- Waardering
- 3.208
Hier heb je het bericht: De Morgen: Buitenland - Manpower: "Anoniem solliciteren beïnvloedt resultaat niet" (133205)
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jaja tuurlijk je bent ondernemer en je kent... dat verhaal is zeer betrouwbaar. Ik heb het over een grote studie uitgevoerd door een bekend interim bureau. Heb niet direct een bron maar is uitgebreid in het nieuws geweest. Waarom zouden werkgevers belang hebben bij iemand kiezen op afkomst, het gaat juist om de beste werknemer vinden, werkgevers willen geld verdienen, niet mierennken over een kleurtje
ps: ik ben ook ondernemer en kom ook andere tegen, nooit heb ik iets gemerkt van discriminatie, wel integendeel.
Jaja tuurlijk je bent ondernemer en je kent... dat verhaal is zeer betrouwbaar. Ik heb het over een grote studie uitgevoerd door een bekend interim bureau. Heb niet direct een bron maar is uitgebreid in het nieuws geweest. Waarom zouden werkgevers belang hebben bij iemand kiezen op afkomst, het gaat juist om de beste werknemer vinden, werkgevers willen geld verdienen, niet mierennken over een kleurtje
ps: ik ben ook ondernemer en kom ook andere tegen, nooit heb ik iets gemerkt van discriminatie, wel integendeel.

Van de groep die de eerste ronde was doorgekomen, werd uiteindelijk zes procent van de allochtone en twintig procent van de autochtone sollicitanten aangenomen. Daarvoor geeft Manpower geen verklaring.

Als ik een onderneming zou hebben en ik zou een stageplek op te vullen zou hebben en 2 gasten solliciteren; Mohammed en Henk, allebei even geschikt, dan neem ik ook Henk. Waarom? Omdat je met moslims gewoon een grotere kans op gezeik heb. Rekening houden met allerlei geloofsovertuigingen, culturele verschillen, eventuele discriminatie issues, omgang met vrouwelijke collega's en wat dan nog. Als ze verder gelijk zijn aan elkaar vermijd ik die risico's liever. Het is gewoon logisch en een gevolg van het eeuwige gezeik met dat domme geloof en alle rekening wat je er mee moet houden.
Als ik een onderneming zou hebben en ik zou een stageplek op te vullen zou hebben en 2 gasten solliciteren; Mohammed en Henk, allebei even geschikt, dan neem ik ook Henk. Waarom? Omdat je met moslims gewoon een grotere kans op gezeik heb. Rekening houden met allerlei geloofsovertuigingen, culturele verschillen, eventuele discriminatie issues, omgang met vrouwelijke collega's en wat dan nog. Als ze verder gelijk zijn aan elkaar vermijd ik die risico's liever. Het is gewoon logisch en een gevolg van het eeuwige gezeik met dat domme geloof en alle rekening wat je er mee moet houden.
Maar het blijft discriminatie en daarom ook verboden volgens onze grondwet. Bovendien als elke werkgever zo zou denken, hoe moeten moslims dan ooit nog aan een baantje komen en integreren in de maatschappij? Dus aan de ene kant klaag je over de problemen die moslims met zich mee brengen, aan de andere kant ben je zelf een van de veroorzakers ervan.
Hoeze verboden?
Als Henk en Koos samen solliciteren en Henk word gekozen hoor je Henk toch ook niet klagen. De werkgever kiest de persoon waarvan hij denkt dat hij het beste past bij zijn bedrijf.
Als een turks reisbureau moet kiezen tussrn een turk of nl en beiden even geschikt zijn wie kiezen hun dan?
Hoeze verboden?
Als Henk en Koos samen solliciteren en Henk word gekozen hoor je Henk toch ook niet klagen. De werkgever kiest de persoon waarvan hij denkt dat hij het beste past bij zijn bedrijf.
Als een turks reisbureau moet kiezen tussrn een turk of nl en beiden even geschikt zijn wie kiezen hun dan?
Dan zou ik Mohammed uitnodigen voor een gesprek en kijken hoe serieus zijn geloofsovertuigingen zijn. Heeft hij problemen om orders van een hoger geplaatste vrouw aan te nemen? Moet hij 25 keer per dag pauze nemen om te bidden? Al dat soort shit. Ik ben er voor de beste en meest geschikte persoon aan te nemen welke de beste input voor je onderneming heeft, ongeacht zijn naam en/of afkomst. Als Mohammed geschikter is dan Henk is hij van harte welkom.
Maar mocht het een type zijn als Spiertje, tja dan neem ik nog eeder Henk aan die halverwege zijn huishoudsschool is afgehaakt dan een vwo geschoolde extremist.

Gelukkig dat ik ook nooit zal dienstreden bij een kuffar zoals jou
Als ik eenmaal klaar ben, kan ik praktisch overal te wereld te werk gaan.
Hoeze verboden?
Is dat van belang dan?Even uit nieuwsgierigheid, welke opleiding volg je?