XXL Nutrition

PVV rukt op

'Linkse' Eric :roflol: Maar goed dat je mij niet kent dan, had je dat nooit gezegd. Dat ik linkse denkbeelden heb maakt me nog niet tot een links figuur qua doen en laten verder.

Het ging mij er om dat er in grote steden opvallend minder op Wilders wordt gestemd dan het gemiddelde of net rond het gemiddelde. Terwijl daar de problematiek toch een stuk hoger is dan in bepaalde minder dicht bevolkte gebieden.

Zoals ik al zei, in een onderzoek van Zembla kwam ook naar voren dat jongeren die echt nada weten van allochtonen en ze ook amper tegenkomen toch Wilders sympathieen hebben. Vraag ik me toch af waar die denkbeelden vandaan komen.

Ik ken je idd niet, maar je posts in deze sectie zijn altijd links getint, dan is die gedachte toch zo gek nog niet? ???

Verder stemmen veel jongeren extreem (links of rechts), waar dat aan ligt, geen idee.

1 Het ging mij er om dat er in grote steden opvallend minder op Wilders wordt gestemd dan het gemiddelde of net rond het gemiddelde. Terwijl daar de problematiek toch een stuk hoger is dan in bepaalde minder dicht bevolkte gebieden.

2 Zoals ik al zei, in een onderzoek van Zembla kwam ook naar voren dat jongeren die echt nada weten van allochtonen en ze ook amper tegenkomen toch Wilders sympathieen hebben. Vraag ik me toch af waar die denkbeelden vandaan komen.

1; We kunnen dat natuurlijk ook omdraaien , "omdat er in de grote steden een hoger percentage allochtonen wonen word er minder op de PVV gestemd " ( aangenomen dat meerendeel vd allochtonen geen PVV stemt )

2; Altijd leuk om te zien dat niet PVV stemmers de PVV gelijk enkel en alleen associëren met allochtonen haat e.d. ,... Er zijn meer punten waar de PVV voor staat ! En juist die punten worden vaak vergeten terwijl ze wel degelijk van belang zijn voor een grootdeel vd PVV stemmers ;)

Dus idd, sommige zullen alleen voor die punten stemmen die allochtonen betreffen en de andere punten waar ze het mee eens zijn of niet voor lief nemen .
Aan de andere kant zullen er ook genoeg zijn die voor de andere punten stemmen bvb voor Belastingverlaging, onderwijs en gezin , Zorg / Sociale Zaken , Infrastructuur / Ruimtelijk ordening / Energie , Europese Unie / Vredesoperaties / Buitenlands beleid,.... en dan de allochtonen kwestie voorlief nemen .

Ik bedoel maar , je bent het niet/nooit altijd met alle punten van een partij een smaar je kiest diegene die het meest overeenkomt met jou gedachtegang ,.....Toch :D

Nogmaals, in de grote steden woont nog steeds tussen de 70-80% aan autochtonen. Dat is dus geen verklaring voor het gemiddelde stemmen op de PVV.

Dat ik de PVV verbind aan een bepaalde afkeer voor allochtonen ligt aan de PVV zelf. Als ik iets van die partij hoor gaat het over islamisering, islamisering, islamisering en nog eens islamisering. Open de PVV-site en meer dan 80% van de berichten op die site gaan over islamisering in alle vormen.

Lijkt me vrij naief om te denken dat iemand stemt op de PVV om andere punten, als dat al het geval is dan is het als secundair punt. Te meer daar velen amper verkiezingsprogramma's lezen en vaak afgaan op de retoriek van een partij. Zou me erg verbazen dat bij de PVV opeens de aanhang over de gehele linie weet wat er in het verkiezingsprogramma staat. En ja zoiets komt in het hele politieke spectrum voor (links,midden, rechts), veel mensen stemmen of op poppetjes of op wat hun aanspreekt.

Ik vind het op zich helemaal geen verkeerde ontwikkeling. Als je kijkt dat 'links' momenteel zo'n grote aanhang heeft (SP) vind ik het niet verkeerd als er van rechts ook een partij is met veel leden. Extreem links, of rechts. Tis allebei hartstikke verkeerd.

Op zich heb ik er geen probleem mee dat Wilders in de kamer zit. Mits hij constructief te werk gaat. En dat doet hij juist niet. Integendeel. Deze ontwikkeling lijkt me geen goede zaak voor de Nederlandse politiek, met name omdat zijn beleid staat of valt met 'one issue'...een te klein draagvlak om dit land de weg te wijzen lijkt me

Nogmaals, in de grote steden woont nog steeds tussen de 70-80% aan autochtonen. Dat is dus geen verklaring voor het gemiddelde stemmen op de PVV.

