AndroidHealthClinic

Nieuws SP grootste partij in peilingen

Maurice de hond 5 dagen per week op tv is mij ook iets teveel

• Topic Starter Topic Starter
CPB doorrekeningen zijn overrated, economische ontwikkelingen zijn amper te voorspellen en het zijn doorrekeningen op basis van losse programma's. We weten allemaal dat geen enkele partij zijn volledige programma tot uitvoer kan brengen als er een coalitie wordt gevormd.

CPB doorrekeningen zijn overrated, economische ontwikkelingen zijn amper te voorspellen en het zijn doorrekeningen op basis van losse programma's. We weten allemaal dat geen enkele partij zijn volledige programma tot uitvoer kan brengen als er een coalitie wordt gevormd.

Nee maar sowieso. Ook al kunnen ze het hele programma uitvoeren. Het programma heeft helemaal geen inhoud.

Ik neem maar weer het gedeelte energie, omdat ik daar enige kennis van heb. Je ziet in het programma alleen maar doelen, en wat vage maatregelen.

Ik noem wat punten van bv PvdA:

- We willen in 2020 minimaal 20 procent duurzame energie, een 20 procent efficiëntere economie en 20 procent minder CO2 uitstoten dan in 1990.
- Subsidies aan energieproducenten voor groene stroom vervangen we door een verplicht aandeel groene stroom (35 procent in 2020).

Waar komen deze getallen vandaan?! Waar is dit op gebaseerd?! Het gaat hier om drastische maatregelen en ze pakken gewoon 3 x het getal 20 en dat willen ze realiseren in 2020. Wat de ****?! Is dit gedaan voor de marketing folder waar ze dadelijk 5 x 20 op kunnen zetten? Het is gewoon uit de lucht getrokken omdat ze 20 blijkbaar een nogal leuk getal vinden. Waar gaaaat dit over? En dit moet het CPB dan door rekenen? Ow ja nee idd we voeren even 20% minder CO2 in, in onze rekenmachine en daar verliezen we zoveel banen mee en daardoor krijgen we zoveel economische krimp.

Het is zelfs zo grappig want 3 dagen geleden zat ik het PvdA programma te lezen en toen stond er nog dat het streven was om 30% CO2 reductie te realiseren in 2020 en stond er niet het referentiejaar 1990 bij. Ze passen het programma dus ook nog steeds tot op de dag van vandaag aan.

Peilingen, peilingen. Hoe betrouwbaar zijn die eigenlijk? Zitten ze er weleens compleet naast?

1 peiling zegt niet veel, maar als 10 peilingen hetzelfde zeggen (bepaalde trend) dan zit het wel snor. Sp daalt, pvda stijgt. VVD blijft stabiel.

tja de bevolking raakt het beu om als schuldige van de financiele crisis te moeten opdraaien, dus idd grote kans dart Duitsland ook volgt. Van Belgie ben ik nog niet zo zeker.
Dan moet je banken blijven redden en goed geld naar kwaad geld blijven gooien, dat gaat dat probleem zeker oplossen.

Maak je maar geen illusies, geen enkele partij gaat de shit in Europa oplossen. Dit gaat gewoon verder escaleren tot een diepere crisis.

Nee maar sowieso. Ook al kunnen ze het hele programma uitvoeren. Het programma heeft helemaal geen inhoud.

Ik neem maar weer het gedeelte energie, omdat ik daar enige kennis van heb. Je ziet in het programma alleen maar doelen, en wat vage maatregelen.

Ik noem wat punten van bv PvdA:

- We willen in 2020 minimaal 20 procent duurzame energie, een 20 procent efficiëntere economie en 20 procent minder CO2 uitstoten dan in 1990.
- Subsidies aan energieproducenten voor groene stroom vervangen we door een verplicht aandeel groene stroom (35 procent in 2020).

Waar komen deze getallen vandaan?! Waar is dit op gebaseerd?! Het gaat hier om drastische maatregelen en ze pakken gewoon 3 x het getal 20 en dat willen ze realiseren in 2020. Wat de ****?! Is dit gedaan voor de marketing folder waar ze dadelijk 5 x 20 op kunnen zetten? Het is gewoon uit de lucht getrokken omdat ze 20 blijkbaar een nogal leuk getal vinden. Waar gaaaat dit over? En dit moet het CPB dan door rekenen? Ow ja nee idd we voeren even 20% minder CO2 in, in onze rekenmachine en daar verliezen we zoveel banen mee en daardoor krijgen we zoveel economische krimp.

