Fitness Seller

Nieuws PVV mag niet op kentekenplaat

TBS :cool:
mag zeker ook weer niet ? :mad:

KKK zou ik wel bruut vinden op mijn auto :D

"Het RDW besloot lettercombinaties uit te sluiten, die bijvoorbeeld kwetsend kunnen zijn of geweld kunnen uitlokken."

hoe bekrompen kan een mens zijn -_-'
als je je gekwetst voelt door een nummerplaat te zien, verdien je het gewoon om een trage, en pijnlijke dood te sterven.

Je hebt ook mensen die iemand afslachten omdat hij een pedofiel sprookjesfiguur beledigde. Zo heb je er ook lieden bij die moorden omdat iemand een andere mening heeft. Dus maak je borst dan maar nat als je onverhoopt een kenteken met de 'extreem rechtse' PVV toebedeeld krijgt!

zoals brutez het al zegt er zijn meer combinaties die niet mogen.....

• Topic Starter Topic Starter
"Het RDW besloot lettercombinaties uit te sluiten, die bijvoorbeeld kwetsend kunnen zijn of geweld kunnen uitlokken."

hoe bekrompen kan een mens zijn -_-'
als je je gekwetst voelt door een nummerplaat te zien, verdien je het gewoon om een trage, en pijnlijke dood te sterven.

Inderdaad, dan ben je een erg droevig figuur als je door een kenteken, die niemand persoonlijk kan kiezen (hier in nl tenminste), geweldadig wordt of jezelf gekwetst voelt :roflol:

Dat soort figuren zijn we beter kwijt dan rijk in de samenleving.

Kon je maar je eigen kenteken plaat maken
god-666-license-plate.jpg

Wat een onzin weer he, of je verbied alle partijen of je verbied er geen

Bron: Telegraaf

Te triest voor woorden weer, de pvv (en lpf) in hetzelfde rijtje plaatsen als de nsb en kkk. Walgelijk links beleid hier, en dan dat in een democratisch land..

In plaats van het tuig op te pakken wat hier geweldadig van wordt (hoe zielig moet je dan wel niet zijn), wordt de pvv gedemoniseerd.

Misschien moet je eens echte lectuur gaan lezen?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit vind ik echt belachelijk, lijkt wel een dictatuur...

Misschien moet je eens echte lectuur gaan lezen?

Volgens Cutler is De Telegraaf helemaal prima en schrijven ze alleen maar waarheden op. In zijn belevingswereld kunnen kranten slechts waarheden of onwaarheden opschrijven, andere nuances kent hij daarin niet.

Over de Telegraaf gesproken, zomaar even een anekdote: die kopte een tijdje geleden nog met grote hoofdletters op de voorpagina dat de fiscus beslag ging leggen op de schilderijen van Scheringa om zo even zo snel mogelijk aan hun geld te komen zonder rekening te houden met de gedupeerde klanten. Al die Telegraaf lezers nemen dat natuurlijk voor zoete koek, kijk de rijksbelastingdienst weer eens over de brave belastingbetaler heen walsen. Bleek het zo te zijn dat de Belastingdienst bezitter te zijn (als onderpand van leningen) op bepaalde schilderijen en werden er mensen naar toe gestuurd om daar even ter plaatse aan te geven dat er daardoor geen beslagmogelijkheden op die desbetreffende schilderijen zijn.

Het erge is ook nog dat de Telegraaf dit wist of in ieder geval op basis van bassale journalistieke principes had moeten weten maar er gewoon voor kiest om er een verhaal van te maken dat het meest smakelijk is, en al die Telegraaf abonnees trappen er ook gewoon in. Zo'n type is Cutler ook, volledig buiten de werkelijkheid levende, gevoed door media die daar grof geld mee verdienen. Zogenaamd kritisch, anderen wijzen buiten de werkelijkheid te leven maar te stom om de werkelijkheid onder ogen te zien. Van dit soort uitschot moet de PVV het ook hebben, ja in tegenstelling tot het politiek correcte en vooral tactisch verstandige gelul van de meeste partijen beweer ik wel dat het merendeel van de PVV electoraat te stom is om zelf te schijten.

Dit vind ik echt belachelijk, lijkt wel een dictatuur...