Dat ik de PVV verbind aan een bepaalde afkeer voor allochtonen ligt aan de PVV zelf. Als ik iets van die partij hoor gaat het over islamisering, islamisering, islamisering en nog eens islamisering. Open de PVV-site en meer dan 80% van de berichten op die site gaan over islamisering in alle vormen.

Lijkt me vrij naief om te denken dat iemand stemt op de PVV om andere punten, als dat al het geval is dan is het als secundair punt. Te meer daar velen amper verkiezingsprogramma's lezen en vaak afgaan op de retoriek van een partij. Zou me erg verbazen dat bij de PVV opeens de aanhang over de gehele linie weet wat er in het verkiezingsprogramma staat. En ja zoiets komt in het hele politieke spectrum voor (links,midden, rechts), veel mensen stemmen of op poppetjes of op wat hun aanspreekt.

Helemaal mee eens!

zondermeer !! ben ook ik helemaal met je eens !!

En idd veel mensen relateren PVV gelijk aan allochtonen dingen ,... tja ze hebben het in de kamer weldegelijk over andere punten , probleem is alleen dat als ze over allochtonen beginnen het meestal wat radicaler is dan wat ze/we gewend zijn ,... iets wat de media dus gelijk oppikt en naar buiten brengt.
Tja,.....media :rolleyes:

Tja media? Kijk eens op de site van de PVV. Kijk eens wat Wilders zelfs naar buiten brengt.

Dat is niet de schuld van de media, dat is het geluid dat de PVV wil laten horen. Media zijn opvallend mild voor Wilders, misschien iets geleerd van de Fortuyn periode. Natuurlijk ligt hij onder vuur, maar zijn uitspraken vragen daar ook om. Dat ziet Wilders dan weer als demoniseren, maar voor velen doet Wilders precies hetzelfde met zijn uitspraken.

- Scheur de halve koran door
- Tsunami van Islamisering is doorgedrongen tot de Tweede Kamer
- Spoeddebat over een kamerlid

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Haha, opvalled, dat iets donkere gekleurde plekje in het Zuid-Oosten van Amsterdam is waar ik woon, Weesp. En veel jongeren in m'n plaats hebben idd Wilders gestemd. Leeftijd zo rond de 20.

Flevopolder, Almere, heeft ook een enorme toestroom van niet westerse allochtren. Ook hier zie je meer stemmers.

PS: beslissingen als dat generaal pardon doet mensen overstappen naar PVV, vooral verder gaan met dat soort dingen, dan gaat NL zeker naar de klote ja.

Nog een keer:
generaal pardon was het parade paardje van pim fortuyn. Je weet wel, het lichtend voorbeeld van wilders.

Nog een keer:
generaal pardon was het parade paardje van pim fortuyn. Je weet wel, het lichtend voorbeeld van wilders.

Het generaal pardon mocht er komen ja van Fortuyn, onder voorwaarde dat er een strenger asielbeleid zou worden gehanteerd door de overheid.. Wanneer het asielbeleid hetzelfde zou blijven dan zou het generaal pardon er ook niet mogen komen volgens Fortuyn..

Het generaal pardon mocht er komen ja van Fortuyn, onder voorwaarde dat er een strenger asielbeleid zou worden gehanteerd door de overheid.. Wanneer het asielbeleid hetzelfde zou blijven dan zou het generaal pardon er ook niet mogen komen volgens Fortuyn..
Bedankt om dit duidelijk te maken, als je niet in NL woont volg je ook niet alles natuurlijk, dus zeekip, hier is je antwoord.

En er is een streng asielbeleid, beste T.

Het generaal pardon is niets meer dan rechtvaardigheid. Ik snap nog steeds niet dat mensen daar tegen kunnen zijn.

Wilders the best:D

Iemand die van aanpakken weet en zijn mening durft te verkondigen ipv die schaamluis koppen daar in de 2e kamer

Wilders the best:D

Iemand die van aanpakken weet en zijn mening durft te verkondigen ipv die schaamluis koppen daar in de 2e kamer

Wilders moet zijn mening over buitenlanders eens verkondigen in het land van hun herkomst..................eens kijken wat er van die beste man overblijft!

veel geschreeuw maar weinig lange termijn toekomst perspectief!

En er is een streng asielbeleid, beste T.

Het generaal pardon is niets meer dan rechtvaardigheid. Ik snap nog steeds niet dat mensen daar tegen kunnen zijn.
Eerst ga je 'streng' filteren en dan ineens mag het er allemaal door? Zie niet in wat daar rechtvaardig aan is. Leuk als je asielzoeker bent en je komt NA dat pardon binnen, terwijl je situatie erger is dan iemand die toegelaten is onder dat generaal pardon... Goed beleid is kijken naar mensen die écht asiel nodig hebben, maar het is voor de regering makkelijker om het papierwerk te negeren en ineens alles toe te laten natuurlijk, spaart een hoop geld uit op korte termijn.

Terug
Naar boven