proberen een Mohammed aan te nemen, als hij niet bevalt kan je er altijd weer vanaf. Zeker de wat grotere bedrijven worden ook niet beïnvloed door xenovobe gedachten lijkt mij, die willen iedereen met de juiste papieren graag hebben, of ze nou Kees of Achmed heten.
En de cijfers lijken het dus ook niet echt te staven. Een baan zoeken is nu eenmaal niet heel makkelijk, zelfs in deze tijden van krapte. Ik ben zelf nu ook op zoek naar een stage en dat gaat ook niet zomaar even. Je moet er echt veel energie in steken. Als ik een buitenlandse naam had gehad had ik misschien gedacht dat het daardoor kwam dat ze niet voor me in de rij staan, het kan dus ook gewoon een hersenspinsel zijn.

Eerst zeg je dat ze geen onnodige risico's nemen en dat je hen begrijpt en dan zeg je dat als ze iemand met een andere afkomst aannemen en hij deugt niet, dan zwieren ze hem gewoon weg. Make up your mind![]()
Het is gewoon fout om niet iemand aan te nemen omwille van hun naam/huidskleur/godsdienst etc..
Punt! Geen discussie waard eigenlijk anno 2008.