Het geeft duidelijk aan wat voor type mens de PVV-stemmer is, mensen die denken dat hun partij onrecht wordt aangedaan, terwijl er helemaal niets aan de hand is. Het is gewoon niet toegestaan om politieke of aanstootgevende teksten op nummerborden te hebben. Daarom wordt er ook niet gewerkt met klinkers. Belgie is daar minder moeilijk mee, maar hier is dat normaal. Het is wel te merken dat de Telegraaf-lezers een simpel volk zijn en gevoelig zijn voor pakkende krantenkoppen...

Volgens een woordvoerder van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, dat besluit wat wel of niet op de nummerborden mag, heeft het verbod niets met de PVV te maken. „Alle drieletterige combinaties die een 'kleur' hebben, zoals politieke partijen maar ook voetbalclubs mogen niet op nummerborden, de PVV vormt hierin geen uitzondering”, aldus de woordvoerder.

De RDW hanteert een aantal criteria voor 'uitsluiting' van een combinatie:

Klinkers
De 'onwenselijke combinaties' kun je zelf wel bedenken... Er zitten dus geen klinkers in de kentekens. Uitzonderingen zijn de O (gebruikt voor opleggers) en de A van het Koninklijk Huis.

Actieve politieke partijen
Zoals de PVV en de LPF. De SGP zou dan ook moeten, maar die is al uitgegeven. Er rijden wel degelijk auto's rond met 'VVD' op het nummerbord. De eerste V staat voor lichte bedrijfswagens. De combinatie is er tussendoor geslopen, zegt Van Geenhuizen. "We hebben ook geen klachten gehad over die combinatie."

Combinaties met SS en SD
Dat deze combinaties op de 'zwarte lijst' staan, is niets nieuws. Sinds 1952 zijn die in de ban.

Diversen niet wenselijk
Ook de combinaties GVD, NSB, KKK, PKK, PSV en TBS zijn uitgesloten.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieu...mber/13/binnenland/Geen_PVV_op_nummerbord.xml

Hoop ophef om niks dus. Maar er zal nu wel weer mee geschermd worden dat VVD en SGP wel bestaan op kentekens.

Het geeft duidelijk aan wat voor type mens de PVV-stemmer is, mensen die denken dat hun partij onrecht wordt aangedaan, terwijl er helemaal niets aan de hand is. Het is gewoon niet toegestaan om politieke of aanstootgevende teksten op nummerborden te hebben. Daarom wordt er ook niet gewerkt met klinkers. Belgie is daar minder moeilijk mee, maar hier is dat normaal. Het is wel te merken dat de Telegraaf-lezers een simpel volk zijn en gevoelig zijn voor pakkende krantenkoppen...
Dus alle politieke partijen zijn in principe verboden? Ok dat is wat anders dan, ik ging er vanuit dat de rest wel mocht. Blijf het overigens wel belachelijk vinden om dit te verbieden. De mensen die zich eraan storen zijn in dit geval erger dan de PVV'rs die zich gedemoniseerd voelen.

Precies.

Al ben ik ook een pvv stemmer, maar wist al langer dat wat rdw noemt "gekleurde teksten" gewoon weg niet mogen. Dus ook geen vvd etc.

Ik maak me dus hier niet druk om en daarom lees ik niet de telegraaf.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5311057/__PVV_mag_niet_op_kentekenplaat__.html

Te triest voor woorden weer, de pvv (en lpf) in hetzelfde rijtje plaatsen als de nsb en kkk. Walgelijk links beleid hier, en dan dat in een democratisch land..

In plaats van het tuig op te pakken wat hier geweldadig van wordt (hoe zielig moet je dan wel niet zijn), wordt de pvv gedemoniseerd.

Nogmaals: als je niet in het zelfde rijtje wil staan moet je er jezelf niet in typeren. :rolleyes:

Dus alle politieke partijen zijn in principe verboden? Ok dat is wat anders dan, ik ging er vanuit dat de rest wel mocht. Blijf het overigens wel belachelijk vinden om dit te verbieden. De mensen die zich eraan storen zijn in dit geval erger dan de PVV'rs die zich gedemoniseerd voelen.

Inderdaad.
Ahoewel ik wel kan begrijpen dat afkortingen als KKK en NSB gewoon verboden zijn, die kunnen nogal vervelende associaties met zich meebrengen.

Terug
Naar boven