Het is zelfs zo grappig want 3 dagen geleden zat ik het PvdA programma te lezen en toen stond er nog dat het streven was om 30% CO2 reductie te realiseren in 2020 en stond er niet het referentiejaar 1990 bij. Ze passen het programma dus ook nog steeds tot op de dag van vandaag aan.

toevallig dat je het hier over hebt want daar was vorige week iets over in het nieuws:

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/...door_zachte_winter_en_economische_crisis.html

komen ze aan de macht en kunnen ze gelijk zeggen: kijk, het eerste programmapunt is al gehaald:eek:

PvdA-lijsttrekker Diederik Samsom is voor het eerst populairder als premier dan VVD-leider Mark
Rutte. Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond.

Samsom krijgt de voorkeur van 47% van de mensen, terwijl 42% van de kiezers liever Mark Rutte in het torentje ziet zitten. Bij kiezers van PVV, CDA en VVD is Rutte nog wel de populairste.

De verschuivingen vandaag zijn minder groot dan in de afgelopen dagen. De PvdA scoort nu 30 zetels en de VVD blijft op 33 zetels staan. Het CDA zou volgens de peiling slechts 12 zetels halen, één minder dan gisteren. Ook D66 daalt een zetel tot 13.

Van de nieuwe partijen wordt 50PLUS steeds zichtbaarder in de peilingen en scoort nu voor het eerst 3 zetels. De overige partijen veranderden niet.

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2012/09/samsom_haalt_rutte_in.html

Schijnt ook nog 40% zwevend te zijn maar toch zal er iets van kloppen (de peilingen).

Dan moet je banken blijven redden en goed geld naar kwaad geld blijven gooien, dat gaat dat probleem zeker oplossen.

Maak je maar geen illusies, geen enkele partij gaat de shit in Europa oplossen. Dit gaat gewoon verder escaleren tot een diepere crisis.

Yes, het gaat nog eens heel slecht met ons aflopen vooral als de tijd komt dat het niet meer zomaar valt op te lossen met "meer geld drukken".

Politiek is niet echt mijn ding

Ik zie het al gebeuren. PVDA wordt grootste, SP wordt ook redelijk. Tel daar alle linkerpartijen/tjes bij op en ze komen op een meerderheid. Bij de SP willen ze eindelijk eens meedoen en van het stigma afkomen dat ze niet kunnen regeren=compromissen vinden ze geen probleem.

Pvda en VVD willen niet met elkaar want dan kun je amper beleid voeren en wordt men later afgestraft. Griekenland is dan nog het kleinste probleem....

Samsom wil alleen niet duidelijk uitspreken voor een coalitie met de SP want dan krijgt hij (PVDA) minder stemmen=minder macht. En dat wil Roemer juist wel want dan weet men dat ze bij de SP ook goed zitten...

Laatst bewerkt:
Pvda en vvd zullen heus wel regeren hoor, voor de verkiezingen willen ze effe gewoon stoere praat doen en de verschillen vergroten, das altijd zo.

Inmiddels VVD en PvdA gelijk op 35 zetels. Vind alles best als het maar niet een uitgesproken links kabinet wordt zoals SP-PvdA-D66-Groenlinks.

Eigenlijk wil ik D66 stemmen maar om bovenstaande reden wordt het toch maar 2e keuze VVD.

Sp daalt als een baksteen

Opvallend dat ze op links van hot naar her rennen qua stemgedrag.

VVD zit altijd rond de 30-35, PvdA staat soms 15 soms 35 idem voor SP.

• Topic Starter Topic Starter
Inmiddels VVD en PvdA gelijk op 35 zetels. Vind alles best als het maar niet een uitgesproken links kabinet wordt zoals SP-PvdA-D66-Groenlinks.

Eigenlijk wil ik D66 stemmen maar om bovenstaande reden wordt het toch maar 2e keuze VVD.

Kleine kans dat D66 daar bij aanhaakt, dat biedt hun ook niet veel natuurlijk. Heb je meer kans dat CU zich aanbiedt maar daarmee komen ze nog steeds zetels tekort voor een meerderheid.

Zometeen komt Peter r. de Vries bij DWDD. Even Roemer het vuur aan de schenen leggen.

Terug
Naar boven